Køb af GSXR 600 fra '97-98
Fra : Martin Mikkelsen

Dato : 09-10-01 09:19

Hej alle
Jeg tror jeg vil have byttet min suzuki 600 Bandit årg '96 ud med en suzuki
GSXR 600 fra '97-98. Er der nogen der ikke syntes det er en god ide, og
hvis der er hvorfor??

Jeg har tidligere haft en Honda CBR 600 årg '93, og jeg har generelt kørt
meget på motorcykel.

Mvh
Martin Mikkelsen
Morsø MC "Devil island bike riders"
http://morsmc.hjem.wanadoo.dk

Fra : bo thomsen

Dato : 09-10-01 14:27

> [...]
suzuki
> GSXR 600 fra '97-98.
>Er der nogen der ikke syntes det er en god ide??
ja, jeg synes det er en god ide.
fordi en gsx f er en sløv slæde og spændingsfaktoren er
noget større på en gsxR.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-10-01 16:04

"bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> fordi en gsx f er en sløv slæde og spændingsfaktoren er
> noget større på en gsxR.

Hørt......

Thore Jensen

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 09-10-01 19:04

"bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> wrote in message

> suzuki
> ja, jeg synes det er en god ide.
> fordi en gsx f er en sløv slæde og spændingsfaktoren er
> noget større på en gsxR.
> mvh
> Bo Thomsen

Øhh... det var da oz en GSXR manden ville havde....

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : bo thomsen

Dato : 09-10-01 19:42

> Øhh... det var da oz en GSXR manden ville havde....
> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250

ja og citat "Er der nogen der ikke syntes det er en god ide, og hvis der er
hvorfor??"
det var det jeg svarede på -er der nogle der synes det er en god ide at
bytte en gsxF ud med en R - ja det synes jeg.
fordi bla bla.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Armand

Dato : 09-10-01 23:43

> [...]
> det var det jeg svarede på -er der nogle der synes det er en god ide
> at bytte en gsxF ud med en R - ja det synes jeg..... fordi bla bla.

Nu var det jo en GSF (= Bandit!) der blev nævnt!

--
Armand.

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 11:45

> Nu var det jo en GSF (= Bandit!) der blev nævnt!

ok, my mistake. men der synes jeg nu heller ik der er den
store forskel på de to, de har vel begge problemer med knaster ikk
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : bwl

Dato : 09-10-01 19:29

> suzuki
> ja, jeg synes det er en god ide.
> fordi en gsx f er en sløv slæde og spændingsfaktoren er
> noget større på en gsxR.
> mvh
> Bo Thomsen
> slet_mc-race@ishoejby.dk
> www.vfr.dk

Klart. Der er jo lige 35 hk?????? til forskel. det kan kun blive sjovere.
gør det gør det gør det gør det gør det

Brian W.

Fra : bo thomsen

Dato : 09-10-01 19:49

på de landeveje og sidevejene hertil ( småveje mod X-landsby ) er klart
sjovere på sådan en maskine da den hverken mangler krafter eller
styreegenskaber.
det gælder bare om at køre nogle GODE dæk og få dem varme, og så ellers bare
slide lidt på de kneesliders som du også skal købe samme dag.
men pas på de fandens landmænds efterladte grus"bunker" og andet skidt midt
i en perfekt svingbane.
prøv en og samtidigt også cbr f4, zx og måske en r6 hvis
de er ved at være nede i pris.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Danteknik

Dato : 09-10-01 21:03

Av !

Det var altså ikke pænt sagt ... det svier endnu !

; - )

KD Bandit 600

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 11:48

> Av !
> Det var altså ikke pænt sagt ... det svier endnu !
> ; - )
sorry, det var ik ondt ment blot en sammeligning mellem
en ræser og en hverdags/turings mc
og ikk lige den type jeg ville vælge
måske når jeg er blevet voksen fyrre fed og færdig med ræs
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 12:06

On Wed, 10 Oct 2001 12:48:14 +0200, "bo thomsen"
<slet_bbt@ishoejby.dk> wrote:

>måske når jeg er blevet voksen fyrre fed og færdig med ræs

Er du nogensinde begyndt ? Hvilken klasse kører du i så ?

-M

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 12:17

> Er du nogensinde begyndt ?
kun på "dræber"

>Hvilken klasse kører du i så ?
helst mod 600'ere
jeg bander min cykel væk hver gang jeg bliver overhalet af
en 900/1000 på baghjulet og jeg gir fuld gas

desværre har pengene eller tiden ikk være til det endnu
men så snart jeg får mig et ordentligt arbejde så lyder
125ccm meget tiltalende.
så kan jeg også lære at skrue lidt selv
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 12:48

On Wed, 10 Oct 2001 13:17:12 +0200, "bo thomsen"
<slet_bbt@ishoejby.dk> wrote:

>jeg bander min cykel væk hver gang jeg bliver overhalet af
>en 900/1000 på baghjulet og jeg gir fuld gas

Hvorfor ?

>desværre har pengene eller tiden ikk være til det endnu
>men så snart jeg får mig et ordentligt arbejde så lyder
>125ccm meget tiltalende.

Så gør det,125-std race er temmelig billigt og så får du jo set om det
er dine evner eller cyklen der er skyld i at du bliver sat bagud...

-M

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 12:59

> Hvorfor ?
fordi det ikk længer gir et sus når jeg vrider rullen helt om.

> Så gør det,125-std race er temmelig billigt og så får du >jo set om det er
dine evner eller cyklen der er skyld i at >du bliver sat bagud...
hvis jeg selv skal skrue på cyklen så får den sku nok stor
betydning for om jeg kan komme igennem 1. omgang
..-) og jeg skal jo lære det lige som alle andre inden der jeg begynder at
ku overhale andre.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 13:13

On Wed, 10 Oct 2001 13:59:10 +0200, "bo thomsen"
<slet_bbt@ishoejby.dk> wrote:

>fordi det ikk længer gir et sus når jeg vrider rullen helt om.

Okay så er det nok ikke lige RR du skal begynde på, for det er ligesom
mere andre kvaliteter der er brug end power og hvor god man er til at
dreje på et håndtag, så det bliver jo nok kedeligt for dig,men så er
der jo dragracing også og det er jo også en slags race .

-M

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-10-01 13:35

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Okay så er det nok ikke lige RR du skal begynde på, for det er ligesom
> mere andre kvaliteter der er brug end power og hvor god man er til at
> dreje på et håndtag,

Vil hermed sige at du ikke selv får noget kick ud af at vende rullen i bund
og mærke accelerationen. Jeg er også selv hooked på små sogneveje, og ja
125std. til næste år. Men derfor er en max acceleration sku da stadig en
rigtig fed oplevelse..

-
Morten Dahl

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 13:33

On Wed, 10 Oct 2001 14:34:47 +0200, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Vil hermed sige at du ikke selv får noget kick ud af at vende rullen i bund
>og mærke accelerationen.

Ikke meget i forhold til "alt det andet", jeg røvkeder mig altid ned
ad langsiden med stram rulle (uanset cykel),det gør jeg ikke i max.
nedlægning med 1/2-3/4 gas...Men da et rart lille pusterum hvor man
kan slappe af før det går løs med kurvekørsel og nedbremsningerne for
enden kan nu også være sjove..

Hvis du vil køre 125-std. bliver du nok skuffet med hensyn til acc.
det er der ikke meget af,det hele (stort set) drejer sig om
kurvehastighed og holde cyklen i powerband'et.

-M

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-10-01 13:49

> Ikke meget i forhold til "alt det andet", jeg røvkeder mig altid ned
> ad langsiden med stram rulle (uanset cykel),det gør jeg ikke i max.
> nedlægning med 1/2-3/4 gas...>

Ingen tvivl om at det er sjovere og banker mere adrenalin.. men nu kan jeg
personligt ikke nøjes med at køre på bane, og en god acceleration er nu
altid sjovt..

> Hvis du vil køre 125-std. bliver du nok skuffet med hensyn til acc.
> det er der ikke meget af,det hele (stort set) drejer sig om
> kurvehastighed og holde cyklen i powerband'et.

Nej jeg bliver ikke skuffet, har prøvet 125std. eller dvs modifikationerne
bestod i at Mads L. havde crashet den 10min. før men ved godt hvad jeg
snakker om, og den giver mig oplevelser for alle pengene. Men det er altså
også lidt som at sammenligne pærer med æbler, begge kan gøre dig mæt -og
give dig tnd mave. men derved holder ligheden også op..

Der er altså andet ved MC´r end bare at køre licensløb..

-
Morten Dahl

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 13:48

On Wed, 10 Oct 2001 14:49:15 +0200, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Der er altså andet ved MC´r end bare at køre licensløb..

Masser, men _ikke hvis man vil køre _race_ og det var jo ligesom det
jeg startede med at kommentere )

-M

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 13:56

ja, jeg må indrømme at jeg heller ikk kan nøjes med banen
jeg tror sku nok jeg ville savne det er fyre den af på en vej og det at selv
ku vælge hvor og hvordan jeg vil køre.
på en bane er der kun en vej
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-10-01 16:01

> ja, jeg må indrømme at jeg heller ikk kan nøjes med banen

BanEN?!? Man kører da ikke kun på 1 bane?

> jeg tror sku nok jeg ville savne det er fyre den af på en vej og det at
selv
> ku vælge hvor og hvordan jeg vil køre.
> på en bane er der kun en vej

Nåhja, men der er huleme mange spor (linier). Og man kan jo ikke køre noget
der bare tilnærmelsesvis ligner race på offentlig vej uden at man er i
konstant livsfare - medmindre man er ualmindelig ringe til at køre
motorcykel.
I min off-road klub har vi ofte prøvet, og selvom vi der ikke kræver asfalt,
har noget bedre muligheder for at finde tyndt befærdede områder, så er det
bare næsten umuligt at finde steder hvor man kan holde ordentligt knald på
over mere end 5 minutter.

Rittig
Race køres på bane, hvor alle kender reglerne. Kun tøsedrenge der ikke kan
tåle modstand, kører ræs i trafikken.

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 18:40

> BanEN?!? Man kører da ikke kun på 1 bane?
nej sikkert ikk men med mit budget bliver det kun til træningerne, og måske
nogle meget få stævner for at prøve. for en konkurrence dygtig maskine
koster mere end jeg vil afsætte.

> Og man kan jo ikke køre noget
> der bare tilnærmelsesvis ligner race på offentlig vej uden >at man er i
konstant livsfare
endnu et spændingsmoment det kilder lidt i kroppen når
hver gang jeg har været tæt på at...
og det kan jeg godt li så længe jeg er heldig nok til at holde mig på den
gode side af den svære balance.
jeg kan ikk sige hvordan jeg reagerer efter jeg har haft et alvorligt styrt
da det ikk er sket endnu.
..
> I min off-road klub <snip> så er det
> bare næsten umuligt at finde steder hvor man kan holde ordentligt knald på
> over mere end 5 minutter.
tja det er nu ikk så svært på gaden, hvis man blot kører lidt ind i landet i
stedet for kbh.

