førstegangskøber
Fra : Anja & Jacob

Dato : 08-10-01 19:52

hej

Jeg har tidligere spurgt om Jeres mening omkring hvilken MC jeg skulle købe.

Nu har jeg ikke fået gjort noget ved købet endnu pga af en knæskade med
efterfølgende operation, genoptræning i 6-9 mdr. etc. etc.

Nå nok om det.

Til foråret skal det være, men jo længere tid der går jo flere maskiner får
jeg øje på.

det ser dog stadig ud til at det ender med en af følgende 3: GS500e GSF600S
eller XJ 600s

men det næste spørgsmål der dukker op er så, hvor gamle må de være og hvor
meget må de have kørt. Hvornår kan man regne med at motoren trænger til
renovering osv.

Er de 3 jeg har nævnt helt hen i vejret når jeg regner med at bruge ca
50.000,-. Jeg skal jo også have råd til ordentlig beklædning.

Jacob
"som snart kan gå normalt igen"

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-10-01 20:38

jeg har en XJ600s og kan varmt anbefale denne.
Den er fra 1996 og har købt 43000km.
Den kører fint og har ikke været problemer med den overhovedet.

Jeg har hørt de skulle kunne køre 100.000 km uden at motoren skal åbnes,
selvfølgelig afhængig af kørselsadfærd.

Jeg tvivler ikke på dette, da den virker stabil.

Jeg har kørt 25000km på min, og den trilelr bare

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"Rigtige mænd kører MC! (og corolla om vinteren :-| )"

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-10-01 09:10

Har selv haft en XJ600, og den har ry for lang holdbarhed. Kender en der
rundede 100.000 uden probs.
Så den vil jeg anbefale (af de 3) hvis du skal købe én med nogle km på
klokken.

Ved dog ikke om det er fair at sammenligne med en GS500 med de 2 andre, den
ligger jo i en anden prisklasse.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Armand

Dato : 09-10-01 15:52

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Har selv haft en XJ600, og den har ry for lang holdbarhed. Kender en
> der rundede 100.000 uden probs.

Én af de tidligste XJ 600 - Uden "S"??

Dem kender jeg en håndfuld af, der ikke kunne klare at passere 70.000

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-10-01 17:40

Ja

70.000 har jeg hørt flere har passeret. Og den nye skulle være mindst lige
så stærk?? Siges der. Den har jo også færre heste.

Fra : Armand

Dato : 09-10-01 18:40

> Ja
>
> 70.000 har jeg hørt flere har passeret. Og den nye skulle være mindst
lige
> så stærk?? Siges der. Den har jo også færre heste.

Den senere er en helt anden motor (hvor cylindrene hælder markant
fremefter)!

--
Armand.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-10-01 16:09

Jamen det er absolut gode begyndercykler alle 3. Kilometertal kan være lidt
svære at tage stilling til, for afhængig af hvordan den har været behandlet
før og hvordan du behandler den kan der være store udsving på holdbarheden.
Jeg har selv haft en XJ600 fra 93 som jeg var vældig glad for, og den viste
ihvertfald ingen tegn på slid da jeg solgte den igen omkring de 50000. Sådan
een burde du kunne finde til omkring 35-45000 afhængig af stand. Men hvad du
skal vælge afhænger også af din højde og hvordan du i det hele taget finder
dig til rette med maskinen. Jeg kørte skolekørsel på en GS500, men da jeg
har ret lange ben sad jeg elendigt på den, og efter en time kunne jeg næsten
ikke rette benene ud igen. XJ600'eren passede meget bedre til min
kropsbygning, og det betyder også noget for hvor meget man synes om at køre
på den.
Og spar endelig en god sjat penge til fornuftigt tøj. Vind og vandtæt tøj
som man føler sig godt tilpas i forlænger sæsonen, og dermed også glæden ved
MC'en, med flere måneder. Sørg også for at få dig et par varme vandtætte
støvler og nogle behagelige handsker. I øjeblikket kører jeg på en
off-roader hvor der ikke er så meget krom og lignende at være øm over, så
min sæson er hele året, men det kan også kun lade sig gøre fordi jeg har
noget rigtigt godt tøj.

God fornøjelse med valget.
Lars