GetUserName?
Fra : Kristian Iversen

Dato : 07-10-01 15:59

Jeg har prøvet at lave flg. lille kode eksempel:

size := 128;
setlength(s1,size);
getusername( pchar(s1),size);
button1.Caption := s1;

size er integer og s1 en string - problemet er at jeg får følgende fejl som
jeg ikke helt forstår:

[Error] Unit1.pas(287): Types of actual and formal var parameters
must be identical

Hvis der er nogen der ved hvad der er galt og evt. kan vise et eksempel på
hvad der så skal stå, ville det være en stor hjælp.

Pft. KI

Fra : Thomas Rose

Dato : 07-10-01 17:31

Hej Kristian,

"Kristian Iversen" <kristian.iversen@mail.dk> wrote in message
> Jeg har prøvet at lave flg. lille kode eksempel:
>
> size := 128;
> setlength(s1,size);
> getusername( pchar(s1),size);
> button1.Caption := s1;

Du har desværre ikke inkluderet erklæringerne af s1, men jeg kunne
forestille mig at denne er en forkert type (en string?)... prøv med:

var
Name : array[0..127] of char;
Length : DWORD;
begin
Length := SizeOf(Name);
if Windows.GetUserName(Name, Length) then
Result := string(Name)
else // vis en pæn fejlbesked

Cheers,
Thomas