2 spørgsmål: forms i forms & kontrolarray ~
Fra : Jacob Laue Petersen

Dato : 07-10-01 22:58

Hej Gruppe!

Jeg har et par spørgsmål som jeg har gået og bøvlet lidt med. Håber i kan
hjælpe mig.

Jeg er ved at lave et lillle program, der kan holde styr på nogle kasser på
en virksomhed. Man skal kunne se kassen, og flytte den med Cut'n'paste. Alle
informationer om kasserne ligger i en DB.

1.
Jeg har fået det til at virke fint, men min løsning er lidt af en Anders And
løsning... Min kasser har jeg lavet ved hjælp af af shapes og labels i et
kontrolarray. Jeg har brugt en label for at kunne bruge et klik-event, og en
shape for ordentligt at kunne styre farver, borders osv. ordenligt. Findes
der ikke en anden løsning der er knap så "kluntet"?

2.
Er der muligt i VB på en eller anden måde at samle flere forms i 1 form?
Lige nu har jeg 1 form som jeg flere intanser 10 af, for at genbruge kode.
Jeg kan godt sætte alle disse forms op ved siden af hinanden, men jeg ville
godt have alle disse forms til at agere som 1 form, og ikke som 10 små
vinduer. Er dette muligt? Jeg kører allerede i en MDI form!

På forhånd tak for svar

Mvh. Jacob Laue Petersen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 08-10-01 21:32

Jacob Laue Petersen skrev:
> [...]
Findes
> der ikke en anden løsning der er knap så "kluntet"?

Har du overvejet at bruge bruge PictureBox'e i stedet (eller andet som
kan indeholde et bitmap)?

> Er der muligt i VB på en eller anden måde at samle flere forms i 1
form?
> Lige nu har jeg 1 form som jeg flere intanser 10 af, for at genbruge
kode.

Hvad mener du med at du er nødt til at have 10 instanser af en form,
for at kunne genbruge kode???
Hvis du har brug for én form, så bør du vel også nøjes med én.
Prøv at specificere hvor/hvad det er, som du mener går galt, hvis du
kun har én form.

-------
Tomas