FZS600 Fazer '98 for 70k kr vs. CBR600F2 '~
Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-10-01 18:56

Hejsa · -)
Nu havde jeg ellers bestemt mig for at købe en CBR600F2 fra '93 for omkring
60k kr, når jeg da ellers fik solgt gixxeren (dumme efterrår!)½, men er nu
blevet slået ud af kurs :-¤
Jeg synes btw at alle cbr '93'erne (med opgrad. affjedring) koster mindst
70k, så jeg havde egentlig regnet med at nøjes med en '92 med deraf
fælgende ringere affedring.
Anyways, så lurede jeg lidt Blå Avis og lidt markeds.ng, og fik derved
åbnet øjnene for fzs600 fazer. Man kan jo få en '98'er for 70k kr, hvilket
er yderst tiltalende. Det eneste problem er at de sidste 10k der er fra cbr
'92 til fzs '98 er lidt hårde ved mit budget, så fzs'en skal virkelig være
pengene værd, hvis pengene skal gå til sådan en. Er den det?
Motormæssigt er de jo _næsten_ ens, fazeren har 5 hk mindre på papiret, men
ingen huller i eff. kurven til gengæld. Jeg vil jo nok helst have noget
fuldkåberæs agtigt, men når det kommer til stykket, hvor stor forskel er
der så egentlig ræs egenskaberne udover fuldkåben, når det kommer til
stykket? Styrer en FZS ringere end en gammel CBR? ..og hvad med
holdbarheden, en 6 år nyere Fazer må da holde bedre end cbr'en... eller
hvad?...
Jeg er lidt rundt på gulvet... Det jeg er ude efter er nok køreglæde (gode
køregenskaber osv.) og holdbarhed. Hvad giver mest value for money når det
kommer til stykket?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-10-01 18:31

Hej

Jeg købte en '98 Fazer først på året og har ikke været andet end tilfreds
med det

Da jeg aldrig har haft en CBR eller nogen tilsvarende maskine kan jeg ikke
sige så meget om hvad der er "bedst", men Fazer'en er nu tit blevet lovprist
for dens køreegenskaber (sammenlignet med Bandit og Hornet, som vel er
Suki's og Honda's tilsvarende modeller).

Den har de samme bremser som R1 - og motoren er fra Thundercat (dog mindre
karb.'er og "fake" køleribber).
De 95 hypper er alt rigeligt til danske forhold (imo.)

Benzinøkonomien er også udemærket - jeg kører som regel >18 km/l ved blandet
sjov kørsel og med en Leo-Vinci carbon potte. Tror jeg har være oppe på 25
km/l ved pæn kørsel (læs: med kæresten bagpå) - stadig med en carbon potte
(som nok tager et par km/l)..

Jesper
En stadig glad Fazer ejer.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-10-01 20:58

Jesper Pedersen wrote:

> Hej

G'daw

> Jeg købte en '98 Fazer først på året og har ikke været andet end tilfreds
> med det

Ok Fazeren frister nu endnu mere

> [...]
> lovprist for dens køreegenskaber (sammenlignet med Bandit og Hornet, som
> vel er Suki's og Honda's tilsvarende modeller).

Så kan det jo ikke være helt galt

> Den har de samme bremser som R1 - og motoren er fra Thundercat (dog mindre
> karb.'er og "fake" køleribber).
> De 95 hypper er alt rigeligt til danske forhold (imo.)

Tjoh, det er 50 vel også, men jo flere, jo sjovere Men 95 er da også
nok til mig.. indtil videre ihvertfald 95 hk er jo egentlig ret meget,
når man tænker nærmere over det

> [...]
> oppe på 25 km/l ved pæn kørsel (læs: med kæresten bagpå) - stadig med en
> carbon potte (som nok tager et par km/l)..