> Rittig
> Race køres på bane, hvor alle kender reglerne. Kun tøsedrenge der ikke kan
> tåle modstand, kører ræs i trafikken.
det er jo så din mening.
jeg træner også noget andet sport 5-7 gange ugentligt
så det er ikk så meget tid jeg har til at skulle træne race
enten på jord eller asfalt selvom de begge to lyder mægtigt sjovt. og hvis
jeg gik hen og skvattede og slog en hånd ell.l. så ville jeg komme bagud med
min anden sportsgren.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 15:00

> Masser, men _ikke hvis man vil køre _race_ og det var jo ligesom det
> jeg startede med at kommentere )

Der er jo den variant der hedder high speed touring, som typisk er en form
for ræs der er henlagt til Autobahnen i tyskland. Og ideen er praktisk talt
at holde så høj en hastighed som mulig. Når man ligger med 220+ skal man
ofte bremse ned i hastighed, og vente på at en forankørende trækker ind til
højre, hvorefter man accelerere op til de 220+ igen. Og det bilver til en
hel del accelerationer iløbet af et par timer. Og her er der ingen
erstatning for rå power og en chauffør der tør give gas. Og det giver nu mig
fint med andrealin når man ligger og presser trafikken på den måde (det er
jo ikke altid man lige har tid og vente på at bilen kommer til højre, så
vælger man mc sporet istedet).

Så ræs kan helt sikker også køres på veje der går ligeud.

Mads Lund
Ninja9RT, til High speed ræs
RS125RR, til baneræs
KX500, til mudder ræs
GS750, hmm

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 15:16

> [...]
til
> højre, hvorefter man accelerere op til de 220+ igen.
er 220 ikk sadt lidt lavt, det er det jeg drøner rundt med på min vfr, havde
jeg en 9rT ( og råd til benzinen .-)
så ville jeg nok lade den løbe linen ud til der sku bremses for en
forankørerne.
da jeg var til åbent hus i næstved var det på samme måde,
og det var sku sjovt. og at overhale en bil med +250 gir altså også en
"lille" smule adranalinsus
>Og det bilver til en
>(det er jo ikke altid man lige har tid og vente på at bilen >kommer til
højre, så vælger man mc sporet istedet).
imellem bilerne gætter jeg på, den bruger jeg ihvertfald også, dagligt i kbh
og omejnen i myldertrafiken.

> Så ræs kan helt sikker også køres på veje der går >ligeud.

> Mads Lund
> Ninja9RT, til High speed ræs
> RS125RR, til baneræs
> KX500, til mudder ræs
> GS750, hmm
du kan sku da kører ræs uanset vejret
gad vide om jeg ka få plads til sådan en samling i min 37kvm's lejlighed hmm
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-10-01 15:25

bo thomsen <slet_bbt@ishoejby.dk> wrote in article
<9q1kuf$60j$1@sunsite.dk>...

> og det var sku sjovt. og at overhale en bil med +250 gir altså også en
> "lille" smule adranalinsus

> gad vide om jeg ka få plads til sådan en samling i min 37kvm's lejlighed
hmm

I to skulle hellere se at få plads til en smule fornuft...

--
Mikkel

Fra : Morten Dybdal

Dato : 10-10-01 15:25

bo thomsen wrote:

> [...]
>da jeg var til åbent hus i næstved var det på samme måde,
>og det var sku sjovt. og at overhale en bil med +250 gir altså også en

Jeg er ked af at skuffe dig, men din VFR (750 formoder jeg) kan altså
ikke køre 250 km/t. Hvis det er speedometervisningen du refererer, så
skal du trække 10-15% fra.

--
Morten Dybdal

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 18:43

> Jeg er ked af at skuffe dig, men din VFR (750 formoder jeg) kan altså
> ikke køre 250 km/t. Hvis det er speedometervisningen du refererer, så
> skal du trække 10-15% fra.

nej det har du sku ret i, og mit speedo går enda kun til 190 km/t.
og sigmaen siger til slut 238 normalt og en enkelt gang 244
jeg gætter på der var medvind.
men til åbent hus kørte jeg nu også på cbr900rr,cbr600f og gsxR750 (01)
og de var alle over 250 nogle mere end andre.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Morten Dybdal

Dato : 10-10-01 18:57

bo thomsen wrote:

>nej det har du sku ret i, og mit speedo går enda kun til 190 km/t.
>og sigmaen siger til slut 238 normalt og en enkelt gang 244
>jeg gætter på der var medvind.

Se det lyder til gengæld korrekt, såvidt jeg husker blev den opgivet til
240, og testet til ca. 235.

>men til åbent hus kørte jeg nu også på cbr900rr,cbr600f og gsxR750 (01)
>og de var alle over 250 nogle mere end andre.

Se, det tror jeg på.

--
Morten Dybdal

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 19:08

<snip>
> Se det lyder til gengæld korrekt, såvidt jeg husker blev den opgivet til
> 240, og testet til ca. 235.
ok, jeg har nu også testet den mange gange og alt over 235 er noget
der skal bruges en esbjerg - kbh tur til at nå

> Se, det tror jeg på.
men igen så er det jo kun speedovisning på disse mod.
og der var sku stor forskel på cbr900 og gsxr'ren
suki'en var noget mere upræcis tror jeg for de skulle hvis nok løbe det
samme
men cbr'eren viste noget mindre
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Morten Dybdal

Dato : 10-10-01 20:50

bo thomsen wrote:

><snip>

>ok, jeg har nu også testet den mange gange og alt over 235 er noget
>der skal bruges en esbjerg - kbh tur til at nå

>men igen så er det jo kun speedovisning på disse mod.

Ja, men ifølge TN se går en CBR900RR 270, en GSX-R750 278, og en CBR600
præcis 250.

--
Morten Dybdal

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 21:14

> Ja, men ifølge TN se går en CBR900RR 270, en GSX-R750 278, og en CBR600
> præcis 250.

ok, jeg troede cbr900rr ku løbe hurtigere end det, men 270 er sku
ret hurtigt.
da jeg kørte 750'eren blev den bare ved med at trække.
jeg tror vist nok hellere jeg må holde det for mig selv hvad
de viste, men den acc. sku godt der oppe af.
og der var der som om at 900rr gik lidt død til efter 10k rpm
ok den skal heller ikke så højt op i omdr. som gsxr'ren
men sammelignet med speedovisning så var den meget
bagud. suzien lavede spind på en lidt fugtig vej
i 4g ved ca. 150 = lorte dæk ( imo )

mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 11-10-01 10:11

> Ja, men ifølge TN se går en CBR900RR 270, en GSX-R750 278, og en CBR600
> præcis 250.

Her er vi stadig i den noget optimistiske ende af skalaen. Det passer
sikkert hvis man har en helt lufthavn for sig selv. Men det der har lige så
stor betydning er hvor hurtigt accelerationskurven flader ud. Og her er
gearing af stor betydning. For i real life kører en given cykel (zx9 f.eks)
der er gearet til at gå i omdr begrænseren ved 275 fra en tilsvarende cykel
gearet til 290 (std gearing) selv om cykel B kan trække sig op på 285. Når
den passere 275 er cykel A bare 300 m foran, og så er det slag ligesom tabt.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dybdal

Dato : 11-10-01 13:45

Mads Lund wrote:

>Her er vi stadig i den noget optimistiske ende af skalaen. Det passer
>sikkert hvis man har en helt lufthavn for sig selv.

Og det er jo det TN har når de måler

> Men det der har lige så
>stor betydning er hvor hurtigt accelerationskurven flader ud.

Absolut.

> [...]
>den passere 275 er cykel A bare 300 m foran, og så er det slag ligesom tabt.

Real life hits hard.

--
Morten Dybdal

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 15:39

> [...]
> da jeg var til åbent hus i næstved var det på samme måde,
> og det var sku sjovt. og at overhale en bil med +250 gir altså også en

Hmm, tjo. Herhjemme er jeg sjældent over 180, og på landevej er 120 det
normale maks. Og det er der ligesom 2 årsager til. Efter jeg er begyndt at
køre rr, er svingkørsel på landevejene gabende kedeligt, og når jeg når den
hastighed, hvor jeg synes risikoen er for stor, så er jeg stadig langt fra
at knæene røre jorden = gabende langsom. Så det er helt slut med den slags
kørsel.
Høj hastighed kan mit kørekort ikke rigtig holde til (selv om den første
3år's straf er vel overstået), og at køre 180 batter ikke rigtig noget
aligevel. Så der er jeg også gået på cruise mode.
Der hvor det kildre er på den årlige ferietur, hvor man jo har
legekammiraterne med, og kan ligge og lave accelerations ræs på autobahnen.

Det kan vel nærmest beskrives som en form for dragrace med rullende start.
Og man kan faktisk godt køre det uden at sætte eget og andres liv på spil.
For det er en gylden regel ikke at overhale foran kørende uden de er
opmærksomme på at de bliver overhalet, og indvilliger ved at trække en kende
mod højre, så der er plads til at komme forbi. Men selvfølgelig er der er
hvis risiko ved at bevæge sig med 200+ kmt, min egen lommebogsstatistik
siger dog at risikoen for styrt er markant lavere end den risiko man påtager
sig ved kørsel med 60-120 kmt på de små snoede sogneveje.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-10-01 16:01

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
påtager
> sig ved kørsel med 60-120 kmt på de små snoede sogneveje.

og manden taler af erfaring

Mads> damn hvor gør mine fingre avs.. havde ikke lige tid til det der 1times
baden print, så jeg fiksede en saltpetersyre/brintoverilte så ska du se
løjer, det ætser såen print på en 15-20sek. men havde dummerniksen lige
tid til at finde et par plastikhandsker frem?

-
Morten

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 16:10

> [...]
lige
> tid til at finde et par plastikhandsker frem?

af skade bliver man klog..................

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-10-01 15:15

On Wed, 10 Oct 2001 16:00:09 +0200, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Der er jo den variant der hedder high speed touring, som typisk er en form
>for ræs der er henlagt til Autobahnen i tyskland.

Nu må du bestemme dig, touring eller ræs ),men okay for mig at se
har det ikke en pind at gøre med race,det eneste det kræver er
villighed til at sætte andres og eget liv på spil ikke egentlige
evner...Nu er der så også lige det at vi bor i DK og det er vel lidt
langt at køre til D hver gang man vil køre lidt "ræs" )

>Så ræs kan helt sikker også køres på veje der går ligeud.

Overhovedet ikke enig ! (fraset dragrace måske)

-M

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 15:29

> Nu er der så også lige det at vi bor i DK og det er vel lidt> langt at
køre til D hver gang man vil køre lidt "ræs" )

det er også derfor at jeg er klistret til bakspejlene når jeg kører på denne
måde.
og ræs er vel når man kører hurtigt og udnytter cyklens krafter fuldt ud, og
det kan man let gøre på vej
og "modstandere" kan man møde og det gør det hele lidt
sjovere.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-10-01 16:06

> [...]
> måde.
> og ræs er vel når man kører hurtigt og udnytter cyklens krafter fuldt ud,

Javel, ja. Du kører "race" med øjnene klistret til bakspejlene?
I min verden har det ikke meget med race at gøre, og jeg er sikker på at du
ville kunne køre meget hurtigere hvis du pillede de spejle af.

