vandrør knurrer
Fra : per

Dato : 03-12-00 17:07

Mine vandrør (kobber) kommer med en knurrende lyd, når der har været
vandforbrug. Det er både wc kold og varmt vand. Jeg syndtes at det
bliver værre med tiden. Rørene ligger desværre skjult inde i en
trævæg, så det er ikke lige til at skifte, og det er vel heller ikke
nødvendigt.?

--
Per

Fra : Henrik

Dato : 04-12-00 12:47

Hej Per

Den "knurrende" lyd kommer fra kobberrørenes berøring med rørgennemføringer
, skillevæge eller andet . Når du bruger vand ændres temperaturen i
kobberrøret og så udviderde det sig eller trækker sig sammen.
Der er kun en måde at løse problemet på nemlig at finde det sted hvor røret
berører et andet materiale.

Hilsen
Henrik Kjærside