"Downloade" livestream til harddisk?
Fra : Pernille & Peter

Dato : 08-10-01 21:39

Hejsa

På onsdag transmitterer U2 en livekoncert fra USA direkte på deres website,
og det ku' jeg rigtig godt tænke mig at se - OG GEMME Š!

Hvordan gør man det?

Jeg er ikke sikker, men jeg mener den bli'r sendt i RealPlayer-format.

Venligst
Peter

Fra : Christian Bech

Dato : 09-10-01 12:45

Pernille & Peter <pop@e-box.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan gør man det?
>
> Jeg er ikke sikker, men jeg mener den bli'r sendt i RealPlayer-format.

Hov! Har du et mere præcist tidspunkt?

--
"Dog der var mørke, fine Væsener imellem, kanske hundrede. Resten
kunne man forsende i Læssevis til at udbedre de hollandske Diger med."

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 09-10-01 14:29

Pernille & Peter <pop@e-box.dk> wrote:

> På onsdag transmitterer U2 en livekoncert fra USA direkte på deres website,
> og det ku' jeg rigtig godt tænke mig at se - OG GEMME Š!
>
> Hvordan gør man det?

Bruger SnapzPro. Det kan gemme streams. Kig på:

http://www.AmbrosiaSW.com/utilities/snapzpro/

Hilsen
Lars Kr. Sørensen

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 09-10-01 21:50

Jeg har SnapzPro men har aldrig prøvet at gemme en stream. Hvordan gør
man det?

Carsten

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 09-10-01 23:22

Carsten Ortmann <vousortmann@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg har SnapzPro men har aldrig prøvet at gemme en stream. Hvordan gør
> man det?

For det første kræver det SnapzPro 2. 1´eren kan ikke.

Når du har installeret 2´eren og er klar til din optagelse, aktiverer du
den med den sædvanlige tastekombination, shift+æble+3. Så stiller du
creator code til "mov" i nederste højre hjørne af det fremkomne vindue,
og nedenunder det tjekker du "Record Mac Audio" af i "movie options".
Til sidst skal du lige indstille det ønskede antal af frames (default
opløsningen på 5 passer meget godt til den sædvanlige kvalitet af
streams), og så er du sådan set klar.

Tryk nu på "selection" i hovedvinduet, ram fimlen du vil optage ind i
din browser, dobbeltklik - and here you go!

Husk, at film fylder godt på harddisken...

Hilsen
Lars

Fra : N/A

Dato : 10-10-01 19:30

Fra : Pernille & Peter

Dato : 10-10-01 19:30

d. 10/10/01 0:22 skrev Lars Kristian Sørensen på
lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk i artiklen
1f11cij.d37ykp1wqbpcqN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk:

> [...]
> din browser, dobbeltklik - and here you go!
>
> Husk, at film fylder godt på harddisken...

Skide smart - det virker fint; næste spørgsmål:
Kan man mon "overspille" DIREKTE til et DV-kamera via FireWire porten? (Så
gi'r jeg en kasse bajer til gruppen Š!)

Peter

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 10-10-01 21:57

> [...]

> Skide smart - det virker fint; næste spørgsmål:
> Kan man mon "overspille" DIREKTE til et DV-kamera via FireWire porten? (Så

OK, _det_ tvivler jeg på at man kan, men jeg kan heller ikke rigtig se
idéen med det. Hvorfor ikke bare lagre det på harddisken, importere det
til f.eks. iMovie og så smide det til kameraet bagefter?

Hilsen
Lars

Fra : Jesper

Dato : 10-10-01 22:03

> [...]

> idéen med det. Hvorfor ikke bare lagre det på harddisken, importere det
> til f.eks. iMovie og så smide det til kameraet bagefter?

Fint, giver du så bajere, Peter?

;0)

--
mvh Jesper (som i hvert fald ikke gider indrømme at kvaliteten nok
bliver p#ssedårlig)