Rittig
(køreinstruktør på et større antal køretekniske kurser (off-road))

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 18:30

> Javel, ja. Du kører "race"
nej jeg kører ræs, race er på bane af en eller anden slags.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-10-01 19:54

> det er også derfor at jeg er klistret til bakspejlene når jeg kører på
denne
> måde.

Det eneste du er nervøs for når du kører "ræs" på offentlig vej, er altså
polititet?

> og ræs er vel når man kører hurtigt og udnytter cyklens krafter fuldt ud,
og
> det kan man let gøre på vej

Kan du udnytte alle potentialer i din MC på offentlig vej????? Jeg tillader
mig at tvivle. Jeg sågar håber at jeg er i god tro når jeg tvivler.

> og "modstandere" kan man møde og det gør det hele lidt
> sjovere.

"Modstandere" som du taler om der, ville jeg nødigt møde. De må da være både
tomhjernede og livsfarlige.

Du taler som om du måske engang vil ændre holdning, hvis du slår dig. Har du
spekuleret over at du absolut ikke behøver selv at komme til skade, selvom
du måske selv skader nogen? Det kunne blot være at du provokerer en af dine
"modstandere" til at køre galt? Det kunne være at de 90% i trafikken, du
ikke har styr på, får overtaget?

Et par citater fra dig:

[...]

Undskyld min flabethed, men hold kæft hvor er du lam mand! Du er indbegrebet
af alle fordomme overfor MC'ister.

Jeg kan sat*****me godt forstå at jeg skal betale så mange penge for
MC-forsikringer, når jeg er i samme gruppe som dig. Fy for helv***!

Nu når du tilter, selv om det ville være en stor skam, så sørg lige for ikke
at tage andre med dig, vil du?

Mvh
Steen

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-10-01 06:40

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>snippet en masse<

> Undskyld min flabethed, men hold kæft hvor er du lam mand! Du er
indbegrebet
> af alle fordomme overfor MC'ister.

Jesus mand, fald da lige til ro.

magen til mavesure kommentar skal man sku til en offentlig myndghed for at
høre..

> Jeg kan sat*****me godt forstå at jeg skal betale så mange penge for
> MC-forsikringer, når jeg er i samme gruppe som dig. Fy for helv***!

Hvad helvede har det lige med sagen at gøre, den er sku da for langt ude,.
1: manden er aldrig væltet endnu 2´: du aner ikke om du er i samme
forsikringselskab. som ham 3:og hvis du syntes din forsikring er for dyr, så
gør enten noget ved det (pres dem) eller lad være at køre MC..

> Nu når du tilter, selv om det ville være en stor skam, så sørg lige for
ikke
> at tage andre med dig, vil du?

Tjae langt de fleste af os ryger statistisk set jo ned en eller anden dag
(har taget min tur, med 50 og dieselolie kl. lortomnatten) men det behøver
sku ikke at være for uansvarlig kørsel..

Jeg syntes simpelthen det er ved at være for langt ude det her, ja baneræs
er fedt - og det eneste hvor jeg tør satse 110%. Men gadecykler er nu for
mange af os andet end transportmiddel, det er legetøj og hvorfor faen skulle
man købe en fireblade etc. hvis man havde tænkt sig at køre den som en
droslet GS500. Helt ærligt man kan sku godt ha det sjovt med gutterne en
eftermiddag uden at have været til fare og potentiel dødspilot. Nogle små
velkendte sogneveje lidt sol, og en 3-4 af gutterne så kan ´jeg ihvertfald
hygge mig gevaldigt med små acc.dueller og sene nedbremsninger..

-
Morten Dahl

Fra : Steen Schmidt

Dato : 11-10-01 07:03

> magen til mavesure kommentar skal man sku til en offentlig myndghed for at
> høre..

Og hvorfor mon ?

> Hvad helvede har det lige med sagen at gøre, den er sku da for langt ude,.
> 1: manden er aldrig væltet endnu 2´: du aner ikke om du er i samme
> forsikringselskab. som ham

Det er sagen uvedkommende. Statistikkerne taler deres eget sprog, som
ethvert forsikringsselskab lytter til. Medierne finder også deres foder i
sådanne ting. Selve risikoen han udsætter andre for kan jeg heller ikke
acceptere - hvorfor tror du ikke folk flyver ret meget i øjeblikket?

> Tjae langt de fleste af os ryger statistisk set jo ned en eller anden dag
> (har taget min tur, med 50 og dieselolie kl. lortomnatten) men det behøver
> sku ikke at være for uansvarlig kørsel..

Nej, det behøver det ikke, men risikoen er desto højere. Det VIL gå galt en
dag, og det kommer jeg til at betale for. Ligesåvel som vi nu betaler for
alle de andre det er gået galt for.

> [...]
> velkendte sogneveje lidt sol, og en 3-4 af gutterne så kan ´jeg ihvertfald
> hygge mig gevaldigt med små acc.dueller og sene nedbremsninger..

Jada - lige indtil der er én der opdager at der ligger sand i et sving.
Kneesliders har Bo intet at bruge til på offentlig vej. At overhale biler
med 250 km/t er ikke leg. At prøve 3 motorcykler til åbent hus, alle med
over 250 km/t, er heller ikke leg.

Ræs hører ikke hjemme hvor der er andre trafikanter - basta! HVIS man vælger
at gøre dette alligevel, så vælger man bevidst at overtræde den vigtigste
trafikregel overhovedet; du må ikke være til fare eller ulempe for andre
folk i trafikken! Den måde som Bo udtaler sig på, har altså heller ikke en
skid med tilfældig leg at gøre. Det lyder som om han bevidst og *hver eneste
gang* han rører en MC, udsætter andre eller sig selv for livsfare - det er
da ikke specielt rart at høre på. Alternativt må han lade være medat udtale
sig på den grove måde her i ng'en.

Mvh
Steen

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-10-01 07:38

> Og hvorfor mon ?

øhh beats me hvorfor de altid skal skabe sig åndsvagt, måske fordi de er
trætte af deres eget liv, og så vil pestilere hvores som opvejning for deres
egen mangel?

> [...]
> sådanne ting. Selve risikoen han udsætter andre for kan jeg heller ikke
> acceptere - hvorfor tror du ikke folk flyver ret meget i øjeblikket?

Hvad forsikring angår, syntes jeg ikke det er så slemt. Jeg har valgt at
have MC og dermed også at betale det det koster BASTA! Og jeg vil under
ingen omstændigheder skulle ligge under for mediernes sensationslyst og
manglende realitetssans, det rager mig en høstblomst. Men faren han (måske)
udsætter folk for er jeg heller ikke tilhænger af, men man kan også godt
have det sjovt med en smule gas (ikke 100% ræs, men fornøjelig hygge) på de
små veje. Jeg kører ikke accelerations ræs med vennerne for de små piger´s
skyld, men for min egen fornøjelse, derfor henlægger jeg det også til
velkendte og øde veje (bor i midtjylland)

> [...]
en
> dag, og det kommer jeg til at betale for. Ligesåvel som vi nu betaler for

Selvfølgelig er risikoen højere jo tættere på grænsen man kører
(alternativet er ikke at køre). Men jeg siger bare, man behøver ikke at køre
som en psykopat for at ha det sjovt, men man behøver heller ikke at opsøge
en bane for at ha det sjovt. der findes en gylden middelvej (håber du er med
mig endnu:)

> Jada - lige indtil der er én der opdager at der ligger sand i et sving.
> Kneesliders har Bo intet at bruge til på offentlig vej.

Jeg kører personligt altid den sikre stil, langsomt ind, er der ingen sand >
hurtigt ud hvilket giver, ja nemlig accelerations sjovet.. og har aldrig
smadret noget på den konto.

At overhale biler
> med 250 km/t er ikke leg. At prøve 3 motorcykler til åbent hus, alle med
> over 250 km/t, er heller ikke leg.

Nej det er ikke leg, og at køre 250km/t er kun sjovt første gang.så var
kicket væk for mit vedkomne.

> [...]
> trafikregel overhovedet; du må ikke være til fare eller ulempe for andre

vi kan ikke være uenige der, men offentlig vej (ihvertfald i jylland)
betyder altså ikke pr. automatik myldretidstrafik, og en øde sognevej kan
atså godt være sjov.. uden at være til fare for andre.

> [...]
> gang* han rører en MC, udsætter andre eller sig selv for livsfare - det er
> da ikke specielt rart at høre på. Alternativt må han lade være medat

Du kan have en pointe her, men mange gange lyder tingene anderledes end de
forholder sig. Og mange herinde kører med garanti også lidt "mere" end de
giver udtryk for herinde, ingen er fejlfri vel heller ikke dig? din SV har
vel heller ikke altid overholdt hastighedsbegrænsningen eller acc. som en
lada?

-
Morten D.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 11-10-01 18:20

> [...]
> en bane for at ha det sjovt. der findes en gylden middelvej (håber du er

Absolut.

> vi kan ikke være uenige der, men offentlig vej (ihvertfald i jylland)
> betyder altså ikke pr. automatik myldretidstrafik, og en øde sognevej kan
> atså godt være sjov.. uden at være til fare for andre.

Ja, det kan den ind imellem. Er kornet nyslået, og kan du se 1000 m frem ad
lige landevej uden sideveje, så er det måske knap så risikobetonet at køre
150 km/t, men ofte er det sådan at jo sjovere vejene er, jo farligere er de
også. Typisk gør man ting med en kalkuleret risiko - sådan er det alle
steder her i livet. Jeg synes bare ikke at kunne finde nogen "måde" i Bo's
udsagn, men jeg håber da at tage fejl.

> Du kan have en pointe her, men mange gange lyder tingene anderledes end de
> forholder sig.

Ja, og det er derfor man skal tælle til 10 inden man skriver sådan noget.
Jeg havde meget større risiko for at svine en ung fyr til, der sjældent var
farlig, end jeg havde for at ramme hovedet på sømmet når jeg ikke kender Bo.

> Og mange herinde kører med garanti også lidt "mere" end de
> giver udtryk for herinde, ingen er fejlfri vel heller ikke dig?

Helt sikkert ikke, men jeg forsøger at lære af mine fejl

> din SV har
> vel heller ikke altid overholdt hastighedsbegrænsningen eller acc. som en
> lada?

Nej, det har den da ikke, men jeg har få gange været ude i noget snavs på en
MC, og de gange har jeg lært af. Jeg kan se når situationen spidser til i
noget velkendt, der gav bøvl sidst - og så lærer jeg at holde mig fra den
grænse. Jeg har et par gange i starten også været med på Stud MC's ture
heromkring Århus, men det droppede jeg hurtigt - det var simpelthen for
farligt.

