? om HK Legends og J. Chan
Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 09-10-01 14:57

Min kærestes lillebror er ret vild med Jackie Chan, og jeg er ret vild med
lækre DVD udgivelser. Så jeg har kigget lidt på nogle af Hong Kong Legends
udgivelser med hr. Chan, men jeg kender ikke rigtigt noget til hans film. Så
jeg er ude efter hvilken Jackie Chan film fra HKL der kan anbefales, og om
der findes et bedre/billigere sted at købe dem end Bensonsworld i England.
Jeg har overvejet Drunken Master, men kender den ikke. Evt. også om der er
andre HKL udgivelser som kunne være fede både for en 13-årig Chan-fan og
mig, som ikke er speciel HK eller JC fan, men som er blevet OK underholdt af
nogen JC film, bl.a Who Am I? som jeg købte billigt fra dddhouse. Dog er
kvaliteten af de udgivelser vist ikek generelt særlig god, så derfor er jeg
efter dem fra Hong Kong Legends, som jo vist er helt i top, hvad angår
billede og lyd.

Joakim
fut news:dk.kultur.film

Fra : Asian movies

Dato : 09-10-01 15:58

kan kun anbefale at du køber Drunken master det er absolut en pragtfilm, en
anden film med jackie chan er
snake in the eagles shadow, begge fim er smæk fuld af den bedste Kung fu og
en af mine personlige favoritter
Yuen Siu Tien spiller med i begge som Jackie Chan træner

Rene Madsen
Asian Movies
www.asian-movies.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-10-01 16:14

Joakim Lauridsen skrev:

> Min kærestes lillebror er ret vild med Jackie Chan,

Ja, hvem er ikke det? :)

> og jeg er ret vild med
> lækre DVD udgivelser.

Der er nu mange skodudgivelser imellem, så pas på!

> Så jeg har kigget lidt på nogle af Hong Kong
> Legends udgivelser med hr. Chan,

Fornuftigt! De laver nogle ganske fabelagtige udgivelser - de er for
Hong Kong-film, hvad Criterion var for laserdisk.

> [...] der findes et bedre/billigere sted at købe dem
> end Bensonsworld i England.

Under18 i England har haft nogle rigtigt gode tilbud på HKL-film. De kan
findes på http://www.under18.org.uk/

Asian Movies her i landet er også værd at kigge på.

> Jeg har overvejet Drunken Master, men kender den ikke.

Den er virkelig fantastisk! Sammen med Drunken Master 2 blandt de fem
allerbedste Jackie Chan-film. Han spiller den udødelige legende Wong
Fei-hung, som bl.a. også har været spillet af Jet Li i Once Upon A Time
In China-serien. Handlingen udspiller sig i det gamle Kina, og der er
derfor masser af hand-to-hand-combat og ikke alle de distraherende
skydevåben, der ofte er med i film, der udspiller sig i nutiden.

> [...]
> JC fan, men som er blevet OK underholdt af nogen JC film, bl.a
>Who Am I? som jeg købte billigt fra dddhouse.

Der er jo MASSER af film at tage af. Men hvis jeg skal anbefale nogen,
der ligger i samme genre som Who Am I?, må det være Amour of God 2:
Operation Condor, Mr Nice Guy, Rumble in the Bronx og måske Thunderbolt,
selvom den er lidt 'mørkere' end gennemsnittet af hans film. I disse
film spiller han som i Who Am I? en forholdsvis almindelig person, der
bliver rodet ud i noget... ja, rod.

Mine egne favoritter er dem, der foregår i det gamle Kina. Som nævnt de
to Drunken Master-film, og ud over dem kan også anbefales Snake in the
Eagle's Shadow. De er brutalt sagt en slags Karate Kid-film (men
naturligvis KLASSER bedre), hvor Jackie først får nogle slag, dernæst
møder en gammel mester, der træner ham, hvorefter han vender tilbage til
bøllerne og viser dem, hvad han har lært. De er overordentligt
underholdende!

> Dog er
> kvaliteten af de udgivelser vist ikek generelt særlig god, så derfor
> er jeg efter dem fra Hong Kong Legends, som jo vist er helt i top,
> hvad angår billede og lyd.

