Hvad er nu dette?? (ZoneAlarm)
Fra : Finn Jensen

Dato : 09-10-01 14:35

Hej,

Jeg har netop opgraderet min ZoneAlarm til ver. 2.6.231.

Men straks efter opgraderingen begyndte ZoneAlarm med følgende:

"The firewall has blocked routed traffic from 213.237.127.79 to 224.0.0.10
(IP Protocol 88)."
"Occurred: 173 times between 09-10-2001 15:19:28 and 09-10-2001 15:32:38"

Jeg kan ikke ritig tyde svaret på ZoneAlarms hjemmeside andet end det første
IP nr. er en WOL adresse. (Kobler selv op til WOL men ikke på dette IP nr.).
Den anden IP adresse får jeg blot at vide at det tilhører et
verdensomspændende firma i mange lande men ikke mere?

Hvad er det som spøger?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Alex Holst

Dato : 09-10-01 15:31

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:
> [...]
> Den anden IP adresse får jeg blot at vide at det tilhører et
> verdensomspændende firma i mange lande men ikke mere?

Det er nok en hacker. Overvej at slukke din computer inden han bryder ind i
den.

(Fra http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#reaktion)

Hvordan skal jeg reagere på disse beskeder?

Det skal du ikke nødvendigvis. Hvis du er i tvivl om hvad de betyder
kan du ikke gøre noget ved det alligevel, og når du har fået en
forståelse for hvad de betyder er der stor chance for at du indser
at de ikke gør noget.

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-10-01 15:44

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok en hacker. Overvej at slukke din computer inden han bryder ind
> den.

Var det dit meste geniale svar?. Det må du virkelig have spekuleret over
_meget_ længe.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Alex Holst

Dato : 09-10-01 16:03

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> Var det dit meste geniale svar?. Det må du virkelig have spekuleret over
> _meget_ længe.

Det var sarkasme. Du laeste ikke hele beskeden.

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-10-01 16:16

> Det var sarkasme. Du laeste ikke hele beskeden.

Jo men RTFM er god nok for det meste men der er sometider noget jeg ikke
forstår og så spørger jeg og et sarkastisk svar kan ingen bruge til noget.
Og dit citat gav ikke en mening alligevel bortset fra at jeg ikke skulle
skekulerer over alarmen hvilken jeg normal heller aldrig har gjort i al den
til jeg har brugt ZoneAlarm.

Jeg har bare aldrig set den omtalte alarm før og den opstod pludselig så
undrede jeg mig.

Jeg har dog fået at vide at det skuldes noget EIGRP et eller andet og da jeg
ikke ved hvad dette Edgar halløj er for noget så ville jeg gerne vide det af
ren nysgerrighed uden sarkasme, ironi eller andet.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : ha

Dato : 09-10-01 16:38

Her er et par adresser du måske kan blive klogere af:
http://www.robertgraham.com/pubs/firewall-seen.html
http://www.csirt.dk/newssystem/display.asp?ArticleID=115

og hvis du vil teste din sikkerhed kan
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 bruges.

mvh
ha

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-10-01 16:53

"ha" <not-me@dot-com> skrev i en meddelelse
> Her er et par adresser du måske kan blive klogere af:
> [...]

Takker,

Hjælper desværre ikke på det som jeg er i tvivl om.

Tak alligevel

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Alex Holst

Dato : 09-10-01 16:38

> [...]
> ikke ved hvad dette Edgar halløj er for noget så ville jeg gerne vide det af
> ren nysgerrighed uden sarkasme, ironi eller andet.

Saa smid mig i din killfile og faa dig et par venner som ikke er sarkastiske.
F.eks. Google eller net-faq.dk.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=eigrp
http://www.google.com/search?q=EIGRP&btnG=Google+Search

Jeg svarede som jeg gjorde fordi du ikke havde ledt ret grundigt og
introduktion til forskellige netvaerksprotokoller ikke er on topic her i
gruppen.

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-10-01 16:51

> Saa smid mig i din killfile og faa dig et par venner som ikke er
sarkastiske.

Det ender det sikker også med.

> F.eks. Google eller net-faq.dk.
>
> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=eigrp
> http://www.google.com/search?q=EIGRP&btnG=Google+Search

Giver ikke svar på mit spørgsmål.

> Jeg svarede som jeg gjorde fordi du ikke havde ledt ret grundigt og
> introduktion til forskellige netvaerksprotokoller ikke er on topic her i
> gruppen.

Eller også fandt jeg ikke noget brugbart siden jeg spørger??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-10-01 18:39

Hej "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk>

>Giver ikke svar på mit spørgsmål.

Måske ikke direkte, men jeg tror ikke på du har brugt google ret
ihærdigt. Har du prøvet at søge på "224.0.0.10" ?!

224.0.0.10 er en multicast-adresse der benyttes af EIGRP for at
"discovere" naboer. At du ser den slags pakker indikerer at du har en
router i nærheden hvor der kører EIGRP på.

Dette emne hører hjemme i dk.edb.netvaerk(.stort)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-10-01 18:44

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
> 224.0.0.10 er en multicast-adresse der benyttes af EIGRP for at
> "discovere" naboer. At du ser den slags pakker indikerer at du har en
> router i nærheden hvor der kører EIGRP på.

OK, tak for oplysningen

Routeren må være ude i CyberSpace for jeg har ingen router i mit hjem.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-10-01 19:06

Hej "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk>

>OK, tak for oplysningen
>Routeren må være ude i CyberSpace for jeg har ingen router i mit hjem.

Name: lo0.cr0.oer.worldonline.dk
Address: 213.237.127.79

Det er en router hos din udbyder. Det er sandsynligt ikke deres
hensigt at du skal modtage EIGRP hello-pakker fra den, så de vil nok
sætte pris på en henvendelse.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-10-01 19:10

> Det er en router hos din udbyder. Det er sandsynligt ikke deres
> hensigt at du skal modtage EIGRP hello-pakker fra den, så de vil nok
> sætte pris på en henvendelse.

Har snakket med dem
Venter på at høre nærmere.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : DUdsen

Dato : 09-10-01 19:29

Lars Kim Lund wrote:

> [...]
>
> Det er en router hos din udbyder. Det er sandsynligt ikke deres
> hensigt at du skal modtage EIGRP hello-pakker fra den, så de vil nok

ikke nødvendig vis det kan også værre en med kunde der kvejer sig.

Fra : Henrik Lund Kramshøj

Dato : 09-10-01 20:03

Alex Holst wrote:

> [...]
> gruppen.
>
> --
> I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,

Plus at en adresse som 224.0.0.10 SPRINGER i øjnene på en
- jeg tvivler ihvertfald på at der er Finn's adresse
Basal TCP/IP viden, jeg kan anbefale Richard Stevens, Douglas Comer m.fl.

Desuden giver en simpel nslookup på adressen:
# nslookup 213.237.127.79

Name: lo0.cr0.oer.worldonline.dk
Address: 213.237.127.79

Henrik Lund Kramshøj
hlk@sikkerhedsforum.dk, hlk@kramse.dk
Sikkerhedsforum DK - seriøs debat om IT sikkerhed