Butikker i Flensborg ?
Fra : John Busk

Dato : 07-10-01 20:10

Hej.

Er der nogen der har adressen på en eller flere forretninger i Flensborg
eller omegn, hvor man kan købe hjelme og andet mc-beklædning ?

John Busk

busk@vip.cybercity.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 07-10-01 20:17

> [...]
>
> Er der nogen der har adressen på en eller flere forretninger i Flensborg
> eller omegn, hvor man kan købe hjelme og andet mc-beklædning ?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Yup !!! Hein Gericke i Flensburg Handewitt. Var lige dernede i Tirsdags og
købe tøj til kæresten.
Vi fik : Hjelm, støvler, bukser , jakke og et smil for lige omkring
4600,- kr.
Onsdag var vi inde hod Brunn Larsen i Odense. vi sjulle have et par
handsker. Da vi stod derinde lagde jeg mærke til at de var ved at sælge en
jakke til en stakkels person for 5000,- kr. Havde sq ondt af den arme fyr og
var meget tæt på at sige til ham.. Kør til Tyskland.

Nå men ang. vejvisning. Det er meget let at komme derned.

Følg motorvejen til du kommer over motorvejsgrænsen.

Drej af ved den allerførste afkørsel du kan komme af motorvejen på og følg
vejen til du kommer til et T-kryds.

Ved T-krydset skal du til venstre og bare køre lige ud ( Man kommer forbi en
restaurant og vist nok en pokalforretning.). På et tidspunkt kommer Hein
inde på venstre hånd.

På vejen tilbage fra Hein, skal du bare følge vejen tilbage hvor du kom fra.
Lidt længere fremme end der hvor du kørte af motorvejen, ( dvs. det T-kryds
hvor du drejede til venstre) kommer et lyskryds. det skal du over, og ved
den første afkørsel du ser skal du af.

Følg vejen og der kommer et T-kryds mere.

I krydset skal du efter Padborg, og meget passende kommer du forbi Poetsch,
Duborg og Fleggård, så der er mulighed for at handle lidt ind også
Resten er barnemad ( Eller øl

--
MVH.
Jon Larsen.

Fra : Michael K.S.

Dato : 07-10-01 20:21

On Sun, 7 Oct 2001 21:09:42 +0200, "John Busk" <busk@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Er der nogen der har adressen på en eller flere forretninger i Flensborg
>eller omegn, hvor man kan købe hjelme og andet mc-beklædning ?

Her er et par stykker:

Hein Gericke:
http://www.hein-gericke.de
http://www.hein-gericke.de/cgi-bin/catSinglePage.cgi/group=1019/shop=9/SID=349911888

Motorradtechnik Wilhelmsen:
http://www.motorradtechnik.de/
http://www.motorradtechnik.de/pages/anfahrt/anfahrt_bild.html

-M

Fra : Jens Møller

Dato : 07-10-01 21:23

On Sun, 07 Oct 2001 21:21:14 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Hein Gericke:
>http://www.hein-gericke.de
>http://www.hein-gericke.de/cgi-bin/catSinglePage.cgi/group=1019/shop=9/SID=349911888

Hos Hein Gericke har de hovedsageligt tøj, efter min opfattelse - og
erfaring ikke af samme kvalitet som "mærkevarer" som Dainese, Spyke,
IXS osv. Desuden har de et lille udvalg i reservedele og tilbehør.

>Motorradtechnik Wilhelmsen:
>http://www.motorradtechnik.de/
>http://www.motorradtechnik.de/pages/anfahrt/anfahrt_bild.html

Her er de et meget stort udvalg af reservedele samt et godt værksted
og en masse nye og brugte MC. Jeg købte Pirelli for- og bagdæk incl.
montering sidste år for samme pris som bagdækket alene ville koste i
DK.
På 1. sal ligger en selvstændig forretning med beklæning, især for
touring og chopper kørene. Der er ikke ret meget for sportsfolket.

Så er der min egen favoritforretning....
Mot-Shop:
http://www.mot-shop.de

Mot-Shop
Neue Strasse 10 - 12
24939 Flensburg

Forretningen ligger nede ved havnen i Flensborg, og Neue Strasse går
vinkelret på vejen langs havnen op mod byen.
Her forhandles tøj i massevis, især Dainese og Rukka samt et væld af
andre mærkevarer

--
Jens Møller
"Citer kun det du svarer på og klip alt andet væk,

Fra : Michael K.S.