Ja, hold dig til Hong Kong Legends. Dem går man aldrig fejl af! Og spørg
endelig videre, hvis du vil have uddybet noget! Som du måske kan høre,
er jeg monsterfan! :)

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Anders Nielsen

Dato : 09-10-01 16:27

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pv2lu$l5248$1@ID-81106.news.dfncis.de...
> [...]

jeg
> efter dem fra Hong Kong Legends, som jo vist er helt i top, hvad angår

Jeg er enig med Rene, Drunken master og Snake in the eagles shadow er det
ultimative jackie chan :) Det er dog ren old school kung fu flicks. Jeg ved
ikke om det lige er det du leder efter. Hvis du vil have noget lidt mere
moderne kan jeg anbefale Police story 1 og 2. Spækket med action og syge
stunts. Jeg har dog ikke styr på hvilke der er udgivet af Hong Kong Legends.
Police story er vist.

vh Anders

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-10-01 16:30

Anders Nielsen skrev:

> Jeg har dog ikke styr på hvilke der er udgivet af Hong
> Kong Legends. Police story er vist.

Så er det godt, at Hong Kong Legends selv har styr på det. Fra deres
hjemmeside (www.hongkonglegends.co.uk):

Jackie Chan
========

Jackie Chan: My Story / My Stunts
Miracles
City Hunter
Battle Creek Brawl
Armour Of God
Snake In The Eagle's Shadow
Drunken Master including Full Review

Police Story er på vej, men er ikke udkommet endnu. (Jeg kunne i øvrigt
lige så godt have kigget på min egen hylde, hvor samtlige film står og
glimter... :))

Fra : Anders Nielsen

Dato : 09-10-01 16:41

Peter Bjerre Rosa <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pv53c$9a0$1@sunsite.dk...

> Så er det godt, at Hong Kong Legends selv har styr på det. Fra deres
> hjemmeside (www.hongkonglegends.co.uk):

:)
> [...]
>
> Police Story er på vej, men er ikke udkommet endnu. (Jeg kunne i øvrigt
> lige så godt have kigget på min egen hylde, hvor samtlige film står og

Hehe, har kun drunken master og snake in the.. DVDer fra HKL. Resten er
billige HK udgaver eller dårlige VHS'er

Man kommer ikke så langt med SU. oh well

/Anders

Fra : Morten Steen

Dato : 10-10-01 11:01

> Police Story er på vej, men er ikke udkommet endnu. (Jeg kunne i øvrigt
> lige så godt have kigget på min egen hylde, hvor samtlige film står og
> glimter... :))

Beklager Peter, men titlen som danmarks største JC fan må jeg altså tage mig
af.
Har været fuldstændig opslugt af ham siden 1986-87. Grunden til jeg endnu
ikke har den fuldendte JC DVD-samling skyldes at jeg har det hele på VHS!

Og jo, Police Story ER udkommet! Er lige kommet hjem fra London, hvor den
var at finde i samtlige butikker. Købte den dog ikke, da den er billigere at
bestille på nettet!

Det er nu også værd at nævne firmaet Eastern Heroes (www.easterndvd.com),
som er igang med at udgive alle JC's film fra tiden hos Lo Wei. Indtil
videre har de udgivet "Snake And Crane - Arts Of Shaolin", og "Fearless
Hyena". 2 af de absolut bedste fra dengang. Især "Snake And Crane" er helt i
særklasse!!! Og alle disse film er remasterede, anamorfisk widescreen, 5.1
lyd og hele moletjavsen. Okay, billedet er ikke helt suverænt, men det er jo
også gamle film.
Anyhow, de to ovennævnte kan på det varmeste anbefales. Sidenhen kommer også
andre perler som "Magnificent Bodyguards", og "Half A Loaf Of Kung Fu" som
på mange måder lagde grunden for JC's nu så velkendte comedy/kung fu-stil.

Morten

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-10-01 20:20

Morten Steen skrev:

> Beklager Peter, men titlen som danmarks største JC fan må jeg altså
> tage mig af.

Skal vi slås om det? Jeg ka' alle hans moves! :)

> Og jo, Police Story ER udkommet!

Ja, jeg så også i går aftes på Under18, at den var (billigt) til salg.
Jeg havde den fejlagtige oplysning fra HKL's egen side - grrr...

> Det er nu også værd at nævne firmaet Eastern Heroes
(www.easterndvd.com),
> som er igang med at udgive alle JC's film fra tiden hos Lo Wei.

Tak for tippet! Dem vil jeg se nærmere på. Hvad med lydsiden - er det
som HKL med både original og engelsk tale?

Fra : Morten Steen

Dato : 10-10-01 21:06

> Skal vi slås om det? Jeg ka' alle hans moves! :)

Hey! Jeg nakker dig med min Wing Chun...

> Tak for tippet! Dem vil jeg se nærmere på. Hvad med lydsiden - er det
> som HKL med både original og engelsk tale?

Ikke på "Snake And Crane..." i hvert fald... selvom omtalen på deres
hjemmeside lover det?! Mærkeligt nok. Men den er kun med engelsk 5.1 og 2.0
lyd. Men den kan gå, for det er SÅDAN en fed film! Slagsmål efter
slagsmål... og JC spiller den dér fede Bruce Lee-agtige type der bare
dominerer alle fights for vildt!
Jeg har ikke fået købt "Fearless Hyena" endnu, så m.h.t. lyden må vi bare
se.

