JIHAD !!
Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 18:47

Fra : Live4Him

Dato : 07-10-01 19:09

> Hele verden står sammen om kampen
> mod terroren.
>
> Man kan nu frygte, at
> de fanatiske muslimer
> følger Talibans orderer til
> Jihad, Hellig Krig...og går
> amok over hele verden....
~~~~~~~~~~~~
Ja, det gør de nok. Men nu tæller "de" jo heldigvis en forsvindende del af
den samlede muslimske befolkning og med de seneste brandattentater på
muslimsk-ejede kiosker skal man nok passe på med at puste til fremmedhadet
og sætte lighedstegn mellem muslimer og terrorister.

Lad os også huske at bede for den civile befolkning i Afghanistan - især
børnene, som ihvertfald ikke har gjort nogen noget.

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-10-01 20:35

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> writes:

> [...]
> muslimsk-ejede kiosker skal man nok passe på med at puste til fremmedhadet
> og sætte lighedstegn mellem muslimer og terrorister.

Det svarer i store træk til, at vi forestiller os, at IRA smadrede en
bygning i Tokyo og alle japanere herefter forventede, at alle hvide
var ude på at slå dem ihjel.

Det er en fuldkommen absurd tankegang.
--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 07-10-01 21:19

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lad os også huske at bede for den civile befolkning i Afghanistan - især
> børnene, som ihvertfald ikke har gjort nogen noget.

Racisme kan nemt eskalere. Det har vi jo allerede set efter 11.9 i Danmark.
Vi danskere er jo tilbøjelige til at generalisere, blot et fåtalt opfører
sig skidt.
Jeg ser et stort informationsproblem m.h.t. islam og kristendom kontra de
muslimske indvandrere vi har i Danmark. Som kristne med forhåbentlig
begge ben på jorden, må vi forstå, at langt de fleste af muslimerne her i DK
er fredelige mennesker med begge ben på jorden m.h.t. islam.
Vores info får vi naturligt nok fra danske medier og her er det jo mest de
muslimer som opfører sig dårligt vi hører om.
Vi besøger af og til et kurdisk ægtepar (Irak), som har været i DK i 2 år.
Vi er glade for dem og viser hinanden gensidig respekt for vores forskellige
tro. De har meget svært ved at lære det danske sprog, derfor ser de mest
arabisksprogede satelitprogrammer. Dette er ofte årsag til megen mis-info
set med vores øjne. Vi prøver så godt vi kan, at fortælle om danske forhold
og hjælpe dem til integration. Hvis mange, mange muslimske indvandrere,
med store sprogproblemer kun ser arabisk TV, så vil deres opfattelse af
USA, som jo trods alt er vores venner, blive farvet og forvrænget og så
reagerer og udtaler sig til danskere ud fra dette, ja så har vi balladen.
Til eks. sagde "vores" Ahmed, at Bush og Saddam Hussien var lige slemme.
Det forklarede jeg ham lidt om og hvor "farligt" det kunne blive, hvis han
gik og sagde det.

Vi må og skal elske dem med Jesu Kristi kærlighed og bede for dem og
situationen i Afganistan.

Venlig hilsen
Ernst

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 07-10-01 19:35

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Frygt frygt frygt . hvad i alverden er du egentlig IKKE bange for..

I har jo ikke fået en ånd, som giver trællekår, så I atter skulle leve i
frygt, men I har fået den ånd, som giver barnekår, og i den råber vi:
Abba, fader! Ånden selv vidner sammen med vores ånd om, at vi er Guds
børn.
Men når vi er børn, er vi også arvinger,
Guds arvinger og Kristi medarvinger,
så sandt som vi lider med ham for også at herliggøres med ham.
(Rom 8,15-17)

Og skulle vi dø i en krig påført os, hvad så?

Niels

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-10-01 17:21

"Rengøringsassistenten" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Frygt frygt frygt . hvad i alverden er du egentlig IKKE bange for..

> Og skulle vi dø i en krig påført os, hvad så?
****************

Jeg er egentlig ikke bange for ret meget,
slet ikke Islam & Co. og alle dens uhyrligheder.

Vi danske er så fornuftige, at vi ikke
tillader noget som helst, hvis det først
når dêrtil...

Og hvis vi sku' dø pga. muslimske fundamentalister ??
Tjah...

Fra : Erik

Dato : 09-10-01 22:37

> [...]
> tillader noget som helst, hvis det først
> når dêrtil...
>
> Og hvis vi sku' dø pga. muslimske fundamentalister ??

Fjerner Bush og Poul N alle muslimske fundamentalister,
har Islam ingen Åndelige præster eller Imamér tilbage på
jorden.

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 09-10-01 23:30

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> Fjerner Bush og Poul N alle muslimske fundamentalister,
> har Islam ingen Åndelige præster eller Imamér tilbage på
> jorden.
~~~~~~~~~~~~
Nu afhænger det jo af hvad men lægger i betegnelsen "fundamentalister". (det
gælder for så vidt også når vi taler om kristne, ikk` Peter !)

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 10-10-01 00:22

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
(det
> gælder for så vidt også når vi taler om kristne, ikk` Peter !)

Det er rigtigt Jørgen, fundamentalister kan betyde så mange ting for
nogen, for andre betyder det bare fundamentalister.

Erik

Fra : Lars Andersen

Dato : 10-10-01 12:12

> [...]
> Nu afhænger det jo af hvad men lægger i betegnelsen "fundamentalister". (det
> gælder for så vidt også når vi taler om kristne, ikk` Peter !)

Hvis de autonome er kristne, - ja. "Almindelige" kristne kan vel
ikke sidestilles med muslimsk fundamentalistisk handlings mønster?
Så skal vi da mindst tusind år tilbage i tiden.
--

Kærligst Lars
lha@mail.dk

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 10-10-01 07:59

d. 09/10/01 23:36 skrev Erik på erik-larsen@get2net.dk i artiklen
r5Kw7.18643$lk7.300000@news.get2net.dk:

> Fjerner Bush og Poul N alle muslimske fundamentalister,
> har Islam ingen Åndelige præster eller Imamér tilbage på
> jorden.

Det kræver nok også så voldsomme foranstaltninger, at der ikke er så mange
andre mennesker tilbage på jorden.

Indtil videre er det store problem, at et øget pres på muslimerne giver øget
fundamentalisme, sikkert fordi fundamentalisternes opfattelser bliver
bekræftet samtidig med vreden mod USA og den øvrige vestlige verden stiger.
Det hjælper selvfølgelig ikke på sagen, at også den fundamentalistiske
nationalisme i den vestlige verden stiger - af tilsvarende årsager. Det ser
vi tydeligt i Danmark, hvor Dansk Folkeparti's opfattelser synes at blive
bekræftet, hvorved tilslutningen til partiets holdninger øges. Samtidig
bliver muslimerne i Danmark presset, således de moderate muslimer holder sig
tilbage og giver plads til de fundamentalistiske muslimer. Dermed får vi en
kamp mellem to fundamentalistiske grupper.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik

Dato : 07-10-01 21:57