Fyldningsdøre
Fra : Mette & Lars

Dato : 12-12-00 19:45

Hvor kan man købe billige fyldningsdøre? (Fyrtræ med tre fyldninger)
Mette/Esbjerg

Fra : per

Dato : 12-12-00 22:17

On Tue, 12 Dec 2000 19:45:25 +0100, "Mette & Lars" <klm@esenet.dk>
wrote:

>Hvor kan man købe billige fyldningsdøre? (Fyrtræ med tre fyldninger)
>Mette/Esbjerg
i silvan.

--
Per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-12-00 03:14

"Mette & Lars" <klm@esenet.dk> wrote in message
> Hvor kan man købe billige fyldningsdøre? (Fyrtræ med tre fyldninger)

Billige i drift eller indkøb?

Niels

Fra : Søren Jensen

Dato : 24-12-00 11:56

Blot til almindelig høflig oplysning.
Det hedder fyldingsdøre og ikke fyldningsdøre.

Mvh
Søren Jensen

Fra : SEB

Dato : 25-12-00 09:21

Søren Jensen skrev:

> Blot til almindelig høflig oplysning.
> Det hedder fyldingsdøre og ikke fyldningsdøre.

Hr. Søren Jensen. Jeg har hermed en høflig oplysning til dig!

Begge stavemåder kan anvendes. Dog anbefaler den ene af
mine retskrivningsordbøger, at man ved skrivning anvender ordet
*fyldningsdøre*.

Men forsæt du blot med at bruge ordet fyldingsdøre

M.v.h.
SEB

Fra : Søren Jensen

Dato : 26-12-00 19:59

>Hr. Søren Jensen. Jeg har hermed en høflig oplysning til dig!
>
>Begge stavemåder kan anvendes. Dog anbefaler den ene af
>mine retskrivningsordbøger, at man ved skrivning anvender ordet
>*fyldningsdøre*.

Ja, ja - man kan jo også stave mayonnaise "majonæse"

Hilsen
Søren Jensen

Fra : Jean Seeberg

Dato : 04-01-01 14:06

Hej Mette og Lars.
Jeg ved ikke om i får dette at se da jeres indlæg ikke er helt nyt og i kan
jo også have fået købt.
Men hvis: I skriver billige, der er som regel en grund til evt.
prisforskelle, nemlig kvalitet. Ved vores første ombygning købte vi også
fyrtræs/fyldnings døre, gode billige, nemme at sætte op og justere og her
efter 10 år stadig ingen problemer. Ved næste etape (overetagen) skulle vi
igen have købt døre, jeg så så de samme døre ved anden forhandler
fuldstændig ens at se på, den eneste forskel var at de havde 3 hængsler
hvorimod de første kun havde 2. de var også 200,00 kr. billigere end de
første så jeg troede jeg havde gjort en god forretning. Men AK, jeg har
fundet ud af hvorfor de var billigere, udseendet var det samme men
dørtykkelsen var ikke det samme gl. dør: 40 mm., ny: 30 mm. og derfor var
der selvfølgelig 3 hængler på de nye, fordi de nemmere kan slå sig (blive
skæve) og de var træls at sætte op, og justere og nu 5 år efter er de sunket
så meget at jeg skal til at høvle af under døren fordi de går på gulvtæppet.
ALT DET BØVL for at "spare" 200,00 kr. pr. dør.
Håber i kan bruge min historie til noget.
Hilsen Jean