Netværk OK - men intet internet?
Fra : Jørgen Emborg

Dato : 09-10-01 19:28

Jeg har 2 G3 + 1 PC siddende på en hub med ADSL fra TDC (bredbånd - to
dynamiske IP-adresser)
Det gik ganske udmærket til i dag hvor der var tre maskiner på et
tidspunkt- og det kan man altså ikke med kun 2 IP adresser.
Den ene G3 vil så pludselig ikke på nettet mere , men den vil gerne være
i netværk - det går fint, men TCP/IP panelet viser at den ikke kobler
fuldstændig på. Der mangler nogle tal hist og her.
Så netkortet er altså ikke gået. Hvad kan jeg gøre som jeg ikke har
prøvet? Jeg har smidt preference filer ud for alt vedr. netværk og TCP og
genstartet 22 gange men den vil altså ikke på nettet. Hmm. Er der nogen der
gode forslag?
MVH Jørgen Emborg

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-10-01 19:45

In article <3bc341bd$0$42103$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Jørgen Emborg" <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad kan jeg gøre som jeg ikke har prøvet?

Have tålmodighed.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jørgen Emborg

Dato : 09-10-01 21:31

Tak for "svaret"?...
MVH Jørgen Emborg

I artiklen <newsspam3-707815.20445909102001@test.edlich.dk>, Martin Edlich

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-10-01 22:11

Jørgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> Tak for "svaret"?...

Det Martin hentyder til er, at din DHCP-lease på TDC's server skal
udløbe, før end en "ny" maskine kan komme på nettet.

Kort fortalt, så skal én af maskinerne være slukket i et stykke tid, før
en tredie kan komme på nettet, da IP-adressen er låst til
Ethernet-kortets MAC-adresse (det har ikke noget med Macintosh at
gøre!). Et alternativ vil være at frigøre DHCP-leasen på en af de aktive
maskiner, inden du forsøger at komme på nettet med den tredie, men
hvordan man gør det i Mac OS 9 aner jeg ikke.

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-10-01 22:05

In article <3bc35e6f$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Jørgen Emborg" <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> Tak for "svaret"?...

Hjalp det ikke?

Din DHCP-lease skal lige frigives, det kan godt tage nogen timer.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jørgen Emborg

Dato : 09-10-01 22:59

Jo det hjalp! - men de dybereliggende årsager forstår jeg nok ikke selvom
det er forklaret grundigt i det næste indlæg.
MVH Jørgen Emborg

----------
I artiklen <newsspam3-581C5B.23051609102001@test.edlich.dk>, Martin Edlich

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-10-01 23:24

In article <3bc37315$0$42090$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Jørgen Emborg" <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> Jo det hjalp!

Så var det jo et godt svar du fik

Gider du forresten ikke at skrive under det du citerer, det hjælper på
overskueligheden.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk