CSS
Fra : John Faurholt

Dato : 09-10-01 07:45

Hejsa Alle

Jeg ser jævnligt begrebet CSS, kan nogen forklare hvad det er ?

mvh John

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 09-10-01 18:27

On Tue, 9 Oct 2001 06:45:00, john_f@post7.tele.dk (John Faurholt)
wrote:

> Jeg ser jævnligt begrebet CSS, kan nogen forklare hvad det er ?

I hvilken kontekst? Cascading Style Sheets? Hvis det er sidstnævnte er
det en W3C web-teknologi, til definition af en websides visuelle
attributter, såsom farve, skrifttype, størrelse, placering,
lag-deling, etc; det er ikke specielt relateret til OS/2. (Om der også
er andre ting med den forkortelse skal jeg ikke kunne sige, specielt
ikke ud fra dit indlæg.)

... /\/\\ads Orbesen Troest <mads@troest.NEVERMORE.dk>

(Please remove NEVERMORE from address when replying via email...)

Fra : John Faurholt

Dato : 09-10-01 19:16

On Tue, 9 Oct 2001 17:27:02, mads@troest.NEVERMORE.dk (Mads Orbesen Troest)
wrote:
> [...]
> lag-deling, etc; det er ikke specielt relateret til OS/2. (Om der også
> er andre ting med den forkortelse skal jeg ikke kunne sige, specielt

Jeg tror du har fat i det rigtige, betyder det så ikke at man får problemer når
man netop bruger OS2 ??

mvh John--

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 09-10-01 19:30

On Tue, 9 Oct 2001 18:16:13, john_f@post7.tele.dk (John Faurholt)
wrote:

> Jeg tror du har fat i det rigtige, betyder det så ikke at man får problemer når
> man netop bruger OS2 ??

CSS har intet med det underliggende OS at gøre, men derimod med den
browser man benytter. Netscape - som vi jo mere eller mindre er
tvunget til at leve med - er ikke lige den mest "conformende" browser
når det gælder CSS (specielt ikke i den noget gamle version vi har til
OS/2), men det meste virker da; og det der ikke gør kan som regel -
som regel - ses alligevel, selv om det er lidt fukket i det rent
layoutmæssigt...

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-10-01 18:09

In <k6fk2tedC4v7-pn2-tk4dNWWPs8GN@mads.troest.lan>, on 10/09/2001
at 06:30 PM, mads@troest.NEVERMORE.dk (Mads Orbesen Troest) said:

> [...]
>det meste virker da; og det der ikke gør kan som regel - som regel - ses
>alligevel, selv om det er lidt fukket i det rent layoutmæssigt...

Netscape 4.61 har ikke den bedste understøttelse af CSS, til gengæld er
den rimelig hurtig. IBM Browser understøtter CSS ganske glimrende, men er
til gengæld rigtig tung.

Hilsen/Regards
Knud

Member of Team OS/2 Denmark