Jeg er ikke nogen helgen, jeg har blot enb aversion imod åbenlys dumhed. Jeg
har måske analyseret situationen forkert, og i så fald undskylder jeg dybt
overfor Bo. I så fald vil jeg blot minde ham om lige at tænke over
modtageren af hans beskeder.

Mvh
Steen

Fra : bo thomsen

Dato : 11-10-01 19:08

> køre
nogle synes jeg kører som en psykopat og andre gør ikk.

>men man behøver heller ikke at opsøge
min vej er måske ikke gylden men en middelvej er det, imo

andre.

> Ja, det kan den ind imellem. Er kornet nyslået,
er kornet nyslået kan der ligge lidt af det i bunker på vejen,
tro mig jeg har boedet på landet i 10 lange år
> [...]
de
> også. Typisk gør man ting med en kalkuleret risiko - sådan er det alle
det vil sige at du nægter dig selv noget du også synes er sjovt ?
eller er det andres mening du udtaler dig om?
>Jeg synes bare ikke at kunne finde nogen "måde" i Bo's
> udsagn, men jeg håber da at tage fejl.
det kan tit ske når folk ikk kender hinnaden og man komunikere
pr. tekst.
> [...]
var
> farlig, end jeg havde for at ramme hovedet på sømmet når jeg ikke kender
ja, men det sker vel for alle en gang imellem at man kommer op
at kører når man opl. noget der er imod ens moral.
ja for satan, for som C.Rittig skriver så har vi forskellige referancer.
det jeg synes kan være normalt kan være vildt for nogle og kedeligt for
andre
og omvendt
> Helt sikkert ikke, men jeg forsøger at lære af mine fejl
gør vi alle ikk det, det er jo også en af de ting det handler om ( banerace
for nogle
og mit ræs på gaden )

> [...]
> noget velkendt, der gav bøvl sidst - og så lærer jeg at holde mig fra den
jeg mener at jeg skal være så tæt på grænsen som muligt for at flytte den.
men det betyder ikk at jeg gør det hele tiden, som med alt andet så er
der også en hverdag. hvor man slapper af og nyder turen og ved
at man har lidt overskud vis situationen skulle spidse til.

Jeg har et par gange i starten også været med på Stud MC's ture
> heromkring Århus, men det droppede jeg hurtigt - det var simpelthen for
> farligt.
hvem er de? ( hjemmeside måske?)
men ok da jeg bor i kbh kan det godt være at det ikk lige er dem jeg møder.

> Jeg er ikke nogen helgen, jeg har blot enb aversion imod åbenlys dumhed.
det er et åbent forum, du siger din mening og jeg min.
ingen grund til at gemme sine kort og være skabs-noget-som-helst.
så ved man ( jeg ) hvad man ( jeg ) har at forholde sig til.
> Jeg har måske analyseret situationen forkert, og i så fald undskylder jeg
dybt
> overfor Bo. I så fald vil jeg blot minde ham om lige at tænke over
> modtageren af hans beskeder.
okay, i fremtiden må jeg nok hellere lade være med at beskrive en
gsxR hvis nogle spørger hvad man synes om den,
fordi jeg ikk vil forulempe, dem som synes at R-modeller ikk
må benyttes på gaden uden svingbegrænser og fartbegrænser.

mvh
bo thomsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-10-01 16:33

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Ro på, Steen.

> [...]
eneste
> gang* han rører en MC, udsætter andre eller sig selv for livsfare

Sådan tænkte jeg også da jeg læste hans første indlæg, men så stak Michael
KS lidt til ham, og så fes gassen lidt af ballon'en. HVIS Bo nu kørte som
han udtrykker, så ville jeg være tilbøjelig til at fyre noget lignende din
svada af til ham, hvis jeg mødte ham ansigt til ansigt. Pr. NG er det ikke
til at bedømme om man står overfor et gabehoved med stort behov for
opmærksomhed, en gemen psykopat eller en habil racerkører uden hjerne -
eller noget helt fjerde. Derfor fyrer jeg sjældent den slags svadaer af før
jeg har mødt personen.
Uden at kende Bo vil jeg dog vove den påstand at han og jeg ikke har helt
samme opfattelse af race. Eks: For mange år siden, da jeg for første gang
prøvede en tunet knallert, syntes jeg den var helt ufattelig vild! Idag
synes jeg den er rasende lam. Jeg tror ganske enkelt ikke Bo og jeg har
samme reference ramme, og derfor kan det være at hans udtalelser dækker over
noget ganske andet end jeg i starten troede. Endelig er der det med de tomme
tønder...

Men lad mig bare sige om race på de små snoede sogneveje, at det primært er
derude jeg er kommet rigtig galt af sted. Gud, kunne der komme en modkørende
traktor med tvillingehjul? Dér var sørme ikke meget vej tilbage til mig.
Måske har det også påvirket min bevidsthed at min bedste ven døde i en alder
af 21 på en mark ved siden af en smadret motorcykel og en smadret bil.

Bo vil næppe komme til at slå nogen ihjel, det sker sjældent ved
motorcykeluheld, men en brækket ryg eller en amputeret arm kan komme af det
bare ingenting, nogle gange. Er man ung og dum (og vil de fleste af os
opleve i vores liv) så tager man chancen. Det er jeg sluppet levende fra
mange gange - men jeg kunne ikke finde på at tage chancen igen. Det er
simpelthen laaangt sjovere at give alt det gas man har nosser til, uden at
risikere mere end et par knoglebrud og en skadet racer.

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 11-10-01 17:56

> Ro på, Steen.

Ja, du har ret. Jeg er enig.

Mvh
Steen

Fra : bo thomsen

Dato : 11-10-01 18:41

> HVIS Bo nu kørte som
> han udtrykker, så ville jeg være tilbøjelig til at fyre noget lignende din
> svada af til ham, hvis jeg mødte ham ansigt til ansigt.
det er da et par stk. der har gjort.

> Pr. NG er det ikke
> til at bedømme om man står overfor et gabehoved med stort behov for
> opmærksomhed, en gemen psykopat eller en habil racerkører uden hjerne -
> eller noget helt fjerde.
var det den der med at jeg nok ville købe en roligere maskine når jeg
er blevet "fyrre fed og færdig med ræs" der var så slem eller bare
alt det andet for jeg ka se at det var der steen først svarede.
og indtil da synes jeg da ikk jeg havde skrevet noget slemt.

> Derfor fyrer jeg sjældent den slags svadaer af før
> jeg har mødt personen.
klogt
> Jeg tror ganske enkelt ikke Bo og jeg har
> samme reference ramme
den forstår jeg ikk, men selvfølgelig er personer meget forskellige
og har oplevet forskellige ting og reagerer forskelligt på de samme
oplevelser.
> Men lad mig bare sige om race på de små snoede sogneveje, at det primært
er
> derude jeg er kommet rigtig galt af sted.
ja, og alligevel er der ufattelig mange der kører der ude både klub/fælles
turer
og herinde bliver det "tit" foreslået af mange personer.
og ham på gs450'eren faldt også pga. vådt føre.
er han nu psykopat lige som dem har kørte med??
eller er det kun mig der opnår den betegnelse?
jeg synes der er ufatlig mange skabs-raserer i dk.
fordi vi er så et politisk korrekt land, en anelse konservativt.
fordi jeg siger hvad jeg mener er jeg nu lam? og psykotisk
eller en habil ræser uden hjerne. IMO
> Gud, kunne der komme en modkørende
> traktor med tvillingehjul?
ja, men der kan også komme et jordskælv, spritbillist
olieklat osv.
> [...]
alder
> af 21 på en mark ved siden af en smadret motorcykel og en smadret bil.
måske

> [...]
> bare ingenting, nogle gange. Er man ung og dum (og vil de fleste af os
> opleve i vores liv) så tager man chancen.
jep, det startede jeg også med at skrive, samt at jeg vidste ikk
om jeg ville ændre holdning efter at få et uheld tæt ind på livet.

> [...]
> simpelthen laaangt sjovere at give alt det gas man har nosser til, uden at
> risikere mere end et par knoglebrud og en skadet racer.
det kan man kun virtuel reality
dødsfald kan også ske på banen og det skete for en mand i dk
i sommers husker jeg.
og de brækkede knogler kan også sidde i ryggen ell. nakken
selv om det er på en bane.

jeg har mødt mange sportsfolk mellem 30 og 40 år gamle
som har været kæmpe talenter da de var unge
men måtte stoppe pga. et motorcykel uheld med brækkede
ben el.l.
men der findes også folk der kører ræs, ryger, drikker,
slås osv. og stadigvæk lever "godt" uden fysiske skader til
de blir 80 år
bo thomsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-10-01 08:15

> det er da et par stk. der har gjort.

Ja, men jeg kan jo ikke tale på deres vegne.

> [...]
> alt det andet for jeg ka se at det var der steen først svarede.
> og indtil da synes jeg da ikk jeg havde skrevet noget slemt.

Slemt og slemt... Nogle gange får vi bare udtrykt noget lidt andet end vi
egentlig mente, måske. Nogle gange gør vi måske ting som dybest set er
temmelig uintelligente, men opdager det først senere. For nogle år tilbage
kunne man jævnligt gribe mig i at lave flotte lange wheelies inde i
midtbyen, på stærkt befærdede landeveje og hvor der ellers var nogen jeg
kunne imponere, det syntes jeg var evigt sjovt, og jeg erindrer også at have
forsvaret mig med noget om at "det er sgu da ike farligt, det kan næppe
skade andre end mig selv". Men to episoder hvor jeg tiltede har lært mig at
en kikset wheelie kan ende med en førerløs motorcykel med ret høj fart, og
den kan komme ret langt omkring, og en forskrækket mor med en unge i den ene
hånd og en barnevogn i den anden fik mig til at begynde at tænke lidt over
om der måske ikke alligevel lå en potentiel fare et eller andet sted. Idag
kunne jeg ikke drømme om at lave wheelies på trafikerede steder, og da slet
ikke indenfor bygrænsen. Jeg er ikke fyrre, jeg er ... ihvertfald ikke
voldsomt fed, og færdig med ræs kan man vist heller ikke sige jeg er,
tværtimod prøver jeg jo at få dig til at begynde på ræs.
Hvis du tror denne lange tråd udspringer af at du har fornærmet nogen, så
har du nok ikke rigtig forstået den.