Det lyder da egentlig helt godt
Hvad gav du forresten for din? Og hvordan er den at køre to på? (ikke at
jeg regner med at gøre så meget i det, men det er da et plus at den duer
til to). Og hvordan er reservedelspriserne på sådan nogle Yamahaer egentlig?
Uhh.. 70k kr er dælme mange penge, med det lyder da indtil videre til at
den er pengene værd
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 - som lige skal afsættes :-/

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-10-01 20:18

> [...]
egentlig?
> Uhh.. 70k kr er dælme mange penge, med det lyder da indtil videre til at

Jeg gav 76K for min, som var i rigtig god stand (ingen ridser overhovedet,
ingen slid på fodhvilerene så den har ikke være kørt alt for sportsligt,
carbon potten og en originale fulgte med, 19000km på klokken).

Kender ikke så meget til reservedelspriserne, men det er en ret udbredt
model som jo også benytter en del af Yamaha's standard dele, så det kan ikke
være så slemt plus at der findes mange uoriginale dele på markedet (tror jeg

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-10-01 20:20

> Og hvordan er den at køre to på? (ikke at
> jeg regner med at gøre så meget i det, men det er da et plus at den duer
> til to

Glemte lige at kommentere det...
Min passager (som aldrig havde kørt MC før) skulle helst strække benene for
hver 100Km da vi kørte en tur til Kbh. fra Aalborg... Så ummidelbart er den
nok ikke alt for god på passagersædet, men så absolut brugbar

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-10-01 20:22

jeg synes at siddestilingen på en fazer er mere behagelig end på en cbr600

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Anders Vinther

Dato : 09-10-01 20:42

> Det eneste problem er at de sidste 10k der er fra cbr
> '92 til fzs '98 er lidt hårde ved mit budget, så fzs'en skal virkelig være
> pengene værd, hvis pengene skal gå til sådan en. Er den det?

Prøv evt. at vurdere hvor lang tid du tror der går før du får brugt 10k til
rep./dele på CBR'eren set i forhold til at Fazeren er seks år yngre...

Blot en ide...

Anders V.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-10-01 21:18

> Jeg synes btw at alle cbr '93'erne (med opgrad. affjedring)
> koster mindst 70k.

Hej Jes

En ting er hvad prisen i den Blå avis siger, en anden ting er hvad de bliver
solgt til. Jeg ville ikke låse mig fast til en bestemt model, men kigge
rundt og finde de gode tilbud. De er derude, men findes ikke i første hug.
Tag ud og se på nogle cykler med en kammerat. Det er sjovt, man får lært en
masse, og man bliver dygtigere efter hver model man har prøvet. Se dig for,
læs om de forskellige modeller på nettet. Øv dig i at finde fejlene på
cyklerne. Lav en chekliste over ting du skal se på ved fremstilling. Skriv
en liste over havd du synes bagefter så du kan huske det efter en uge og 8
fremstillinger.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-10-01 23:19

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Jes
>
> En ting er hvad prisen i den Blå avis siger, en anden ting er hvad de
> bliver solgt til.

Ja, men differencen er vel ca. det samme på begge modeller.

> Jeg ville ikke låse mig fast til en bestemt model, men
> kigge rundt og finde de gode tilbud. De er derude, men findes ikke i
> første hug. Tag ud og se på nogle cykler med en kammerat.

Ja, jeg synes bare jeg får følelsen af at tage røven på sælgerne, ved blot
at tage mig en tur på deres kæreste eje Men jeg kan jo selvfølgelig
bare tage nogle ture hos nogle forhandlere

> Det er sjovt,

No doubt

> man får lært en masse, og man bliver dygtigere efter hver model man har
> prøvet.

Ja, det er vel rigtigt nok. Jeg tror bare at jeg har lidt svært ved at sige
nej til en mc, der virker perfekt... også selvom jeg måske senere finder en
der er mere perfekt. Men når det kommer til stykket er forskellene vel
heller ikke så store, når det kun er en 3 år gammel mc.
Men, men, men, så har du jo nok ret i at jeg ikke skal købe den første jeg
prøver - selvom det nok er svært

> Se dig for, læs om de forskellige modeller på nettet.

Jeg laver næsten ikke andet

> [...]
> fremstilling.
>
> Skriv en liste over havd du synes bagefter så du kan huske

Det er dælme mange.... og mange km der skal køres. Hvis jeg skal prøve
mc'er bliver det nok nærmest nødt til at være på weekendbasis Hmm, jeg
må hellere komme igang

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-10-01 22:57

> Ja, men differencen er vel ca. det samme på begge modeller.
Ikke nødvendigvis. Hvis du finder et vildt tilbud kan du ikke forvente at
kunne slå en masse af prisen. Min F2er var rigtig flot og teknisk fin. Den
kostede 62.500Kr (70.000 i den blå). Det er forskelligt hvor meget man kan
slå af, og hvor meget sælger vil gå med til.

