Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hop med på en ny mailing liste for digital
Fra : Kjeld Jensen

Dato : 24-01-01 10:58

Hej,

Jeg har oprettet en mailing liste for de, som arbejder med digital
fotografering.

Jeg ved, at det også bliver diskuteret lidt her på denne nyhedsgruppe,
men jeg synes, en mailing liste specielt til digital fotografi vil være
et godt supplement.

Jeg forestiller mig, at emnerne skal være både det fotografiske og det
tekniske ved digital fotografering. Her kan eksempelvis diskuteres
fototeknik, billedkritik, billedbehandling, udprintning, køb af digitale
kamera og tilbehør mv.

På nyhedsgruppen rec.photo.digital diskuteres disse emner også, men
nogen gange er det mere praktisk at diskutere med andre "lokale" og
desuden er det jo ikke alle, som er gode til engelsk.

Hvis du har lyst til at melde dig til mailing listen, så send en tom
email til foto-subscribe@cetus.dk Herefter kommer der en "confirm
subscribe" email med en speciel email adresse, som du blot skal sende
endnu en tom email til.

Om listen bliver aktiv, ja det afhænger jo af, om du og andre har lyst
til at bruge den, men det er da et forsøg værd...

Kjeld

Fra : Georg Tranholm

Dato : 24-01-01 13:08

Kjeld Jensen skriver:

> [...]
> tekniske ved digital fotografering. Her kan eksempelvis diskuteres
> fototeknik, billedkritik, billedbehandling, udprintning, køb af digitale

Det lyder meget spændende. Jeg håber listen får mange aktive medlemmer.

Mvh. GT. (som har tilmeldt sig)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-01-01 16:09

Kjeld Jensen wrote:

> [...]
>
> Jeg ved, at det også bliver diskuteret lidt her på denne nyhedsgruppe,
> men jeg synes, en mailing liste specielt til digital fotografi vil være

Jeg synes det er meget kedligt...!

Hvis denne gruppe var fyldt med "støj" og spam, så ville det vær ok, at
forsøge at få fred og ro i en malingsliste.

Men for mig at se, så er rigeligt plads til tråde omkring digital
fotografi her i news:dk.fritid.foto, derfor synes jeg det er ærgeligt,
at denne gruppe måske går glip af noget god snak.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-01-01 18:42

> [...]
> fotografi her i news:dk.fritid.foto, derfor synes jeg det er ærgeligt,
> at denne gruppe måske går glip af noget god snak.

Meget, meget enig.
Så jeg vil da også opfordre til at man dropper pågældende mailingliste, hvis
væsentligste bidrag vil være at udtynde denne gruppe - og mailinglister når
IMHO ikke nyhedsgrupper til knæene i funktionalitet.

mvh
Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-01-01 22:33

Jan Boegh wrote:

> Meget, meget enig.
> Så jeg vil da også opfordre til at man dropper pågældende mailingliste, hvis
> væsentligste bidrag vil være at udtynde denne gruppe - .............

Det er lidt ligesom på www, der er adskillige danske web-sites, som
forsøger sig- og har forsøgt sig som fotografisk portal, men der er
endnu ikke en eneste af dem, som har opnået noget der bare ligner en succes.

De glemmer allesammen, at net brugerne er kræsne og forvendte, så hvis
der ikke dagligt sker noget nyt på web-sitet, så vender brugerne ikke
tilbage, og man kan altså ikke forvente, at der hver eneste dag, dukker
500 eller 1000 nye brugere op.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Fotografering.org

Dato : 25-01-01 09:26

> [...]
> forsøger sig- og har forsøgt sig som fotografisk portal, men der er
> endnu ikke en eneste af dem, som har opnået noget der bare ligner en

Nu kan man jo altid diskutere hvad der skal til for at udgøre "en portal".

Jeg ved ikke hvor mange fotointeresserede der er i Danmark, men jeg tror at
der er et meget begrænset antal. Så hvis nogen tror at man kan lave en dansk
fotografisk side og blive millionær på det, så kan man godt tro om igen.

