Sangere som radioværter...
Fra : Zeus

Dato : 09-10-01 18:41

Nu hører jeg til den del af befolkningen som arbejder om natten, og derfor hører jeg ret ofte Natradio på P3/P4. Her har jeg lagt mærke til en ret underlig detalje...
Jeg har altid syntes at Alex Nyborg Madsen "mumler i skægget" når han taler i mellem pladerne, og her forleden hørte jeg så Charlotte Roel "mumle" gevaldigt. Det er ofte ret svært at høre hvad specielt disse 2 værter siger, og derfor slog det mig om det er specielt for sangere...?
Bruger de specielle mikrofoner når de synger, siden de ikke kan tale lige så tydeligt som de andre natradio værter?
....Eller er det bare mig der trænger til høreapparat?
Jeg har sjovt nok ikke nogen problemer med at høre hvad alle de andre natradioværter siger; og det selvom radioen står på samme lydstyrke hver nat.

--
- Zeus.
Icy Que: 10262616

Fra : Kim Petersen

Dato : 09-10-01 21:42

> [...]
>Jeg har sjovt nok ikke nogen problemer med at høre hvad alle de andre
natradioværter siger; og det selvom >radioen står på samme lydstyrke hver

Hænger nok sammen med hvordan vi hver især udtaler ord. Jeg synes også at
ANM af og til bliver lidt for intim så man har svært ved at forstå ham, men
ift. Brian Nielsen er ANM's udtale jo klar som en rislende bæk. For i øvrigt
er han en forrygende vært, lun som han er

Fra : Zeus

Dato : 10-10-01 09:13

"Kim Petersen" <kems@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3bc35ff1$0$280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> ham, men ift. Brian Nielsen er ANM's udtale jo klar som en rislende bæk.
> For i øvrigt er han en forrygende vært, lun som han er

Det kan vi ikke blive uenige om...
Jeg synes bare at det var underligt at det netop var de 2 sangere jeg har problemer med at høre, og ikke de andre værter... Derfor kom jeg til at tænke på om de (måske ubevidst) taler på en bestemt måde *fordi* de er sangere, eller om de er vant til at bruge en anden type mikrofon når de synger, ift. når de er værter på radioen...?

--
- Zeus.
Icy Que: 10262616

Fra : Invader Zim

Dato : 10-10-01 23:08

"Zeus" <zeus@trustme.dk> wrote in message

> [...]
at bruge en anden
> type mikrofon når de synger, ift. når de er værter på radioen...?

Jeg tvivler stærkt på at sangere skulle tale på en anden måde fordi de er
sangere. Jeg er selv sanger, og telefonsælger (i min fritid haha), og jeg
taler da ganske klart og tydeligt...

-Invader Zim