> Ja, jeg synes bare jeg får følelsen af at tage røven på
> sælgerne, ved blot at tage mig en tur på deres kæreste eje
Tage røven?? Du vil gerne købe en MC ikke? Sælger vil gerne sælge sin Mc
ikke? Hvordan kan det ikke være fint? Det jeg mener er: Lad være med at
ville købe en MC efter du har set den første gang. Se nogle stykker på en
weekend, dan dig et indtryk af standen på de forskellige cykler. Kig på
priser på reservedele og dan dig et indtryk af hvad den kommer til at koste
"på gaden". De fleste cykler fejler et eller andet: gamle dæk, trænger til
service, slidt kæde o.s.v. Kom med et bud på hvad du vil give. Lad være med
at høre for meget på hvad sælger vil have, det står jo i avisen. Den pris
vil du aldrig give på nær hvis du finder en fin CBR900 til 80.000 eller
en flot GPZ900R til 30.000kr. Dan dig et indtryk af hvad du vil have. Jeg
vil have en teknisk perfekt MC med et flot ydre. Min kammerat vil have en
teknisk i orden offroader, men ikke nødvendigvis flot, da den skal trækkes
igennem diverse mudderpøle i sin tid. Kan du leve med ridser? Kan du leve
med buler? Nogle fejl kan ikke betale sig at reparere, da det bliver for
dyrt. Disse fejl skal man enten leve med eller vælge en anden cykel. Hvis du
bor i København kan du komme ud og vurdere min CBR. Så giver jeg dig et par
tips.

> [...]
> der er mere perfekt. Men når det kommer til stykket er forskellene vel
> heller ikke så store, når det kun er en 3 år gammel mc.
Prøv at læg mærke til hvor forskelligt folk holder deres cykler. Nogle i min
klub møder altid op med nyvasket og nypudset cykel. Andre har aldig set en
børste. Der er forskel. Jo ældre cykelen bliver, jo større bliver
forskellen.

> Det er dælme mange.... og mange km der skal køres. Hvis jeg skal prøve
> mc'er bliver det nok nærmest nødt til at være på weekendbasis
Der er ikke nye MC'ere vi snakker om, derfor skal man se sig for. Jeg har
lige købt en Offroader med en kammerat. Vi så på 6 forskellige før vi fandt
en hvor prisen passede os og sælger. To var et rustne vrag. En havde
motorskade. Flere var alt for dyre. En var meget slidt. Jo de kunne alle
køre, men ikke alle var lige god valg. Se på flere (ikke to) før du køber
noget. Jeg ville kigge efter følgende:
Yamaha FZR 600 (R)
Honda CBR 600
Yamaha FZS 600 Fazer
Kawasaki ZZR 600
Kawasaki ZX6R
Honda CB 600 Hornet
Yamaha YZF 600 Thundercat.
Flere af disse modeller er for dyre, men det kan jo være du er heldig og
finder en billig model her til vintertide.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-10-01 21:14

> [...]
> kostede 62.500Kr (70.000 i den blå). Det er forskelligt hvor meget man kan
> slå af, og hvor meget sælger vil gå med til.

Ja, det er jo rigtigt.

> Tage røven?? Du vil gerne købe en MC ikke? Sælger vil gerne sælge sin Mc
> ikke? Hvordan kan det ikke være fint?

Ja, nu har jeg vendt og drejet det lidt i hovedet, og lige pludselig kan
jeg da egentlig godt se logikken i at der ikke er noget galt i det

> Det jeg mener er: Lad være med at
> ville købe en MC efter du har set den første gang. Se nogle stykker på en
> weekend, dan dig et indtryk af standen på de forskellige cykler.

Noteret!