Med Fotografering.org har jeg ønsket at samle nyttig information. Både på
siden men lige så meget i form af henvisninger til andre sider - altså
links.
Link-sektionen er stadig grøn men vil løbende blive udbygget, og målet er at
kunne sende de besøgende videre på en kvalificeret måde.
Derfor vil et begrænset antal links blive optaget og der vil komme en
forklaring til- og vurdering af hvert enkelt link.

Der vil desuden komme forskellige "events" på Fotografering.org for at give
lidt nyt på siden.

Men der vil IKKE komme ting som daglige nyheder fra fotobranchen,
test/anmeldelse af udstyr eller lignende. Her håber jeg at Fotomagasin.dk
snart bliver genoplivet.

> [...]
> der ikke dagligt sker noget nyt på web-sitet, så vender brugerne ikke
> tilbage, og man kan altså ikke forvente, at der hver eneste dag, dukker

Jeg kan da afsløre, at for www.fotografering.org er mit mål ca. 30-50 besøg
om dagen.
Jeg har placeret reklamer på siden i håb om at få dækket lidt af mine
udgifter, men selv ved en timeløn på 0,- kr. har jeg ingen forventning om et
overskud.

Mvh:
Finn / Fotografering.org
http://www.fotografering.org/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-01-01 10:08

"Fotografering.org" wrote:

> Nu kan man jo altid diskutere hvad der skal til for at udgøre "en portal".

Ja der er naturligvis vide rammer for fortolkning.

> [...]
> fotografisk side og blive millionær på det, så kan man godt tro om igen.

Man bliver ikke rig af at drive et site på www, man skal tværtimod have
penge med hjemme fra, det er en kendsgerning som mange nok overser.

> Med Fotografering.org har jeg ønsket at samle nyttig information. Både på
> siden men lige så meget i form af henvisninger til andre sider - altså
> links.

Det var ikke dit site jeg havde i tankerne, da jeg skrev mit indlæg, du
har beskåret din målgruppe meget stramt, og det ser også ud som om, at
du lige så stramt holder dig til de emner, der er relevant for din målgruppe.

> [...]
> Derfor vil et begrænset antal links blive optaget og der vil komme en
> forklaring til- og vurdering af hvert enkelt link.

En fotografisk potal skal rumme meget mere end en samling gode links,
den skal også være så "bred og rummelig", at den kan tiltrække alle, der
har et fotografiapparat, d.v.s. at udvalget af nyheder og informationer
skal være så bredt, at det tilgodeser hr. og fru Jensen, fotoamatøren og
den proff. fotograf.

Det er selvfølgelig svært, at lave en så bred web-site, man kommer nemt
til at skræve så meget, at bukserne revner, men det ka' lade sig gøre,
det lykkedes jo for nogen f.eks. Steves Digicams.

> Der vil desuden komme forskellige "events" på Fotografering.org for at give
> lidt nyt på siden.

Det bliver du nok nødt til, for ellers er der jo ingen grund til at
besøge dit site mere end en enkelt gang.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-01-01 17:51

"Fotografering.org" <info@fotografering.org> wrote in message

> Jeg kan da afsløre, at for www.fotografering.org er mit mål ca. 30-50
besøg
> om dagen.

Det er da helt fint - min tidligere indvending mod postlisten gælder bestemt
sites (hvem har et godt dansk ord for det?) som din - webben er glimrende.
Indvendingen gik helt specifikt på diskussionsfora, hvor alt, der udtynder
usenet efter min opfattelse er ødelæggende. Og for dem, der påstår at news
er for besværligt (!), findes der jo steder som www.newsgate.dk, der er et
brugeligt alternativ, hvor man kun skal have en browser.

mvh
Jan

Fra : Erik Christensen

Dato : 24-01-01 21:28

> Men for mig at se, så er rigeligt plads til tråde omkring digital
> fotografi her i news:dk.fritid.foto, derfor synes jeg det er ærgeligt,
> at denne gruppe måske går glip af noget god snak.

Enig!

Mvh
Erik