Netscape til Mozilla - men hvad med den an~
Fra : just@forget.net

Dato : 08-10-01 10:28

Hej,

Jeg skulle lige afprøve Mozilla 5.0 ver. 0.9.3 - i øvrigt et
herligt produkt - og flyttede i den forbindelse mails, adressebog
og bogmærker fra Netscape 4.76 over. Ingen problem.

Desværre har det vist sig, at mit bankprogram ikke kan fungere
under Mozilla, så jeg skal turen tilbage til Netscape - men
hvordan kan jeg klare den? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Har du 'trikset', må du meget gerne fortælle mig, hvordan den
skal skæres! ;)

TIA

Henning

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 08-10-01 10:43

just@forget.net writes:

> Desværre har det vist sig, at mit bankprogram ikke kan fungere
> under Mozilla, så jeg skal turen tilbage til Netscape - men

Lad mig gætte: Danske Bank. Har du brokket dig lige som jeg har? Hvis
bare vi er nok, der står sammen...

> hvordan kan jeg klare den? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Bogmærker og mails er jo bare standard, så det må da bare være at
flytte dem. Fra adressebogen lader det til, at man ikke kan
eksportere. Det virker mystisk.

Prøv at spørge på news:netscape.navigator.windows på secnews.netscape.com

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.rk-speed.dk http://fiduso.dk http://sunsite.auc.dk/dk-tug

Fra : Jesper Harder

Dato : 08-10-01 21:08

Brian Elmegaard <brian@rk-speed-rugby.dk> writes:

> Lad mig gætte: Danske Bank.

Ja, og BG Bank, som bruger det samme system. Det tåbelige er at deres
gamle system virkede glimrende -- det nye virker hverken i Netscape
eller Mozilla under Linux, og IE crasher som regel når jeg prøver under
Windows.

Jeg synes det virker utroligt uprofessionelt at udskifte et gammelt
fungerende system med et nyt uden at være sikker på at det nye virker
mindst lige så godt.

Fra : just@forget.net

Dato : 09-10-01 06:06

On Mon, 08 Oct 2001 22:07:50 +0200, Jesper Harder
<harder@myrealbox.com> wrote:

> [...]
-klip-
> [...]

Tak for jeres kommentarer. Løsningen blev at jeg gjorde følgende:

1. Forwardede alle nye mails mellem 23.09.01 og frem til nu, der
var hentet med Mozilla - til mig selv.

2. Lavede BU af alle vitale data (dem har jeg samlet i c:\data,
hvilket gør det lidt nemmere).

3. Frem med Ghost-disketten og så hente en Ghost-fil fra den
23.09.01 (partition c:\). Her kørte Netscape ver. 4.76 nemlig
glimrende med BG-Girobank. Det SKAL være Netscape ver. 4.76 -
ver. 4.77 kan f.eks. ikke fungere med banken!!

4. Udskifte alle backupdata. Se pkt. 1.

5. Hente mails.

Og alt nu ok, når jeg ser bort fra 14 dages nye bookmarks og nye
adresser i adressebogen. Men det er til at leve med.

Altså ret meget arbejde for at føje BG-Girobank, der øjensynligt
ikke evner/gider at tilpasse deres produkt til andet end
Moneysoft. De kendte faktisk slet ikke Mozilla, men kunne da
fortælle mig, at Opera heller ikke virker!! Tjah, hva' ska' man
sige?

Henning