Ang. Codan forsik.
Fra : finn sander

Dato : 09-10-01 16:53

Hej
En lille personlig "hilsen" angåenden mc-forsikringer, i juni mrd. bakede en
bilist ind i min mc, heldigvis blev det opdaget af nogle andre bilister
venlige!! ) som skrev nr. ned og fik fat i mig.
1. jeg køre ned til politiet, som ikke har tid/resurser til at gøre noget,
selv om modparten kørte derfra uden at melde sig.
2. Codan forsikring,,,,,,,,,,,,,,, for at koge en MEGET lang historie ned så
vil de ikke betale en "ny" brugt kåbe men vil have at den skal lappes
sammen.

De vil ikke betaler 33.000kr for en ny, ej heller 15.000kr for en brugt,,,,
som den tekniske taksator siger ; så har den jo nok også værret skadet
før,,den er jo 8 år gammel!!!!!!!!! hvad fanden er det for noget snak,, mig
i telefonen til codan for at høre om jeg kan anke til en anden taksator,
men nej.
3. Så prøver jeg at høre en advokat,,, han siger lige ud at det ikke kan
betale sig at anke til forsikrings-styrelsen...øv

suma-sumarum,, så får jeg en ringer kåbe end før ,,,det er ikke min
skyld,,,og for at træde lidt mere i det er jeg elitekøre (hvilket koster
8500kr for 6mrd.kørsel) og blev tvunget til at tegne en kapital pension, da
jeg skiftede..DANMARK ER ET DEJLIGT LAND AT KØRE MC I .....
FS sur-skuffet over --lorte-Codan.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 09-10-01 17:13

> 3. Så prøver jeg at høre en advokat,,, han siger lige ud at det ikke kan
> betale sig at anke til forsikrings-styrelsen...øv

Læg sag an imod manden vis nummer du har!

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-10-01 17:14

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> 1. jeg køre ned til politiet, som ikke har tid/resurser til at gøre noget,
> selv om modparten kørte derfra uden at melde sig.

Har du ikke selv konfronteret synderen?

Rittig

Fra : finn sander

Dato : 10-10-01 09:47

> Har du ikke selv konfronteret synderen?
>
> Rittig
---------------------------
Nej , det kunne jo værre han var større end mig!, nej spøg til side ,
politiet gav mig en lille lap papir med ejerens navn m.m . ,,meeenn jeg
mener ikke det kan værre rigtig at jeg skal gå den vej , og til hvilken
nytte, min forsikring gør først selv skaden op og gør regres( sådan står der
er i et brev fra codan) over for hans forsikring,, husk næste gang er det
måske omvendt, så de kan jo lige så godt hjælpe hinnanden i stedet for deres
kunder....
FS

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 09:53

Har han vedkendt sig skylden ifht. hans eget forsikringsselskab er der jo
ingen problemer, og så kan jeg ikke forstå at Codan ikke vil give dig en ny
kåbe (de skal jo ikke betale i sidste ende) Desuden er det noget med at
forsikringsselskabet står til ansvar for at reparationen sker, så kunden er
tilfreds. (Jeg skal lige finde den precise ordlyd).

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : boe

Dato : 10-10-01 09:58

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
> er i et brev fra codan) over for hans forsikring,, husk næste gang er det
> måske omvendt, så de kan jo lige så godt hjælpe hinnanden i stedet for

Jeg fatter nada!! Vil det sige, at du lader din egen kasko betale for
skaden, selv om du har navn og adresse på skadevolderen og oven i købet har
vidner?? Med deraf følgende selvrisiko- og bonustab?

Bo, VF1000F

Fra : boe

Dato : 10-10-01 14:05

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> [...]
har
> vidner?? Med deraf følgende selvrisiko- og bonustab?

Nu tror jeg nok, at jeg har fattet hvad det drejer sig om:

Du har anmeldt skaden til dit eget forsikringsselskab (Codna), som efter at
have lagt ud for reparationen, vil søge regres hos modpartens
forsikringsselskab (jeg forudsætter nu, at modpartens forsikringsselskab har
anerkendt erstatningspligten).
Der er så sket det, at takstsatoren (som Codan har bestilt fra en uafhængig
takstsatorring til at vurdere skaden) har vurderet, at skaden kan repareres
og at forsikringsselskabet derfor ikke bør bevillge en helt ny eller en
anden brugt kåbe.

