Andet multimedie
bentjuul 3670
Rammer om billede 2. del
Fra : Thomas Klindt Østerb~

Dato : 08-10-01 15:53

I dk.binaer har jeg ligge lagt et eksempel på nogle typer rammer som jeg
godt kunne tænke mig at lave.

Indlægget har emne navn: Rammer om billeder 2. del

Mvh.

Thomas

PS. Billederne er lavet i Photoshop 6.0 DK (er hentet fra en folder)

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 08-10-01 16:57

Umiddelbart er mit forslag at du laver rammen som eget lag, og dernæst
knalder nogle filtre på i PS. Stænket, kruset og strøget ramme vil jeg tro
du kan frembringe med Filter => Distort => Ripple, og så lege med
indstillingerne.

Hvor har du hentet disse rammer henne? Det kunne lyde som om at disse
beskriver en action som du da må kunne hente?

Ellers kan jeg anbefale at du kigger på
http://www.actionxchange.com/index.cfm
Lur mig om der ikke skulle findes et par actions til lige dit formål.

--
|___]88[___|
..::PunisherOlsen::.

Fra : Thomas

Dato : 08-10-01 18:36

"Thomas Klindt Østerbye" <Thomas@osterbye.dk> skrev i en meddelelse
> I dk.binaer har jeg ligge lagt et eksempel på nogle typer rammer som jeg
> godt kunne tænke mig at lave.

Så vidt jeg husker, kan du lave dem med standard Photoshop actions. Du åbner
du actions-palette i Photoshop, og vælger "load actions", så finder du
folderen der hedder "presets" i Photoshop mappen og vælger "Photoshop
Actions", her kan du loade "Frames". Jeg har ikke selv prøvet dem lige nu,
men mener at de laver de effekter du ønsker.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Thomas Klindt Østerb~

Dato : 08-10-01 19:37

Hejsa,

men hvor åbner jeg action-paletten henne??

Mvh.

Thomas Ø.

Fra : Thomas Klindt Østerb~

Dato : 08-10-01 20:28

Så har jeg fundet ud af det, det hedder jo handlinger på dansk Så jeg
skulle bare køre de handlinger der er som standard i PS6.

Mange tak for alt den hjælp jeg har fået på mine spørgsmål,

Mvh.

Thomas Østerbye

PS. Se evt. et eksempel i dk.binaer på hvordan det ser ud, det som jeg har
lavet. (se efter BMW i rammer)