> klogt

> den forstår jeg ikk, men selvfølgelig er personer meget forskellige

Okay, nyt eksempel. Jeg kører på en Kawasaki KX 250 motocross og en af mine
venner kører på en Yamaha YZ 250 motocross. En dag vi er ude at træne,
prøver vi sidst på dagen at bytte cykler, bare for sjov. Bagefter spurgte en
af mine off-road kammerater om der var forskel på de to, og det fløj ud af
munden på mig at "Der er viiiildt meget bundtræk i YZ'en, Kawaen er jo
totalt blottet for bund". Se, det er måske nok rigtigt hvis man er vant til
YZ og KX, men min kammerat var vant til en almindelig indregistreret
off-roader, og ligesom der er himmelvid forskel på en VFR750 og en NSR250 så
er der også en verden til forskel på en YZ250 og en hvilken som helst
off-roader. Og jeg ved godt at hvis man ikke kender motocross racere
indgående, så kan man ikke mærke en bønne forskel på dem.
Det er det jeg mener med referencerammen: Hvis ens reference for bundtræk er
en 500cc 4-takt off-roader, så vil enhver motocross 2-takter føles som om
den har nada bund og hele lortet i toppen. Hvis man derimod (som jeg) kører
på en KX 250 (der er kendt som DEN 250'er med mindst bundtræk) to gange om
ugen, så har en YZ250 pludselig oceaner af bundtræk. Hvordan kom vi fra
"nada" til "oceaner"? Kan det tænkes at det du kalder at køre ræs, ikke er
det samme som fx. Steen kalder at køre ræs?

> og ham på gs450'eren faldt også pga. vådt føre.
> er han nu psykopat lige som dem har kørte med??

Hvis det er PerP du refererer til, så ... ja, han er nok psykopat men
det er nu mit indtryk at han har ret godt styr på det med trafiksikkerhed.
På en eller anden måde tror jeg ikke det bliver ham du kommer til at se
overhale bilister med 250...

> [...]
> fordi vi er så et politisk korrekt land, en anelse konservativt.
> fordi jeg siger hvad jeg mener er jeg nu lam? og psykotisk

Så, tag nu lige og læs det igen, jeg kalder dig jo ingen af de ting! Jeg
siger jo bare at du KUNNE være en voldtægtsdømt øksemorder eller en 15-årig
knallertbølle, det er jeg ikke i stand til at bedømme pr. internet.

> ja, men der kan også komme et jordskælv, spritbillist
> olieklat osv.

Ja. ... Hmmm... hvis nu du skulle vurdere sandsynlighederne for disse
uheldige situationer, vurderer du dem så nogenlunde ens, eller hvad er det
du prøver at sige?

> det

> jep, det startede jeg også med at skrive, samt at jeg vidste ikk
> om jeg ville ændre holdning efter at få et uheld tæt ind på livet.

Uden at vide ne bønne om hvad jeg snakker om, så tror jeg at du med tiden
VIL ændre holdning til hvad du synes er farligt i trafikken. Nogen ændrer
holdning fordi de kommer til at tænke over tingene. Nogle ændrer holdning
når de ser uheldene tæt på. Nogle ændrer holdning når de mister et ben. For
> [...]

> i sommers husker jeg.
> og de brækkede knogler kan også sidde i ryggen ell. nakken

Ja, og man kan også blive ramt at lynet. Risikovurdering, Bo.
Her mangler du noget viden. Er man til statistikker kan man kigge lidt på
hvor mange motorcykel-invalider der produceres af trafikken hhv.
motorsporten og andre sjove tal. Det er ikke tilfældigt at der ikke er
modkørende på en racerbane. Det er heller ikke tilfældigt at der ikke er
nogen hårde objekter man kan ramme hvis man ryger af banen. Det er heller
ikke tilfældigt at man ikke får lov at køre på bane uden godkendt
sikkerhedsudstyr. Det er ikke KUN for deres fornøjelses skyld at der står
folk med gule flag rundt omkring på banen, og de står IKKE på tilfældige
steder.

> [...]
> men der findes også folk der kører ræs, ryger, drikker,
> slås osv. og stadigvæk lever "godt" uden fysiske skader til

Ja. Og hvis du bruger det som argument for at ryge, drikke, slås og køre ræs
i trafikken, så er det vist ikke mig du prøver at narre, så er det nok dig
selv.

Rittig

Fra : bo thomsen

Dato : 13-10-01 15:53

> Nogle gange gør vi måske ting som dybest set er
> temmelig uintelligente, men opdager det først senere.
jeg har ihvertfald også taget min andel af disse ( og gør
det da stadigvæk, forandringer sker langsomt )

> og færdig med ræs kan man vist heller ikke sige jeg er,
> tværtimod prøver jeg jo at få dig til at begynde på ræs.
det vil jeg skam også gerne når jeg har råd til det
men de 10k-30 det koster bliver brugt på at betale af
på vfr'eren.

> Hvis du tror denne lange tråd udspringer af at du har fornærmet nogen, så
> har du nok ikke rigtig forstået den.
ok ordet fornærmet er forkert, men JEG så lidt rødt
da steen skrev jeg var lam, dog selv om jeg ved han ikk
kender mig.

> Okay, nyt eksempel. Kan det tænkes at det du kalder at køre ræs, ikke er
> det samme som fx. Steen kalder at køre ræs?
det kan selvfølgelig godt være,

)

> men det er nu mit indtryk at han har ret godt styr på det med
trafiksikkerhed.
> På en eller anden måde tror jeg ikke det bliver ham du kommer til at se
> overhale bilister med 250...
ikk på hans gs450'er ihvertfald ( jeg ve va du mener )

> Så, tag nu lige og læs det igen, jeg kalder dig jo ingen af de ting!
nej det har jeg heller ikk haft intentioner om at sige du gjorde

>Jeg siger jo bare at du KUNNE være en voldtægtsdømt øksemorder eller en
15-årig
> knallertbølle, det er jeg ikke i stand til at bedømme pr. internet.
ok, men det var steen vist i starten.

> Ja. ... Hmmm... hvis nu du skulle vurdere sandsynlighederne for disse
> uheldige situationer, vurderer du dem så nogenlunde ens, eller hvad er det
> du prøver at sige?
-jeg lever kun en gang og vil gerne opleve alle de ting jeg har lyst til,
og ikk vil nægte mig disse ting fordi jeg synes de er for farlige,
og dog jeg har selvfølgelig også grænser.
for man prioterer jo hvad man helst vil.
fx jeg ku godt tænke mig at løbe et marethon løb,
men det ville spolere min anden træning så det lader
jeg være med.

ja, og gælder da også mig.

> Ja, og man kan også blive ramt at lynet. Risikovurdering, Bo.
jeg har ingen planer om at leve evigt og kedeligt.
ok, det er ikk kedeligt at køre rr. ved det godt.

> [...]
ræs
> i trafikken, så er det vist ikke mig du prøver at narre, så er det nok dig
jeg siger statastikker er kun statastikker.
jeg bryder mig ikk om sandsynlighedsregning.
det ku jo være det passede
mvh
bo thomsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-10-01 11:05

> det vil jeg skam også gerne når jeg har råd til det
> men de 10k-30 det koster bliver brugt på at betale af
> på vfr'eren.

Een mulighed var at sælge VFR'en og købe noget der var 10 - 30k billigere,
så ku man stadig køre i trafikken, samtidig med at man kørte race?
Nå, jeg kender situationen, jeg har lige fra jeg var barn drømt om at køre
motocross, som for mig altid har stået som det vildeste man kan lave med
motorcykler. Men jeg havde ikke pengene (!?) og der var alting i vejen. Jeg
små-flirtede lidt med race i over 10 år før jeg tog mig sammen og kom igang
med race i en alder af 34. Heraf udspringer et råd jeg gerne vil give dig:
Lad være med at vente til du er 34, der er mange ting som bliver alt for
svære at lære, og der er kommet alt for mange forpligtelser i vejen.

> ok ordet fornærmet er forkert, men JEG så lidt rødt
> da steen skrev jeg var lam, dog selv om jeg ved han ikk
> kender mig.

Steen er lidt undskyldt, for noget af det du gav udtryk for, kunne let give
det indtryk at du er en latent trafik-katastrofe. Man SER faktisk jævnligt
motorcyklister tage urimelige chancer med andre trafikanters sikkerhed, og
nogle af os har oplevet hvordan det kan begrænse vores muligheder for at
køre.

> [...]
> for man prioterer jo hvad man helst vil.
> fx jeg ku godt tænke mig at løbe et marethon løb,
> men det ville spolere min anden træning så det lader

Min bror var styrkeløfter. Da han kom ind til militæret, viste det sig at
kondition var et fremmedord i hans overdimensionerede korpus. Idag løber han
marathon. (okay, han er jo ikke styrkeløfter mere).
Lad os håbe at du så stadig ikke har mistet et ben i en motorcykelulykke,
når du en dag vil prøve det marathon. Næh, ved du hvad - jeg har en ide: Lad
os ikke bare håbe, lad os dæmpe risikovilligheden lidt, så der er stor
SANDSYNLIGHED for at du beholder begge ben?
Nå, det overlader jeg til dig at gruble over, man skal jo lave noget på de
lange vinteraftner, man kan jo ikke pudse motorcykel hele tiden.

> ja, og gælder da også mig.

Ja. Og min gode ven Allan. Indtil han blev 21. Jeg kan med sikkerhed sige at
han ikke løb noget marathon.

> jeg har ingen planer om at leve evigt og kedeligt.
> ok, det er ikk kedeligt at køre rr. ved det godt.

Det er faktisk ret almindeligt at de "gade-motorcyklister" der begynder at
køre race, mister lysten til at køre på gaden. Det bliver simpelthen for
kedeligt.
Jeg var på banen med en af off-rødderne igår, som lige har fået motocrosser
efter flere år på off-roader. Halvdelen af banen stod under vand, resten var
noget pis (spor og huller, ikke jævnet siden sidste weekend's DM for
klubhold). Jeg havde mest lyst til at pakke sammen og tage ud til en anden
bane, men Allan syntes det var helt fantastisk (igen forskellig
referenceramme Da vi var færdige udtalte han at han ikke gad sin
off-roader mere, den her cross-ting var MEGET federe. Men okay, når rusen
har fortaget sig lidt, er verden nok alligevel ikke helt så firkantet.

Rittig
(som valgte at bruge sin lørdag på sølle skaldede 5 omgange på en lortebane
der stod under vand, selvom der var LC Cup i Hadsund, par-løb i Fjerritslev
og alle vennerne var nede at køre Sønderjysk Terræn Cross, som er det
fedeste løb nord for Ejderen. 3 timer for fuld hane i skov og marker på de
fedeste spor der findes sammen med 150 tyske materialespillere blottet for
motorcykel-styre-evner. Håber de da i det mindste tager nogle dåser med hjem
til mig...)

Fra : bo thomsen

Dato : 14-10-01 11:56

> Een mulighed var at sælge VFR'en og købe noget der var 10 - 30k billigere,
jeg er sku også tæt på at gøre det.
for du ( i ) har sku ret i at søge udfordringerne på off. veje
begynder at blive lidt for farligt.
når der hele tiden skal mere og mere til for
at man får samme effekt ud af det så
når man vel grænsen på et tidspunkt..

og nu er der snart en "god" lang vinter pause.
så der er tid til at få styr på det praktiske inden start

så lad os nu se.
jeg har fundet tlf. nr. til rrk viking i kbh.
så dem vil jeg prøve at ringe til for at høre om
trænings muligheder.

og så lige et ?
jeg har fået et indtryk af
at alle jer der køre på jorden og i skove osv.
"konstant" render rundt med brækkede
kraveben og håndled, passer dette?
jeg ville jo gerne kunne træne andet
sport stadigvæk.
mvh
bo thomsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-10-01 12:57

> så lad os nu se.
> jeg har fundet tlf. nr. til rrk viking i kbh.
> så dem vil jeg prøve at ringe til for at høre om
> trænings muligheder.