Forresten Peter, hvad sker der med den hjemmeside?!?!

Morten

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-10-01 21:48

Morten Steen skrev:

> Jeg har ikke fået købt "Fearless Hyena" endnu, så m.h.t. lyden må
> vi bare se.

Hm... Vi burde næsten finde ud af, om den er med original tale. Det er
altså langt det bedste - selvom dialogen som nævnt i et andet indlæg
sjældent er *så* vigtig for filmen. Men den bidrager til stemningen.

> Forresten Peter, hvad sker der med den hjemmeside?!?!

Argh - dér ramte du et ømt punkt. Jeg må virkelig til at tage mig
sammen! Jeg har *så* travlt for tiden, men jeg har jo masser af
materiale (bl.a. fra dig), så det burde ikke tage lang tid at smide
op... D'oh!

Fra : Morten Steen

Dato : 10-10-01 23:15

> Hm... Vi burde næsten finde ud af, om den er med original tale. Det er
> altså langt det bedste - selvom dialogen som nævnt i et andet indlæg
> sjældent er *så* vigtig for filmen. Men den bidrager til stemningen.

http://www.easterndvd.com/_HTML/jc_collect.htm

Her er linket i hvert fald til JC-afdelingen på deres hjemmeside. Som du/I
kan se, står der at der er original tale på langt de fleste. Men jeg kan som
sagt benægte at der er original tale på "Snake And Crane...". Jeg kan i
hvert fald kun høre engelsk!

> [...]
> sammen! Jeg har *så* travlt for tiden, men jeg har jo masser af
> materiale (bl.a. fra dig), så det burde ikke tage lang tid at smide

Altså, så må du sige til. Jeg kan godt hjælpe dig med HTML'en, hvis det er
dér det kniber...

Morten

Fra : ME

Dato : 09-10-01 16:58

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
> [...]

jeg
> efter dem fra Hong Kong Legends, som jo vist er helt i top, hvad angår

Fra HKL vil jeg især anbefale Police Story, Drunken master og Snake in the
eagles shadow.

Jeg har alle film fra hkl, og det er de 3 bedste Jackie Chan. Måske Miracles
også.

Michael Eriksen

Fra : dEnTrO

Dato : 10-10-01 15:24

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse news:9pv2lu$l5248$1@ID-81106.news.dfncis.de...

Jeg overvejer også at købe følgende film:

Drunken Master
Drunken Master 2
Snake in the Eagle's Shadow

Jeg har kigget på http://www.under18.org.uk/ hvor de havde to af filmene, men er der danske undertekster på? FÅS de overhovedet med
danske undertekster?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-10-01 20:24

dEnTrO skrev:

> Jeg har kigget på http://www.under18.org.uk/ hvor de havde to af
filmene,
> men er der danske undertekster på?

Nej. Der er engelske undertekster og af og til hollandske.

> FÅS de overhovedet med
> danske undertekster?

Jeg tror ikke, de gamle film fås med danske tekster på DVD, men jeg ved
det ikke. De nyere Hollywood-film med Jackie (Rush Hour, Shanghai Noon
osv.) kan dog sagtens fås med danske undertekster.

Så hvis du absolut vil have danske tekster (husk på at dialogen ikke
altid er *så* vigtig i hans film), er du nødt til at opstøve gamle
VHS-udgivelser...

Fra : Ole Kofoed

Dato : 10-10-01 20:38

dEnTrO skrev i meddelelsen
<3bc45a40$0$51384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
>Jeg har kigget på http://www.under18.org.uk/ hvor de havde to af
filmene, men er der danske undertekster på? FÅS de overhovedet med

Der er ikke danske tekster og er ikke udgivet på DVD herhjemme.

Du skal lige vide at Under18 er placeret på Jersey, det kan betyde at du
kommer til at betale moms/gebyr, så måske det er bedre at betale 1-2
pund mere hos www.bensonsworld.co.uk/

Drunken Master 2 er udgivet i en amerikaniseret region 1 udgave under
navnet "The Legend of Drunken Master", desuden findes den på DVD i nogle
sørgelige udgaver i region 2 (mener der er en fransk og tysk udgave),
samt en udgave fra Kina. Jeg har den selv på original VCD fra Hongkong,
den er acceptabel, men ikke er noget at råbe hurra for.

Mvh.

Ole

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-10-01 13:44

Nu vi er ved de der kung-fu actionfilm, er "Fist of Legend" kommet i
enordentlig DVD udgivelse?