> Lad være med at høre for meget på hvad sælger vil have, det står jo i
> avisen. Den pris vil du aldrig give

Hæhæ, selvfølgelig ikke

> på nær hvis du finder en fin
> CBR900 til 80.000 eller en flot GPZ900R til 30.000kr.

Nej, så er det bare med at slå til

> Dan dig et indtryk
> af hvad du vil have. Jeg vil have en teknisk perfekt MC med et flot ydre.

Ditto

> [...]
> reparere, da det bliver for dyrt. Disse fejl skal man enten leve med eller

True... Jeg tror ikke jeg vil have det godt med at give en mindre formue
for en mc, jeg ved ikke er i orden.

> Hvis du bor i København kan du komme ud og vurdere
> min CBR. Så giver jeg dig et par tips.

Tak for tilbuddet, men der er lige et par broer imellem

> [...]
> min klub møder altid op med nyvasket og nypudset cykel. Andre har aldig
> set en børste. Der er forskel. Jo ældre cykelen bliver, jo større bliver

Ja, det er jo nok egentlig ikke så svært at se hvilken kategori den hører
til. Hvis kæden og bagdæmperen er fedtet helt ind i gammelt olie og støv
ved man nok godt hvad klokken har slået.

> [...]
> motorskade. Flere var alt for dyre. En var meget slidt. Jo de kunne alle

Nej, jeg kan godt se hvad du mener :-/

> Se på flere (ikke to) før du køber
> noget. Jeg ville kigge efter følgende:
> Yamaha FZR 600 (R)

Er det ikke dem der har tendenser til et højt olieforbrug og klonkende
gearkasser?

> Honda CBR 600

6-8 år ældre end fazeren Men jeg vil da helt sikkert prøve en

> Yamaha FZS 600 Fazer

*suk*

> [...]
> Flere af disse modeller er for dyre, men det kan jo være du er heldig og
> finder en billig model her til vintertide.

Ja, man har jo lov at håbe

Fra : Armand

Dato : 10-10-01 15:47

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Jeg synes btw at alle cbr '93'erne (med opgrad. affjedring) koster
> mindst 70k, så jeg havde egentlig regnet med at nøjes med en '92 med
deraf
> følgende ringere affedring.

Spis lige brød til:
At man har forbedret affjedringen på 93'eren, betyder jo ikke at de
tidligere er totalt ubrugelige!
Jeg er sikker på at affjedringen sidenhen er blevet up-gradet på såvel
F3 som F4,
så ud fra din skepsis er 93'eren derved også nærmest ubrugelig :-/

Faktisk er det de færreste der alligevel forstår at udnytte alle
mulighederne i reguleringsmulighed for begge dæmpningsretninger både
foran og bagpå, for slet ikke at snakke om nødvendigheden deraf på
offentlig vej.
Så en simplere affjedring gør ikke en moderne motorcykel
til noget forældet skrot :-|

Nærlæser man forekommende tests af motorcykler, er det sjældent at de
forskellige blades journalister er enige om affjedringens evner på
forskellige modeller, hvoraf man kan aflæse at det absolut er nuancer at
det drejer sig om.

Og så er der lige det med at F2'eren fra starten af, gav alle GSXR
750'erne stryg på RR-banerne - Også selv om man i standardklasserne
skulle køre med de (simple) originale dæmpere

Summa summarum:
F2'erens affjedring er mere(!) end "god nok" til såvel mig, som dig!

> Anyways, så lurede jeg lidt Blå Avis og lidt markeds.ng, og fik derved
> åbnet øjnene for fzs600 fazer. Man kan jo få en '98'er for 70k kr,
> hvilket er yderst tiltalende

Så den også, og tænkte akkurat samme tanker!
Ikke mindst omkring brugtværdien om føje år :-/

> Motormæssigt er de jo _næsten_ ens. Jeg vil jo nok helst have noget
> fuldkåberæs agtigt........hvor stor forskel er der så egentlig ræs
> egenskaberne udover fuldkåben, når det kommer til stykket?
> Styrer en FZS ringere end en gammel CBR? ..

Kørestillingen er den væsentlige og afgørende faktor hér:
Fazeren er sprængfyldt med sjov - langt mere end en CBR, hvis
sportslighed tilgengæld forstærkes af den lavere kørestilling.
Og for forskellen gælder samme betrgtninger som ovenfor afgivet omkring
affjedringens kvaliteter!