God ide. Det skader aldrig lige at lade gode ideer simre lidt i baghovedet.

> og så lige et ?
> jeg har fået et indtryk af
> at alle jer der køre på jorden og i skove osv.
> [...]

Mnjah... og næh...
Prøv om du kan finde RR Nord's hjemmeside, der står vistnok noget jeg skrev
engang om det at køre race, og skader.
Det, at køre race, er at presse sig selv om maskineriet til det yderste for
at være lige lidt hurtigere end konkurrenterne. På gade bliver selv
lyskryds-ræs hurtigt noget farligt, fordi HVIS man virkelig presser sig selv
og cyklen til det yderste, så skal der altså helst ikke dukke noget uventet
op, for så går det rivende galt.
På bane ved man at der ikke dukker noget uventet op, og med den viden i
baghovedet presser man sig selv lidt længere. Og så lidt længere. Og så
liiiidt længere igen. Og så liii - CRASH! Nå, ups, der var grænsen. Slog du
dig?
Når man så kender grænsen, så handler det om at køre PÅ grænsen HELE tiden.
Efterhånden som man bliver bedre, flytter grænsen sig, og jo mere precist PÅ
grænsen man kan køre, jo hurtigere kører man. Der er selvfølgelig nogle
ubetydelige småting som fysisk form og maskineriets holdbarhed og den slags
som man sideløbende opdager man også skal arbejde med, men det er biting.
Det er når man får et familiært forhold til at køre på grænsen, at man
opdager at der kan justeres på affjedring og bruges forskellige dæktyper og
den slags, og at det faktisk påvirker om man kommer FORBI den irriterende
idiot der ligger foran een, eller om man pænt må se ham trække 5 meter
længere foran pr. omgang.
Det, at køre på grænsen af sin formåen, kalder jeg at køre 100%. Hvis man
ikke vil komme til skade, så kører man bare 90%, så sker der aldrig noget
slemt og man kan køre alt det race man vil uden skader, men man vinder
aldrig noget. Man bliver også kun langsomt bedre til at køre. Når vi er på
banen hænder det nogle gange at man indhenter en der kører 90%, men ham er
man hurtigt forbi. For alle kører 100%.
Nogle gange indhenter man en der kører 100%, og efter 5-6 sving går det op
for een at hans 100% ligger meget tæt på mine 100%, så jeg kommer ikke forbi
ham. Han er iøvrigt heller ikke vild med at blive taget, så han gør det ikke
let for mig. Hvad så? Så bremser jeg lige 2 m senere ind i næste sving, og
går liiiidt hurtigere på gassen, eller hvad jeg nu kan bruge af virkemidler.
Jeg kører over mine egne grænser for at komme forbi. Jeg kører 110%.
Nogle kører kun 100% når de virkelig VIL forbi. Nogle kører 110% det meste
af tiden når de kører løb. Nogle kører simpelthen 110% hele tiden, også til
træning. Dem der kører 110% mest, er dem der lærer mest og hurtigst bliver
bedre, så deres grænser flyttes endnu mere. Nogle kører 120%, de får skader.

Man bestemmer egentlig selv hvor farligt det skal være at køre race, og
dermed hvor mange skader man er villig til at acceptere. I min lille klub,
der er en gammel off-road klub, er vi mange der kører race, og der tegner
sig hurtigt et billede. Nogle får aldrig skader. Nogle får ofte skader.
Begynderne får næsten aldrig skader, så længe de ikke kan komme tæt på deres
egne grænser, går det sjældent galt, men når man begynder at blive "god",
der kommer fart på og man kan presse sig selv, så kommer der lidt kød på
uheldene. Det er nu ikke sådan at vi altid render rundt med skader, slet
ikke. I mine 4 år med race har jeg haft brækket 2 fingre og 2 gange bøjede
ribben. Det er da ikke så slemt på 4 år? Et par har slet ikke prøvet at være
skadet endnu (er det ikke rigtigt, Lindholt?). Thomas, som vandt Enduro
Bredde i år, måtte sidde et løb over pga. et brækket kraveben, men udover en
røvtur sidste år, hvor han ikke brækkede noget, men slog sig, er det hans
eneste skade til dato. Vi har en enkelt i klubben som bare kommer til skade
meget tit, men han kan heller ikke tåle at blive overhalet!

Og hvis du dyrker en eller anden form for kampsport, så er det nok heller
ikke helt ufarligt, men derfra og så til at gå i ringen mod Tyson, der er
altså stadig et stykke vej...

Rittig
(uden knoglebrud i år)

Fra : bo thomsen

Dato : 14-10-01 17:58

takker
for en masse guldkorn
mvh
bo thomsen

Fra : Søren L Hansen

Dato : 15-10-01 10:05

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
> ribben. Det er da ikke så slemt på 4 år? Et par har slet ikke prøvet at
være
> skadet endnu (er det ikke rigtigt, Lindholt?). Thomas, som vandt Enduro

Jowjow, men som du skriver, jeg kører som en tandløs...

> [...]
skade
> meget tit, men han kan heller ikke tåle at blive overhalet!

Jep, han er kun bange for én ting: andenpladsen...

--
Søren

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-10-01 08:07

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> wrote in article
> [...]
> MC-forsikringer, når jeg er i samme gruppe som dig. Fy for helv***!
>
> Nu når du tilter, selv om det ville være en stor skam, så sørg lige for

Kort sagt: Jeg er helt enig.

Søren.

Fra : bo thomsen

Dato : 11-10-01 08:44

ups jeg fik trykket på den forkerte besvar-knap så den havnede hos
dig steen s.
poster den lige igen
> Det eneste du er nervøs for når du kører "ræs" på offentlig vej, er altså
> polititet?
nej, det skrev jeg heller ikk, hvis jeg skrev ALT, i mine meddelelser,
så ville de fylde mere en biblen.
> Kan du udnytte alle potentialer i din MC på offentlig vej?????
nej
>jeg tillader
> mig at tvivle. Jeg sågar håber at jeg er i god tro når jeg tvivler.
kan du udnytte alle din mc's kvaliter fuldt ud på en bane?
så er du en god kører og er klar til en større klasse.
> "Modstandere" som du taler om der, ville jeg nødigt møde. De må da være
både
> tomhjernede og livsfarlige.
jeg vil vove at påstå at alle der kører sportslige mc på gaden har prøvet at
fyre den af fra et lyskryds sammen med en anden mc eller en "brian-bil"
( undskyld brian ). det kan da godt være at alle de der sv, tl.cbr, gsxr,
r6,
vmax.., åben bart køre vild kedeligt for selv på de små veje kommer farten
let
over de 60-80 km/t det er tilladt at køre der.
jeg siger ikk at jeg brager igennem landsbyen og forbi skolen kl. 0800
og jeg har sku også set choppere køre imellem bilerne for den sags skyld

> [...]

> du måske selv skader nogen?

> Det kunne blot være at du provokerer en af dine
det er ikk mit ansvar hvordan andre kører vi er voksne mennesker
der selv bestemer og må tage ansvaret for det vi gør og forsager.

>Det kunne være at de 90% i trafikken, du
> ikke har styr på, får overtaget?
det sker også for de mc'er der køre 50 i byen og 80 på
landevejen.
man behøves ikke at køre hurtigt for at køre galt
prøv at spørge hvor mange der har tabt deres mc i et sving
på en lille vej, eller fordi undgå noget der lå på vejen.
og så prøv at spørge hvor mange der er kørt galt med 250
på motorvejen.

> Et par citater fra dig:
snip
> Undskyld min flabethed, men hold kæft hvor er du lam mand! Du er
indbegrebet
> af alle fordomme overfor MC'ister.
ja men fordi jeg træner kampsport så tror mange også at jeg har prøvet at
være oppe og slås og gør det hver gang jeg r i byen, men se en gang
det er også noget pis.

> Jeg kan sat*****me godt forstå at jeg skal betale så mange penge for
> MC-forsikringer, når jeg er i samme gruppe som dig. Fy for helv***!
jeg har kørt 40 km de sidste to sæsoner og har stadigvæk ingen skrammer.
( ok jeg glemte min skive lås en gang )
der folk der kører pænt og mindre end 10.000 om året og de har haft
flere uheld end jeg.
> Nu når du tilter, selv om det ville være en stor skam,
takker
> så sørg lige for ikke
> at tage andre med dig, vil du?
hmm det skal jeg nok huske næste gang jeg for lyst
til at køre en cykelist med barn ned.....
- gad vide om jeg og ALLE andre ikk gør det automatisk
sammen med det instinkt der alligevel er hos de fleste,
som lige pluselig når man køre - uuh nu sætter du da vist lige
farten lidt ned for ellers går det galt. jeg har sku da også
grænser fordi jeg kan vride rullen så betyder det jo ikk
at jeg gør det hele tiden. det er nu også sjovere
jo mere sjældent jeg gør det. det sku helst ikk være hverdag.
se det er farligt synes jeg fordi man mister respekten for
farerne.
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : bo thomsen

Dato : 11-10-01 09:09

> [...]
> bare slide lidt på de kneesliders som du også skal købe samme dag."
> Undskyld min flabethed, men hold kæft hvor er du lam mand! Du er

jeg har bemærket at der er en hel klub i kbh der
"reklamerer" med at man kan køre med dem på deres ugentlige
tur ( om sommeren ). hvis man gerne vil slide på siderne af dækket.
og det troede jeg alle med en sportslig mc gerne ville blive bedre til.
hvorfor ha en sportslig mc på gaden hvis man altid kører efter de lovlige
fartgrænser. der findes maskiner der er mere behagelige at køre på så.
jeg kan ikk forstille mig det er godt at sidde på en sv'er med 110 i mere en
40
minutter af gangen på en motorvej. burde du ikk ha en bandit eller
en goldving i stedet for når du nu alligevel ikk kører sportsligt?

> [...]

på en lille vej, eller fordi undgå noget der lå på vejen.
og så prøv at spørge hvor mange der er kørt galt med 250

snip

Fra : Anders Vinther

Dato : 11-10-01 18:18

> se det er farligt synes jeg fordi man mister respekten for
> farerne.

Vis mig bare eet sted i Danmark du kan køre 250 km/t på forsvarlig vis...

Anders V.

Fra : bo thomsen

Dato : 11-10-01 19:13

> Vis mig bare eet sted i Danmark du kan køre 250 km/t på forsvarlig vis...

har du kørt på landevejen fra sph-motor mod vordingborg?
der er to strækninger der går lige ud kun afbrudt af et blødt
knæk. strækningerne er "meget" lange og jeg mødte kun en bil.
på lolland er der en ca. 6 km. lang lige lande vej også
og disse veje er alle kun omkranset af marker ingen træer
ell.l.
men igen hvad nogle synes er forsvarligt er uforsvarligt for andre
i fx regnvejr bliver jeg får jeg sku næsten p-bøder selv når jeg er
på motorvejen, mens jeg lystigt bliver overhalet af en masse andre
mc'er.
mvh
bo thomsen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 11-10-01 18:37

> hvorfor ha en sportslig mc på gaden hvis man altid kører efter de lovlige
> fartgrænser.