Hvis denne fremstilling er korrekt, kan jeg ærligt talt ikke se, hvad der er
at klage over. Hvis din bil nu er blevet bulet og ridset, så er det da også
helt normalt at skaden rettes ud eller spartles ud og derefter bliver
omlakeret. Man har da ikke krav på at få nye stumper på uanset skadens
omfang - det ville da også medføre yderligere stigninger på forsikringerne,
så det skal vi vist alle være tilfredse med.
Det du derimod *har* krav på, er at reparationen er udført korrekt og at
skaden ikke er synlig efterfølgende. Hvis det ikke er tilfældet, så har du
grund til at klage.

Med hensyn til at retsforfølge modparten personligt - jamen for hvad dog?
Jeg kunne forstå, hvis du vil anmelde iditoten for at stikke af, men
erstatningsretligt ændrer det da ikke en tøddel på takstsatorens vurdering
at han er stukket af - og det skal det da heller ikke gøre.

Bo, VF1000F

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 10-10-01 20:02

boe wrote:

> Der er så sket det, at takstsatoren (som Codan har bestilt fra en uafhængig
> takstsatorring til at vurdere skaden)

Codan har deres egne fastansatte taksatorer! - Det har de fleste store
selskaber.
Kun mindre selskaber anvender taksatorringen.

Vh,
Claus

Fra : Mads Lund

Dato : 09-10-01 17:20

Nu må man jo ikke foreslå tæskehold selv om man godt kunne fristes. Hvad
sagde ham fyren der havde væltet din kværn ?

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jesper Stampe

Dato : 09-10-01 17:29

> [...]

> 3. Så prøver jeg at høre en advokat,,, han siger lige ud at det ikke kan
> betale sig at anke til forsikrings-styrelsen...øv

Meget dårligt råd - det koster ikke meget at klage til Forsikringsankenævnet
og vinder du får du pengene retur. Men bemærk at selvom du vinder kan Codan
vælge ikke at følge afgørelsen. Ring til Codan og spørg hvordan du klager -
det SKAL de oplyse. Jeg tror ovenikøbet de måske har blanketterne.

Men hvorfor fik du ikke fat i bilisten - i den sidste end er det hans
selskab der skal betale - forudsat han vedgår skaden og derfor er det skidt
du ikke var stædig overfor Politiet. Nu kan han bare løbe fra ansvaret.

> [...]
da
> jeg skiftede..DANMARK ER ET DEJLIGT LAND AT KØRE MC I .....

På sin vis kan jeg da godt forstå Codan - de hænger nu på en skade som et
andet selskab (bilistens) skulle have dækket - men måske han også er
forsikret i Codan - fordi du ikke fulgte op på det bilnummer du fik.

Fra : S B

Dato : 09-10-01 17:50

> [...]

> selvom du vinder kan Codan vælge ikke at følge afgørelsen. Ring til
> Codan og spørg hvordan du klager - det SKAL de oplyse. Jeg tror

Enten koster det 100 kr, (det gjorde det sidste år), men kan godt være at
prisen i dag er 150 kr.
Det er forøvrigt ikke gyldig at sige at den "nok" har været nede og ligge,
her i landet er man stadig uskyldig til det modsatte er bevist. Bed ham om
at bevise at den har været nede og ligge, ellers kan du/han ikke bruge det
til noget.
Et andet råd er, prøv med en anden advokat, kan være ham du har snakket med
ikke gider tage sagen fordi, han heller vil have noget "større"

Fra : Anja & Jacob

Dato : 09-10-01 21:26

> Enten koster det 100 kr, (det gjorde det sidste år), men kan godt være at
> prisen i dag er 150 kr.

det koster stadig 100 kr. og codan har selvfølgelig blanketterne, det har
alle forsikringsselskaber forøvrigt

Fra : Flemming

Dato : 10-10-01 13:51

On 09 Oct 2001 16:49:57 GMT, S B <sfb@privat.dk> wrote:

[snip]
>Et andet råd er, prøv med en anden advokat, kan være ham du har snakket med
>ikke gider tage sagen fordi, han heller vil have noget "større"

Yup - mange advokater er kun gode til at sætte deres underskrift på et
stykke papir, men der findes vitterlig advokater, der også kan deres
kram...