Og uden at ville angribe dig, så tror jeg ikke at du alligevel vil kune
nå at
udnytte nogen af dé to til grænsen de næste par år :-/

> .............................og hvad med holdbarheden.
> en 6 år nyere Fazer må da holde bedre end cbr'en... eller hvad?...

Holde bedre??
Begge er velsagtens lige solide moderne motorer, der holder lige godt;
men det er klart at der er seks års længere fremtid i den nyere Fazer!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-10-01 23:10

Armand wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> deraf
>
> Spis lige brød til:

*Gnaske-gnaske*

> At man har forbedret affjedringen på 93'eren, betyder jo ikke at de
> tidligere er totalt ubrugelige!

Nejnej, det var jo heller ikke sådan ment. Jeg vil jo bare gerne have så
meget som muligt for mine penge ...også selvom jeg ikke kan udnytte det

> Jeg er sikker på at affjedringen sidenhen er blevet up-gradet på såvel
> F3 som F4,
> så ud fra din skepsis er 93'eren derved også nærmest ubrugelig :-/

Så slemt er det heller ikke

> Faktisk er det de færreste der alligevel forstår at udnytte alle
> mulighederne i reguleringsmulighed for begge dæmpningsretninger både
> foran og bagpå,

Noget jeg ikke ved et klap om, men hvis man kan få det med uden en
væsentlig merpris, kan man jo ligesågodt tage det med. Men jeg synes
umiddelbart at merprisen er for stor, så netop derfor er det også den
første F2 jeg tager udgangspunkt i, i min lille sammenligning

> for slet ikke at snakke om nødvendigheden deraf på
> offentlig vej.
> Så en simplere affjedring gør ikke en moderne motorcykel
> til noget forældet skrot :-|

S'føli' ikk'

> [...]
> forskellige blades journalister er enige om affjedringens evner på
> forskellige modeller, hvoraf man kan aflæse at det absolut er nuancer at

Ja, vi motorcyklister kan glæde os over at det generelt er rigtig godt over
hele linjen

> Og så er der lige det med at F2'eren fra starten af, gav alle GSXR
> 750'erne stryg på RR-banerne - Også selv om man i standardklasserne
> skulle køre med de (simple) originale dæmpere

Fair nok

> Summa summarum:
> F2'erens affjedring er mere(!) end "god nok" til såvel mig, som dig!

Det har jeg egentlig heller ikke tvivlet på.

> Så den også, og tænkte akkurat samme tanker!
>

> Ikke mindst omkring brugtværdien om føje år :-/

Depressiv smiley? Tror du fazeren falder voldsomt i værdi, da?

> Kørestillingen er den væsentlige og afgørende faktor hér:
> Fazeren er sprængfyldt med sjov - langt mere end en CBR

Hvorfor, for det er egentlig fun-factor jeg går mest efter - sammen med
anvendeligheden på længere stræk.

>, hvis
> sportslighed tilgengæld forstærkes af den lavere kørestilling.

Ja, men det er vel egentlig kun ved højere hastigheder, at det gør
præstationerne bedre, eller har det også fordele ved lavere hastigheder
(dvs. under 130)?

> [...]

> nå at
> udnytte nogen af dé to til grænsen de næste par år :-/

Det regner jeg heller ikke selv med, men derfor kan man jo alligevel godt
mærke, hvis der er en forskel i egenskaberne... og det er da rart at kunne
føle at man har noget ordentligt grej mellem benene... æhh

> Holde bedre??
> Begge er velsagtens lige solide moderne motorer, der holder lige godt;
> men det er klart at der er seks års længere fremtid i den nyere Fazer!

Ja. Det jeg tænker mest på er faren for større udgifter a la motorhavari,
og kan man der gå ud fra at fzs'eren er '6 år bedre' end cbr'en, eller er
cbr'en virkelig så god, så den haler ind på cbr'en?... Hmm, næppe.

Bottom line: Er en cbr600f2 '92 10k kr mere værd end Fazer '98, når man går
efter høj fun-factor (ikke nødvendigvis papirs-præstationer), daglig
anvendelighed på både korte og lang stræk og kvalitet.