Der er forskel på at køre 130 og 250 km/t. Der er også forskel på hvor og
hvor ofte det sker.

> der findes maskiner der er mere behagelige at køre på så.
> jeg kan ikk forstille mig det er godt at sidde på en sv'er med 110 i mere
> [...]

En 3-4 timer kan man nu godt klare, hvis bare man ikke har en bagpå.

> burde du ikk ha en bandit eller
> en goldving i stedet for når du nu alligevel ikk kører sportsligt?

Nej, for jeg kan godt lide SV'erens måde at styre på, dens lave vægt, dens
accelerationsevne og dens lave pris. Jeg kan faktisk også godt lide en CB500
eller en Mille. Der er forskel på at køre friskt, ind imellem, og så at køre
ræs hele tiden. Om du gør det skal jeg ikke kunne sige, men det er i hvert
fald hvad du giver udtryk for. Tager jeg fejl, så må du undskylde. Gør jeg
ikke, så vil jeg håbe du ikke kommer noget til, før du får nok.

> kan du udnytte alle din mc's kvaliter fuldt ud på en bane?

Nej.

> jeg vil vove at påstå at alle der kører sportslige mc på gaden har prøvet
at
> fyre den af fra et lyskryds sammen med en anden mc eller en "brian-bil"
> ( undskyld brian ).

Joda, men det er vel heller ikke det farligste af det jeg har nævnt? Der er
vel også forskel på om det er *hver* gang eller sjældent? om man tænker på
hvor mange mennesker der står omkring en eller ej? Om man har nogen bagpå
eller ej? Om den anden fyr er ligevægtig eller idiot?

> og jeg har sku også set choppere køre imellem bilerne for den sags skyld

Ja, det kan der godt være plads til ind imellem. Du skriver at du gør det
dagligt og i myldretrafikken. Du skal huske på at det er netop hvis bilerne
holder stille at det er ulovligt! Dette er dog nok en af de ting jeg ikke
synes er så alvorligt igen, når blot man farer med lempe - man er *helt*
usynlig for de bilister man overhaler på den måde.

> det er ikk mit ansvar hvordan andre kører vi er voksne mennesker
> der selv bestemer og må tage ansvaret for det vi gør og forsager.

Ok - det er så din holdning. Den bliver man i hvert fald nødt til at holde
fat i, hvis der skulle ske noget.

> det sker også for de mc'er der køre 50 i byen og 80 på
> landevejen.

Men nok noget sjældnere, iogmed de måske kun ikke har styr på måske 40%?

> man behøves ikke at køre hurtigt for at køre galt
> prøv at spørge hvor mange der har tabt deres mc i et sving
> på en lille vej, eller fordi undgå noget der lå på vejen.

Det er da også for tåbeligt. Så har man enten ikke kørt efter forholdene
eller kørt over evne.

> og så prøv at spørge hvor mange der er kørt galt med 250
> på motorvejen.

Sikkert en del. Pointen er også at det gør mere ondt jo hurtigere du kører
(til en vis grænse i hvert fald). Lige netop på motorvejen er det dog nok
mest sikkert, hvis man *skal* køre 250 km/t på offentlig vej. Jeg var ikke
sikker på om du mon, når nu du prøvede 3 motorcykler til åbent hus, var så
snu at tage dem ud på motorvejen, eller om du blev på landevejen? Jeg kan da
huske et par idioter for nogle år siden, der fik taget deres kørekort inde i
København da Hayabusaen blev introduceret.

> ja men fordi jeg træner kampsport så tror mange også at jeg har prøvet at
> være oppe og slås og gør det hver gang jeg r i byen, men se en gang
> det er også noget pis.

Ja, det er noget lort at fyre af, men du "træner" da vel ikke kun at køre
stærkt herinde? Hvis du så ikke kører stærkt i virkeligheden, så svarer det
til at du ikke slås inde i byen? Det forstår jeg ikke helt.

> jeg har kørt 40 km de sidste to sæsoner og har stadigvæk ingen skrammer.

Ok, det kunne jeg nok også klare (du mener nok 40 kkm - jeg *er* med

> hmm det skal jeg nok huske næste gang jeg for lyst
> til at køre en cykelist med barn ned.....

Det drejer sig ikke om lyst.

> jeg har sku da også
> grænser fordi jeg kan vride rullen så betyder det jo ikk
> at jeg gør det hele tiden.

Ok, det lyder da godt.

> det er nu også sjovere
> jo mere sjældent jeg gør det. det sku helst ikk være hverdag.
> se det er farligt synes jeg fordi man mister respekten for
> farerne.

Lige netop! Jamen så er vi jo enige? Så har Rittig ret
Jeg undskylder min ligefremhed.

Mvh
Steen

Fra : bo thomsen

Dato : 11-10-01 19:50

> Der er forskel på at køre 130 og 250 km/t. Der er også forskel på hvor og
> hvor ofte det sker.
ja. men hvis du hører de der radiospots, så siger de jo at du
slår "barnet" ihjel blot ved 10km/t for hurtigt.

> En 3-4 timer kan man nu godt klare, hvis bare man ikke har en bagpå.
det var sku da noget at en bensintank du har på der

> Nej, for jeg kan godt lide SV'erens måde at styre på, dens lave vægt, dens
> accelerationsevne og dens lave pris.
enig, men jeg er jo gal så jeg vil nu gerne have 50 heste mere.

>Jeg kan faktisk også godt lide en en Mille.
det kan jeg også men jeg ka sku kun nå jorden på den ene side
..-)
>Der er forskel på at
>køre friskt, ind imellem, og så at køre
> ræs hele tiden.
det gør jeg ikk
>Om du gør det skal jeg ikke kunne sige, men det er i hvert
> fald hvad du giver udtryk for.
min fejl. ( står hvis også længere nede )
>Gør jeg ikke, så vil jeg håbe du ikke kommer noget til, før du får nok.
det håber jeg heller ikk for.
jeg har utroligt tit tænkt på at køre chopper på gaden og race på en bane
men jeg er desværre ikk særlig rig så en mc må jeg nøjes med.
og der har jeg indtil nu valgt en der kan bringe mig på arbejde.

> Joda, men det er vel heller ikke det farligste af det jeg har nævnt? Der
er
> vel også forskel på om det er *hver* gang eller sjældent?
nu er det jo heller ikk i alle lyskryds jeg møder en "udfordre"
> om man tænker på hvor mange mennesker der står omkring en eller ej?
selvfølgelig, da jeg prøvede div. til åbent hus gik turen heller ik igennem
gågaden og forbi en skole.

> [...]
> synes er så alvorligt igen, når blot man farer med LEMPE ( min ændring. )
altid med lempe, jeg har hørt div. hist. om biler der pluselig åbnede en dør
og sad og grinede bag efter.
og har selv set biler der lige trækker ind så der ikk er plads fordi der
ser en mc der udnytter det at køre på mc.
se dem kalder jeg psykopater fordi de overlagt blokerer min videre
færden og sæt nu jeg var for tæt på.
> Ok - det er så din holdning.
hvis du triller en tur med nogle andre og en kører galt solo,
går du så hen og siger undskyld?

> Men nok noget sjældnere, iogmed de måske kun ikke har styr på måske 40%?
det tror jeg nu ikk da der er flere der kører sådan en sådan som "mig".
men procentvis af dem der kører sådan som mig der er der sikkert
mange der kører galt. næsten ingen kan være på grænsen i lang tid
uden at ta det sidste skridt.

> Det er da også for tåbeligt. Så har man enten ikke kørt efter forholdene
> eller kørt over evne.
bare vendt det kan hurtigt ske for dig også , ( dog ønskes det jo ikk
for nogle som helst ) for at udnytte din dejlige og godt styrene sv'er
så kører du måske en dag på en rute med sving og nogle venner,
og lige pluselige er der et sving hvor en bondemand har rystet sin plov.

> Jeg var ikke
> sikker på om du mon, når nu du prøvede 3 motorcykler til åbent hus, var så
> snu at tage dem ud på motorvejen, eller om du blev på landevejen?
der var 10 min. til at køre i og 20 km til motorvejen.
>Jeg kan da huske et par idioter for nogle år siden, der fik taget deres
kørekort inde i
> København da Hayabusaen blev introduceret.
hvorfor også teste verdens hurtigste mc i centrum af kbh

> men du "træner" da vel ikke kun at køre
> stærkt herinde?
nej, vil jeg da ikk påstå, og striben synes jeg også er sjov,
og der møder jeg nogle ligesindede. men en vfr er ikk lige på
top 100 over dem der er hurtigs så at køre mod nogle sker
næsten aldrig da de fleste køre på R-et-eller-andet med +140 hk'er.

> Ok, det kunne jeg nok også klare (du mener nok 40 kkm - jeg *er* med

lad os blive ved med det ingen gider at ødelægge statastikken vel
jep 40.000 kilometer + de par stk. jeg kørte i dag

> Det drejer sig ikke om lyst.
just kidding, næste gang husker jeg lige ham her
> Lige netop! Jamen så er vi jo enige? Så har Rittig ret
> Jeg undskylder min ligefremhed.
> Steen
næ, jeg siger tak for sludderen. nu kender vi hinanden
lidt bedre.
det kan dfm jo også bruges til
mvh
bothomesn

Fra : origo@earthling.net

Dato : 10-10-01 19:25

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> Der er jo den variant der hedder high speed touring, som typisk er en form
> for ræs der er henlagt til Autobahnen i tyskland.

Gaaab, synes du stadig det er spennende?

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 11-10-01 08:48

> Gaaab, synes du stadig det er spennende?

Faktisk ja.
Efter jeg er begyndt at køre RR bliver 9'eren mest brugt til ferie ræs og
transport. Og på sådan en ferie tur bilver kørslev meget sjovere af at der
går lidt accelerations og højfarts ræs i det.
Og vi foretrækker absolut motorvejene fram for at zigzagge sig frem ad
landevejene.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-10-01 12:36

> [...]
> går lidt accelerations og højfarts ræs i det.
> Og vi foretrækker absolut motorvejene fram for at zigzagge sig frem ad

Hver sin lyst.

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-10-01 13:17

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9q407u$kf6$1@sunsite.dk...

> "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
>
> Hver sin lyst.

