Huslejeforhøjelse ?
Fra : Peter

Dato : 15-12-00 15:37

Hej NG

Jeg ejer et hus med 2 lejemål + mit eget

jeg købte det for 2 år siden, og har bare accepteret nedenstående indtil nu,
men nu kan det være nok.

De 2 lejligheder er på henholdsvis 55 og 56 m2.

Lejerne sidder for henholdsvis 1100 og 1800 kr. og det er jo alt for
billigt, der er ikke lavet huslejeforhøjelser i de sidste 12 år.

Lejlighederne er begge i en rimelig stand.

I de 12 år er der jo kommet en del skatter og afgifter til, og der er også
sat bla. vandmåler op (i min tid (for ca. 1 år siden))

Efter jeg flyttede ind er der også kommet vaskemaskine og der er etableret
bedre kælderrum.

Hvad kan / må jeg gøre for at forhøje huslejen, og hvor meget må jeg lægge
på af gangen.

Efter forholdene og beliggenhed kan jeg sammenligne andre i nabolaget og der
ligger prisen på mellem 2500 og 3000 kr. for samme beboelses areal.

Mvh.
Peter Micheelsen
Fredericia
lpm@it.dk

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 28-01-01 15:50

YES mand brandbeskat dine lejere eller sæt dem ud og gennemfør
lejeforhøjelsen ad denne vej ?