/Flemming, som har mødt begge slags.

Fra : Armand

Dato : 10-10-01 21:51

S B <sfb@privat.dk> skrev i en news:Xns9135BFFF59CDASB@193.88.15.201...

> [...]
ham om
> at bevise at den har været nede og ligge, ellers kan du/han ikke bruge

Jup!
Der er kun én vej: At køre hårdt på!
Jeg har i to tilfælde oplevet at kammerater har kunnet "tune"
vurderingen af en totalskade ved at bruge deres ret(!) til at få en
motorcykel i samme stand leveret istedet for kontanter
Man skal ikke blot dukke nakken over beslutninger, som forøvrigt ser ud
til at
have en opstrammende tendens i disse år (er forsikringsselskaberne ved
at køre sig op i amerikanske tilstande!?); men foreholde at få køretøjet
tilbage i
den stand som de måtte kunne bevise at den havde før!
For biler gælder dette at man kan nøjes med en opretning og omlakering;
men rep. af deciderede knækkede kåbedele (á bil-kofangere), er for langt
ude :-|
Forøvrigt får ejere af nye biler en værditabs-godtgørelse ved opretning
efter trafikskade - Det står i skarp kontrast til det dig forelagte!

Det fremgår ikke hvilken model det drejer sig om; men er det bare en
lidt kulørt lakering, kan det blive helt svært at finde en lakerer der
gider/kan klare sagen - og de der kan/vil tager sig godt betalt derfor,
hvorfor det ikke nødvendigvis er den billigste vej at gå for selskabet!

> Et andet råd er, prøv med en anden advokat, kan være ham du har
> snakket med ikke gider tage sagen fordi, han heller vil have noget
> "større"

Jeg tror at benarbejdet overfor selskabet ikke skal føres igennem en
decideret advokat; medmindre at man drager sin retshjælp-forsikring ind
i sagen og trækker en afgørelse i retten :-/

--
Armand.

Fra : Brian Sørensen

Dato : 09-10-01 21:30

Hvis du har en retshjælpsforsikring, kan den anvendes hvis der er en mulig
tvist imellem to parter ... dig og dit forsikringsselskab fx!
/Brian

Jesper Stampe <nomail@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:TBFw7.222$cX3.53829743@news.orangenet.dk...

Fra : finn sander

Dato : 11-10-01 15:15

----------------------
Du har overset en del, JEG har prøvet at gøre noget (politiet) og nej
bilisten er forsikret i Danske forsk...........
PS den advokat var "gratis" = Turing Nyt., så jeg tror på det har siger
køre selv MC)
FS

Fra : Lars Ckristoffersen

Dato : 12-10-01 01:24

Jeg kan ikke lade være med at spørge hvilken kåbe koster 33,000 kr , jeg
mener til hvilken MC , 15,000 kr for en brugt ??? kan det tænkes at
forsikrings selskabet syntes at mcèr er ude på et overdrev mht priser på
dele,

mvh Lars LC>

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 12-10-01 07:29

Lars Ckristoffersen wrote:

> Jeg kan ikke lade være med at spørge hvilken kåbe koster 33,000 kr , jeg
> mener til hvilken MC , 15,000 kr for en brugt ???

F.eks. til en Aprilia RSV 1000 - mener endda en komplet er dyrere.

> kan det tænkes at
> forsikrings selskabet syntes at mcèr er ude på et overdrev mht priser på
> dele,

Ja, jeg tror det er det vi ser i øjeblikket!

Vh,
Claus

Fra : Mads Lund

Dato : 12-10-01 07:29

> [...]
> mener til hvilken MC , 15,000 kr for en brugt ??? kan det tænkes at
> forsikrings selskabet syntes at mcèr er ude på et overdrev mht priser på

33.000 er meget normalt for kåben til en sportsmc eks til min kwack forter
topkåben 10.000 siderne 7.000 hver og men alt det løse tingeltangel som
beslag, dæmpning, gummibøsninger osv. løber op i små 5.000

Og selvfølgelig slår der da igennem på forsikringsprisen.

Mads Lund
Ninja9RT