Nu gik det lige så godt med en
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-10-01 11:34

Nu var jeg lige ved at investere i en HP OfficeJet G95 til et blandet
Mac/PC miljø via ADSL/hub, men så viser det sig at der ikke finde nogen
driver til Mac'en - hvad fanden er det nu for noget ?

Nogen der har erfaring med en multifunktions printer/scanner/kopi/fax
maskine, som fungerer på begge platforme ?

Jeg ved godt at fax funktionen ikke virker via ADSL, men det er
ligemeget.

--
Ciao Jesper )

Fra : boe

Dato : 09-10-01 11:49

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> Nu var jeg lige ved at investere i en HP OfficeJet G95 til et blandet
> Mac/PC miljø via ADSL/hub, men så viser det sig at der ikke finde nogen
> driver til Mac'en - hvad fanden er det nu for noget ?

Underligt, se her under OfficeJet G Series:
http://www.hp.com/cposupport/multifunction/support_doc/bpu01839.html#P7_1778

Læg mærke til listen over alternative drivere nederst på siden.

Mvh Bo

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-10-01 11:59

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote:

> [...]
> http://www.hp.com/cposupport/multifunction/support_doc/bpu01839.html#P7_1778
>
> Læg mærke til listen over alternative drivere nederst på siden.

Da det er til en kunde, så skal jeg 100 % på at det spiller og jeg ser
ikke umiddelbart nogen driver til Mac og Zitech sagde at der ikke
fandtes mac drivere til den - det behøver jo så ikke at være rigtigt

Det korte af det lange er, at jeg skal bruge en multifunktionsfætter i
prislejet 5000 - 6000 kr. og hvilket mærke det er, er jeg ligeglad med.
Det skal bare virke, da jeg ikke gider at skulle supportere
efterfølgende på grund af et forkert valg.

Mener du at der findes en Mac driver til den, så er jeg på ?!

--
Ciao Jesper )

Fra : boe

Dato : 09-10-01 12:07

> [...]
> efterfølgende på grund af et forkert valg.
>
> Mener du at der findes en Mac driver til den, så er jeg på ?!

Der findes Mac driver både til G55 og til G85, så under alle omstændigheder
skulle man da tro at ENTEN kan G85 umiddelbart bruges ELLER der kommer meget
snart en G95 Mac driver. Jeg ville da lige ringe/skrive til HP; hvis jeg var
dig.

Mvh Bo

Fra : boe

Dato : 09-10-01 12:36

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> Mener du at der findes en Mac driver til den, så er jeg på ?!

Hmm, jeg fandt lige dette på HPs site:

"NOTE: The HP Officejet G95 ships with an HP Jetdirect external print server
170X, which is not supported in the Macintosh environment. However, the HP
Officejet G95 and Macintosh driver software will work in Macintosh
environment, but the user must purchase an HP Jetdirect external print
server 175X or 300x. "

Så det virker åbenbart med Jetdirect 175X.

Mvh Bo

Fra : Per Christoffersen

Dato : 09-10-01 14:20

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> [...]
> server 175X or 300x. "
>
> Så det virker åbenbart med Jetdirect 175X.

Så var det måske lige så godt at købe G85, og så selv lægge 175Xeren oveni.
Forskellen på G85 og G95 er det ikke netop bare printerservereren?

/Per

Fra : boe

Dato : 09-10-01 14:25

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote in message

> Så var det måske lige så godt at købe G85, og så selv lægge 175Xeren
oveni.
> Forskellen på G85 og G95 er det ikke netop bare printerservereren?

Hvis man køber G85 er den direkte supporteret af Mac, og så behøver man ikke
en 175X men kan nøjes med den medfølgende 170X.
Forskellen mellem G85 og G95 er at G95 inkluderer: Duplex, Netværk, 25-400%
zoom og 99 kopier.
Det kom som skidt fra en spædekalv, hva'

Mvh Bo

Fra : Per Christoffersen

Dato : 09-10-01 14:54

> Det kom som skidt fra en spædekalv, hva'

Jow. Jeg er imprægneret..
(meget godt, når man tænker på det med kalven...)

/Per

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-10-01 20:23

> [...]

> zoom og 99 kopier.
> Det kom som skidt fra en spædekalv, hva'

Det kan godt være at jeg ikke skulle have drukket en halv flaske rødvin
til min aftensmad, men nu er jeg totalt forvirret ????

Hvad er det præcist jeg skal købe ?

Nu vil jeg se lidt flimmer og så er jeg nok mere klar i hovedet om en
times tid )))

--
Ciao Jesper )

Fra : Lars Kristensen

Dato : 10-10-01 21:29

Den 09/10/01 21:22 skrev Jesper Haaber Gylling,jesper@gylling.net

> Hvad er det præcist jeg skal købe ?

G85 med en 170X printserver.
Kig dig omkring - der er mange forskellige priser på den!

Jeg har lige tjekket HP's spec. side, den er smækfuld af fejl.
Den G85 der står på spec. siden har langt færre funktioner end den der står
ved siden af mig.

Eneste forskel på den G85 i funktion jeg købte for 14 dage siden og så
specifikationerne på en G95 er Duplex-funktionen.

--
mvh - lars

Fra : Lars Kristensen

Dato : 10-10-01 21:01

Den 09/10/01 15:25 skrev boe,bem@NOSPAMbellesystems.com

> [...]
> zoom og 99 kopier.
> Det kom som skidt fra en spædekalv, hva'

Den havde diarre - den din kalv, der slap lidt for meget ud,
min G85 har 25-400% zoom og tager gerne 99 kopier i en indstilling.
Så vidt jeg ved er eneste forskel, at G95 leveres med external printserver
(JetDirect 170X) og duplex.
Hvorfor G95'eren ikke supporterer Mac er mig en gåde, idet G85 med med
tilkøb af samme printserver (JetDirect 170X) er deres Mac-løsning.

Jeg har netop installeret G85'eren på mit netværk og den kører ganske
fortrinligt, dog med et par småproblemer med advarselsvinduer fra HP'en der
dukker op om manglende toner når jeg destillerer en PDF-fil.

Print, kopi, Scan og Fax funker ganske godt.

Hvis du køber en, skal du IKKE installere Printserver-CD'en, den er ikke
alene overflødig, den gør rod!

--
mvh - lars

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-10-01 21:46

Lars Kristensen <larskristensen@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Print, kopi, Scan og Fax funker ganske godt.
>
> Hvis du køber en, skal du IKKE installere Printserver-CD'en, den er ikke

Tak for de gode tips. Jeg har faktisk fået lov at låne en G55 samt en
175X af HP til test, så det ser jeg frem til.

Hvis de virker i et blandet PC/Mac netværk via en hub på ADSL, så poster
jeg selvfølgelig mine erfaringer.

--
Ciao Jesper )