Jeg hælder egentlig til et nej, og er egentlig rimeligt hooked på
Fazeren... Men jeg er alligevel ikke sikker.

Fra : Armand

Dato : 11-10-01 16:35

> Depressiv smiley?

Nope!
Funderende ("wonder if - - -") smiley !

> Tror du fazeren falder voldsomt i værdi, da?

Nej! Det er Honda'en jeg regner for at kunne blive "forældet" først, med
deraf følgende brugtprisfald!

> Hvorfor, for det er egentlig fun-factor jeg går mest efter - sammen
> med anvendeligheden på længere stræk.

Køre-stillingen er højere med et fornuftigere forhold til styr og
fodhvilere,
hvorved man langt lettere kan tumle modellen.
Samme faktorer gør endvidere at den gerne vil op på såvel forhjul, som
baghjul

> Ja, men det er vel egentlig kun ved højere hastigheder, at det gør
> præstationerne bedre, eller har det også fordele ved lavere
> hastigheder (dvs. under 130)?

Ikke hvis Fazerens kåbe dækker tilstrækkeligt ved samme hastighed :-/

> [...]
cbr'en,
> eller er cbr'en virkelig så god, så den haler ind på cbr'en?... Hmm,

Fazeren er næppe så ringe at den brænder af 6 år før en CBR :-/

> Bottom line: Er en cbr600f2 '92 10k kr mere værd end Fazer '98, når
> man går efter høj fun-factor, daglig anvendelighed på både korte og
lang
> stræk og kvalitet.

Jeg tror at Fazeren er stærkest i alle disse forudsætninger. Og omkring
kvaliteten er +6 år og +10K hårde odds for CBR'en!

> Jeg hælder egentlig til et nej, og er egentlig rimeligt hooked på
> Fazeren... Men jeg er alligevel ikke sikker.

Hæ!
Vent til du har prøvet en!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-10-01 21:01

Armand wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Nope!
> Funderende ("wonder if - - -") smiley !

Ohh

> Nej! Det er Honda'en jeg regner for at kunne blive "forældet" først, med
> deraf følgende brugtprisfald!

Fint

> Køre-stillingen er højere med et fornuftigere forhold til styr og
> fodhvilere,
> hvorved man langt lettere kan tumle modellen.

Hmm, ja det er jo egentlig rigtigt nok Og så er der jo også den bonus
at man kan se sig ordentligt over skulderen uden at knække nakken

> Samme faktorer gør endvidere at den gerne vil op på såvel forhjul, som
> baghjul

Den slags må man jo bare lære at leve med

> Ikke hvis Fazerens kåbe dækker tilstrækkeligt ved samme hastighed :-/

Ja, det er jo lige det. Jeg fandt btw en test af Fazeren i Bike (dk), hvor
kåben får ros - men dog ikke for udseendet Jeg synes også selv at det
er lidt særpræget, men grimt synes jeg ikke det er. Det er nok noget man
kan lære at lide

> Fazeren er næppe så ringe at den brænder af 6 år før en CBR :-/

Nej, selv med de 10k kr's forskel, så virker en cbr ikke længere så
fristende.

> lang
>
> Jeg tror at Fazeren er stærkest i alle disse forudsætninger. Og omkring
> kvaliteten er +6 år og +10K hårde odds for CBR'en!

Jeps...

> Hæ!
> Vent til du har prøvet en!

Nej, det er også det jeg har tænkt mig at gøre nu

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 11-10-01 19:18

Hejsa

Med min beskedne viden i feltet, vil jeg dog altid mene at det er at
foretrække så ny en maskine som muligt, da teknikken generelt er bedre, og
der ikke er så mange reperationer.
Jeg købte slev en her i sommer fra '95, og efter at have prøvekørt lidt af
hvert, og snakket frem og tilbage, så synes jeg at alt tyder på at jo yngre
maskinerne er, jo bedre køreegenskaber har de. (sådan i den generelle
retning... )

Tjah, så har jeg en ven der lige har købt en FZS600 her i sommer, og den
kører dælme dejligt.

point til FZS'eren fra mig.

Mvh
Kristoffer