Ukrudt i skrænt
Fra : Erik Bendixen

Dato : 26-11-00 11:05

En stejl, men ikke lodret skrænt sat for ca. 40 år siden af mindre flækker
fra kløvede kampesten kan rent æstetisk give problemer om sommeren, når der
vokser ukrudt frem mellem stenene. Sådan en skrænt har jeg ud til
landevejen, og det er ikke nogen lille skrænt. Det pynter, hvis stenene
enten bliver luget med fingrene eller ukrudtet bliver slået af med en
græstrimmer. Er der noget andet man kan gøre?

erik.bendixen@teliamail.dk

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 27-11-00 00:41

Erik Bendixen wrote:

> [...]
> enten bliver luget med fingrene eller ukrudtet bliver slået af med en
> græstrimmer. Er der noget andet man kan gøre?

Hvad med en flammekaster (læs: ukrudtsbrænder) som jo er ligeglad med at
overfladen er ujævn. Eller en ukrudtsdamper, hvis ledningen kan nå.

Alternativt kan nogle hænge/klatre-planter måske udkonkurrere ukrudtet,
selvfølgelig med lidt hjælp i starten. Men så kan du jo ikke se
stensætningen, som lyder til at være pæn nok.

--Johan

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 16:57

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 16:57

Fra : Per A. Hansen

Dato : 28-11-00 16:57

Aksel <akselj@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8vs459$rvh$1@news.cybercity.dk...
> Jeg vil meget fraråde at du bruger køkkensalt, det kan skade planter langt
> fra støttemuren, jeg har brugt eddikesyre blandet med vand i forhlodet
1-5,
Enig i det med køkkensalt - men eddikesyre er også noget griseri.

> det virker i flere måneder, jeg tør ikke foreslå det eneste der er
virkeligt
> efffektivt nemlig round-up, det er politisk ukorrekt.
Jeg får røde knopper af politisk korrekthed - der ofte er lig med faglig
ukendskab.
Både salt og eddikesyre er mere giftigt end round-up, og de kan begge let
vaskes ned til andre lokaliteter ved regnvejr - Roundup vil derimod blive på
stedet,
hvor det sprøjtes ud.
Det er heller ikke ulovligt at anvendes et roejern, der er et billigt og
effektivt værktøj i haven.

mvh
Per A. Hansen