Øhh ik for noget, men var det ikke også det i nåede frem til sidste gang
dette emne blev diskuteret

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 11-10-01 13:13

> Øhh ik for noget, men var det ikke også det i nåede frem til sidste gang
> dette emne blev diskuteret

Det er jo meget rart med diskusioner hvor man kender udfaldet

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-10-01 16:15

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> Øhh ik for noget, men var det ikke også det i nåede frem til sidste gang
> dette emne blev diskuteret

Naivt nok, trodde jeg det med Autobahn ræs var noe de fleste fant spennende
de første par ganger, og så ikke mere )

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 12-10-01 07:46

> Naivt nok, trodde jeg det med Autobahn ræs var noe de fleste fant
spennende
> de første par ganger, og så ikke mere )

Tjo, det var det med forskelligheden, ik'

Den eneste mc disiplin jeg efterhånden synes er blevet kedelig er daglig
transport. Der vinder den komfortable mercer sku.
Men mckørsel i sving er er totalt vild med, og efter jeg har oplevet det på
bane skal det være der. For der er oplevelsen en faktor stor større end at
gøre det på gaden, hvor svingene er uoverskuelige, og derer alt for langt
mellem dem, så man taber temperaturen i dækkene før næste sving.
Nå ja og mc kørsel på jord er også for fedt, her er antallet af uforudsete
faktorer uendeligt, hvilket er udfordrene på er helt anden måde.
Tilbage ved gadekørslen er den primære fornøjelse accelerationer og store
bløde højfartssving. Og nu er acceleration på er 9'er jo ikke lige
disiplinen fra 50-80. Så derfor er motorvejene og især de tyske oplagte
valg. Og når der er anden traffik, så har man jo utallige nedbremsninger og
accelerationer. Og når motorvejen så går gennem kasselbakkerne, så får man
jo også lige en spandfuld 200 kmt sving med i købet.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-10-01 15:56

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

Det vokser man hurtigt fra, det er jo ikke just det der kræver de store
evner.

> [...]
> nedlægning med 1/2-3/4 gas...Men da et rart lille pusterum hvor man
> kan slappe af før det går løs med kurvekørsel og nedbremsningerne for

Jeg keder mig aldrig på langsider! Min teknik er noget bedre end min fysiske
form, så jeg glæder mig altid til langsiden, så jeg kan få mig en lille
puster inden det går løs igen.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 10-10-01 16:40

> bund
>
> Det vokser man hurtigt fra, det er jo ikke just det der kræver de store
> evner.

Hmm, KX500 der får bid kræver da et eller andet. Men nu er ligeud jo
pludselig blevet et 3 dimmensionelt begreb Og især ordet ligeud kan
efter mine erfaringer kun bruges i ganske få sekunder ad gangen, når "vejen"
er fyldt med mudder og spor. Tjo jeg vil konkludere at det kræver evner at
få de mudderapparater til at køre ligeud

Mads Lund
Div

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 13:42

> Okay så er det nok ikke lige RR du skal begynde på, for det er ligesom
> mere andre kvaliteter der er brug end power
det ved jeg godt, det er også dem jeg søger at udfordre hvis jeg begynder.
det er det at ligge ned i svinget jeg håber på at blive bedre til ved rr,
men på gaden vil jeg gerne have en med masser af power og heller ikke for
tung til at lege med.
jeg har prøvet en cbr900rr og ved ca. 10500 i 6 der gav det da et lille sus
må jeg indrømme
men derfor kan man da også godt få smilet frem når man ligger kværnen ned på
vej ind i et sving og fyrer den af på vej ud.
mvh
bo thomsen

Fra : bo thomsen

Dato : 09-10-01 19:51

> Hej alle
> Jeg tror jeg vil have byttet min suzuki 600 Bandit årg '96 ud med en
suzuki
> GSXR 600 fra '97-98

den bør ikk koste over 90.000
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : bo thomsen

Dato : 09-10-01 20:11

> GSXR 600 fra '97-98.

jeg har lige fået et video-klip af sådan en
med TURBO
sådan ser det ud den løfter-gearskift falder løfter osv
den holder først op med at løfte f.hjulet i 5g wooow
sikke en adranalin-overdosis maskine den er
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Martin Mikkelsen

Dato : 09-10-01 21:02

Ja jeg har også set videoen med GSXR 600 Turbo. Han gider sgu ikke at blive
overhalet, og så må man jo sige at han fyrer til den!!!!!

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-10-01 07:24

"Martin Mikkelsen" <martinmikkelsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja jeg har også set videoen med GSXR 600 Turbo. Han gider sgu ikke at
blive
> overhalet, og så må man jo sige at han fyrer til den!!!!!

Ja gid det var så vel, men nu er maskinen altså en 750´r (det ses på orig.
kulfiber lookalike på instrumentbord).

Ikke destomindre er det imponerende at se den blive fyret af. Som vi privat
snakkede om Martin, så er det et sådan sæt jeg har tænkt mig at skulle have
mellem benene næste sæsson. Og MC-Xpress har med indsprøjningsmodellerne 2
programmer at ligge i dem. 180Hk (af de rigtige på hjulet) og 220Hk.

Så jo jeg er så sandelig spændt på næste sæsson, så behøver jeg ikke
konstant at få høvl af den grumme 9´r

-
Morten Dahl

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 11:53

> Ja gid det var så vel, men nu er maskinen altså en 750´r
ok, det var nu blot filens navn.
har de også kit til 600r'er?

> Og MC-Xpress har med indsprøjningsmodellerne 2
> programmer at ligge i dem. 180Hk (af de rigtige på >hjulet) og 220Hk.
hva koster sådanne kit? ( inkl. mont. )
skal man ringe til dem for at finde ud af noget?
for der står sku ingen ting på deres side.
mvh
Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-10-01 12:44

> ok, det var nu blot filens navn.
> har de også kit til 600r'er?

Ja det gør de, ingen problem der, mener det er ligeomkring 150hk på hjulet
de yder. Så stadigvæk spændende legetøj der kan give en R1/fejeblad af nyere
årgang (den gamle kan nakkes uden turbo) en alvorlig øretæve i en
lyskrysduel

> hva koster sådanne kit? ( inkl. mont. )
> skal man ringe til dem for at finde ud af noget?
> for der står sku ingen ting på deres side.

Hmm. se det er fakr´tisk ikke så slemt. 44Kkr af dem med svensk konge på..
Jeg ville egentlig have bygget et sæt selv,men ender med at (nok meget
fornuftigt) købe et sæt oppe fra dem, de monterer og indkører så skidtet for
yderliger 5000 svenske.

Jeg finder lige nogle "backdoor" links så du har noget at savle over.

PS. jeg har da en 600 snarligt tilsalg hvis det er noget du pønser på

-
Morten Dahl

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 12:56

> gsxR600 Så stadigvæk spændende legetøj der kan give en R1/fejeblad af
nyere årgang en alvorlig øretæve i en
> lyskrysduel
lyder sku godt
> Hmm. se det er fakr´tisk ikke så slemt. 44Kkr af dem >med svensk konge på
5000 montering.
nej det er det sku ikk en let brugt '99 750R til 130kkr
så 180kkr. så har man lige en kværn der gir baghjul til alle andre samt
powerweelie i 4 og 5 g.
> Jeg finder lige nogle "backdoor" links så du har noget at >savle over.
åååå ja endlig

> PS. jeg har da en 600 snarligt tilsalg hvis det er noget du >pønser på
ikk endnu, en standard 600 har ikk mere power en min vfr. og det næste skal
helt klart være noget med over 30 hk mere end det jeg har nu så helst noget
1000 eller en turbo nu må se hvad lønen gir lov til til næste år
mvhBo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-10-01 13:20

> [...]

> nej det er det sku ikk en let brugt '99 750R til 130kkr
> så 180kkr. så har man lige en kværn der gir baghjul til alle andre samt

Tjae eller køb en til vinter der er en ´96 og gi 95-100kkr. og brug den, du
kan altid opgradere til sprøjt senere (der følger også ekstra sprøjt med
deres sæt), men så er du kørende for 140Kkr.

http://www.mc-xpress.com/bikes/turbo.htm

http://www.mc-xpress.com/bikes/turbobilder.htm

> [...]
noget
> 1000 eller en turbo nu må se hvad lønen gir lov til til næste år

Ja ja, jeg vil gerne se din viffer smutte fra mig i en lyskrydsduel mod min
100% stand gixxer600. der er noget der hedder vægt/kraft og min måler 104hk
på hjulet til 169kilo med 3liter i tanken. Hvad har en viffer cirka det
samme af det første og 70 ekstra af de sidste

-
Morten Dahl

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 13:51

> Tjae eller køb en til vinter der er en ´96 og gi 95-100kkr.
er de gode nok? jeg har desværre ikk prøvet andre en
den helt nye.

> [...]

> på hjulet til 169kilo med 3liter i tanken. Hvad har en viffer cirka det
> samme af det første og 70 ekstra af de sidste
ja jeg kan jo ikk udtale mig om alt og alle da jeg kun har mødt to, men det
var lige med små ændringer undervejs.
men gutterne var også noget tungere en mig.
min vfr har ca. 97 hk på hjul og 205 uden benz men
kun 63 kg. chauffør. den ku da godt ta en rf600 i går.
det er jo også noget andet det ve jeg godt
jeg har den fordel at mange ikk tør at få løftet f.hjulet når de sparker til
deres ræsere, men min vfr løfter maks 10 cm
så det er bare at gi fuld gas og skifte gear.
bo thomsen

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-10-01 14:14

> er de gode nok? jeg har desværre ikk prøvet andre en
> den helt nye.

Tjae, den nye kom først i ´00, den Gamle (hader min model er blevet "den
gamle") kører endnu.. og der er ud over indsprøjtning minimal forskel på en
´96 og en gl´01.. (sprøjt kom i ´98)

> [...]
til
> deres ræsere, men min vfr løfter maks 10 cm
> så det er bare at gi fuld gas og skifte gear.

Tjae jeg vejer også kun 63-64kg.. det er nu helt rart i sådanne situationer
men ja forhjulet en 10-15cm over asfalten så acc. der maximalt, og det
ER en fed følelse.. Jeg fik at vide ved MC-Xpress at med 180hk kunne du hvis
du lagde dig over tanken, lige forhindre den i at flippe i 4gear under hård
acceleration , men med 220 der gjorde den det i 5gear, og kunne ved voldsom
gearskifte/koblingsbrug finde på det i 6 lyder sjaavt..

-
Morten Dahl

Fra : bo thomsen

Dato : 10-10-01 14:22

> Tjae jeg vejer også kun 63-64kg.. det er nu helt rart i >sådanne
situationer
jep
> men ja forhjulet en 10-15cm over asfalten så acc. der >maximalt, og
det ER en fed følelse..
man kan lige præcins mærke at styret har mistet kontakten med jorden og det
sætter sig igen når det er tid til 2. g.

> [...]
voldsom
> gearskifte/koblingsbrug finde på det i 6 lyder sjaavt..

se det har du fuldstændig ret i
så er der noget ved det når man fyrer den af lige meget hvilket gear man er
i.
jeg starter gerne den der gsxr600 (750) turbo film 7
gange om dagen og sidder og savler på mit tastetur.
jeg kan så småt se at den næste kværn ikk skal være helt standard.
skal den fyres af kan man lige så godt gøre det ordenligt.

Bo Thomsen
slet_mc-race@ishoejby.dk
www.vfr.dk