Bøn ?
Fra : Erik

Dato : 09-10-01 19:44

Hvem har Gud sidst forbarmed sig over, med
en lærdom eller et stk. fysisk verdensdel (Bil
eller lignende) eller en helbredelse.

Gud har gjordt noget???

Erik

Joh 14 v 12-13

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-10-01 20:25

Erik <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> Hvem har Gud sidst forbarmed sig over, med
> en lærdom eller et stk. fysisk verdensdel (Bil
> eller lignende) eller en helbredelse.
>
> Gud har gjordt noget???
>
> Joh 14 v 12-13

Jeg syntes Gud bevæger mig mere overimod evangeliet, som det grundlæggende,
og ikke lære. Vi har brug for lære, vi kan bare ikke leve kun på det.
Evangeliet er livet.

Gud har også ladet mig se i et glimpt, den som beder, han får. Der er meget
jeg ikke kan gribe hvad det angår, men lige nu lader jeg det ligge hos Gud,
en som jeg har snakket med, siger at jeg skal bede det igennem, lige nu som
jeg skriver, så kan jeg ikke lade være med at tænke "sidde vandre stå", hvis
i har noget at tilføje til det her, så skriv, jeg er lidt ny på dette
område.

Alt bliver ligetil, jo mere evangelisk man bliver.

Ole

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-10-01 21:27

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev:

> Gud har gjordt noget???

Den, der skriver d i gjordt,
hans skal ha' sin ende smurt!

Sorry, jeg kunne ikke lade være.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Live4Him

Dato : 09-10-01 21:43

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message
> Den, der skriver d i gjordt,
> hans skal ha' sin ende smurt!
~~~~~~~~
Hvem er hans ?

jørgen.

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 09-10-01 22:22

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ~~~~~~~~
> Hvem er hans ?

Godt fanget Jørgen )

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : Stefan Holm

Dato : 09-10-01 21:53

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> writes:

> Den, der skriver d i gjordt,
> hans skal ha' sin ende smurt!

Hvad så med den, der skriver s i han?

--
"To read makes our speaking English good."

Fra : Erik

Dato : 09-10-01 22:33

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den, der skriver d i gjordt,
> hans skal ha' sin ende smurt!
>
> Sorry, jeg kunne ikke lade være.

Det er godt med dig, Hans;

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 09-10-01 21:51

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> Hvem har Gud sidst forbarmed sig over, med
> en lærdom eller et stk. fysisk verdensdel
~~~~~~~~~~~~~~
Hvad mener du med "et stk. fysisk verdensdel " ?

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 09-10-01 22:28

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> ~~~~~~~~~~~~~~
> Hvad mener du med "et stk. fysisk verdensdel " ?

en stk. der tilhører denne verden, en bil, et hus, en sko
og er du heldig en sko mere, en tv, en valdnød eller andet
fra den fysiske verden.. Jeg tror jeg skrev (d)et.

hvad har Gud givet dig??

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 09-10-01 22:44

> en stk. der tilhører denne verden, en bil, et hus, en sko
> og er du heldig en sko mere, en tv, en valdnød eller andet
> fra den fysiske verden.. Jeg tror jeg skrev (d)et.
>
> hvad har Gud givet dig??
~~~~~~~~~~~~~~
Bare en tanke ; Hvis du nu stiller det spørgsmål til en rigmand som eks.
Bill Gates eller Donald Trumph, tror du så at du får et meget langt svar,
eller et meget kort svar ?

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 10-10-01 00:06

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Bill Gates eller Donald Trumph, tror du så at du får et meget langt svar,

Det gør jeg ikke, det er gruppen jeg spurgte

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 10-10-01 11:26

> Det gør jeg ikke, det er gruppen jeg spurgte
~~~~~~~~~~~~
Så kommer jeg til at tænke på følgende vers :

Alle gode og fuldkomne gaver kommer ned fra oven, fra lysenes fader, hos
hvem der ikke findes forandring eller skiftende skygge. Jak 1,17.

Udfra denne påstand må vi jo betragte alt godt som en gave fra Gud. Men i
praksis regner vi måske kun det uforudsigelige gode som gaver, mens det
daglige brød vi køber for vore penge, betragtes om en selvfølgelighed.

Der er dog nogen kristne der har den gode vane altid at takke for maden,
ofte til sangen: "alle gode gaver de kommer ovenfra, så tak da Gud, ja, pris
da Gud, for al Hans kærlighed". Med den indstilling vil alt godt; pengene
der kommer ind på vores bankkonto hver måned, og alle de ting vi kan købe
for dem, blive betragte som gaver fra Gud. Og det er egentlig den
taknemmelige indstilling, som jeg tror bibelen lægger op til.

jørgen.