Dato : 07-10-01 21:41

On Sun, 07 Oct 2001 22:22:35 +0200, Jens Møller
<mollerNOSPAM@nospam.dk> wrote:

>Hos Hein Gericke har de hovedsageligt tøj, efter min opfattelse - og
>erfaring ikke af samme kvalitet som "mærkevarer" som Dainese, Spyke,
>IXS osv. Desuden har de et lille udvalg i reservedele og tilbehør.

Meget forskelligt,de har nogle mærkevarer som Sidi,Shoei m.m og deres
eget lavprismærke scorer ofte ret godt i segmentet i tests,men er da
ikke i helt samme kvalitet som det allerbedste.Desuden har de ofte
tilbud på nogle af mærkevarerne.

>På 1. sal ligger en selvstændig forretning med beklæning, især for
>touring og chopper kørene. Der er ikke ret meget for sportsfolket.

Enig,kiggede lidt rundt sidst jeg var hos Wilhelmsen og der var ikke
meget af interesse for mig personligt.

-M

Fra : Jens Møller

Dato : 07-10-01 21:51

On Sun, 07 Oct 2001 22:41:14 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

> [...]
>eget lavprismærke scorer ofte ret godt i segmentet i tests,men er da
>ikke i helt samme kvalitet som det allerbedste.Desuden har de ofte

Fair nok, men jeg købte en Hein Gericke læderdragt sidste år til en
"rimelig" pris. Efter ½ sæson var flere af syningerne gået op. Jeg er
da glad for at jeg ikke har været i asfalten med den dragt for hvor
meget beskyttelse har der været i den ?

>Enig,kiggede lidt rundt sidst jeg var hos Wilhelmsen og der var ikke
>meget af interesse for mig personligt.

Heller ikke her. Kun værkstedet neden under.

--
Jens Møller
Kawasaki ZX-6R

Fra : Armand

Dato : 07-10-01 22:58

Jens Møller <mollerNOSPAM@nospam.dk> skrev i en

> Hos Hein Gericke har de hovedsageligt tøj, efter min opfattelse - og
> erfaring ikke af samme kvalitet som "mærkevarer" som Dainese,
> Spyke, IXS osv.

I min klub har nogle stykker kørt/kører i Vanucchi som er blandt
HG's eller LOUIS' mærker, og det er fine solide dragter i pænt design (á
farvevalg!)!

I modsætning til hvad man er vant til herhjemme med dragter, hænger
dragter ikke samlet på bøjlestænger - Næh, man finder de bukser der
passer bedst og ligeså med jakken, hvorefter man lyner dem sammen og
køber helet.
Ikke mindst dét er et tungt argument!!

Min anbefaling er at strække udflugten til Kiel, hvor alle de tre store
tyske tilbehørs-kæder har en filial inden for samme #km!
Og så er det så praktisk at nede ved havnen i nærheden af LOUIS er der
en større arkade, hvor fruentimmeren kan "parkeres" imens man selv
bruger nogle timer på at ose mc-stuff

> --
> Jens Møller
> "Citer kun det du svarer på og klip alt andet væk,
> svar UNDER det citerede"

Heey!
Faktisk rart at dét bliver nævnt i stilhed en gang imellem!

--
Armand.

Fra : John Busk

Dato : 08-10-01 07:07

Tusind tak for de nævnte muligheder, så kan kollegaen roligt rulle sydpå.

John Busk

busk@vip.cybercity.dk

Fra : Buck

Dato : 08-10-01 09:07

Jeg kan anbefale enten Bruno´s Moto shop på Lilienthalstrasse ved Citti
Park, der har nogle af de billigste priser, men til gengæld kun et begrænset
udvalg.
Så hvis det drejer sig om stort udvalg i tøj, kan jeg anbefale en tur til
Biker Outfit Oversee. De har et ret stort udvalg til rimelige priser.
Det er dem der før hed Jörgs Lederstube.

--
/Buck
CB 550 F1 ´75