File Sharing problem
Fra : Jesper

Dato : 08-10-01 19:32

Hver gang jeg prøver at starte File Sharing får jeg følgende
fejlmeddelelse:

"File sharing could not be enabled." [OK]

Hvad er der galt? Jeg har prøvet at slette diverse indstillinger - og
systemet er endda ny-installeret!?

Beige G3/266 (oc til 300), OS 9.1Z, 416 Mb Ram, VM on.

--
mvh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-10-01 20:11

In article <1f0z7hg.bdqaoyu97w5sN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Hvad er der galt? Jeg har prøvet at slette diverse indstillinger - og
> systemet er endda ny-installeret!?

Har du tastet dine ejer-oplysninger ind?

> Beige G3/266 (oc til 300), OS 9.1Z, 416 Mb Ram, VM on.

Hvad har du af diske i den, og hvor meget ledig plads er der på den/dem?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 08-10-01 20:58

> Har du tastet dine ejer-oplysninger ind?

Ja. Vha. indstillingsassistenten. Men den meldte allerede fejl da den
skulle starte file sharing der.

> Hvad har du af diske i den, og hvor meget ledig plads er der på den/dem?

2 stks. 4 gb UW scsi diske. Der er installeret 10.1 på den anden disk.
Lige nu er der omkring 1,3 gb fri på disken.

--
mvh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-10-01 21:22

In article <1f0zblb.jredg1ps77v0N%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Der er installeret 10.1 på den anden disk.

Fjern den (usynlige) fil der hedder "AppleShare PDS" på den disk. Jeg
bør måske nævne at det er et rent gæt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 08-10-01 21:30

> Fjern den (usynlige) fil der hedder "AppleShare PDS" på den disk. Jeg
> bør måske nævne at det er et rent gæt.

Hvordan gør jeg det? Sherlock kan ikke finde den fil?!

--
mvh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-10-01 21:54

In article <1f0zd4p.970bj11hmx43fN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Hvordan gør jeg det? Sherlock kan ikke finde den fil?!

Jo den kan (hvis den er der).

Tryk på den knap der hedder "Edit" (på engelsk tivertifald) og sæt et
hak i "Is Invisible" og tryk så på søg-knappen.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk