Tapet på limfarve
Fra : Jan Bach-Hansen

Dato : 07-10-01 13:24

Vi er ved at renovere et gammelt hus, og på nogle væge, der der i tidernes
morgen malet med kalk eller limfarve - eller både og. Tabet falder af, hvis
man forsøger at sætte det op, det virker næsten som om farven skyr
tapetklistret - hvad kan man gøre?

Jan Bach-Hansen

Besøg Psykisk Institut af 1980 på: www.jan-bach.com
Besøg Rostrup Elektronik på www.jan-bach.com/elektronik

Fra : jso

Dato : 07-10-01 18:56

Vask limfarven af (det er limfarve, hvis farven ændre sig meget når det
bliver våd)
Hvis det næsten ikke ændre farve og er det formentlig kalk, men det kan også
være en dårlig platmaling.
Skidtet skal af enten skrabe eller vaske, Hvis det er i en køkken med gas
kan du prøve med fluat syre
Brug en binde middel på olie til sidst

Hilsen Jørgen
"...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-10-01 20:52

> kan du prøve med fluat syre
> Brug en binde middel på olie til sidst
>
> Hilsen Jørgen

Hvad er fluat syre? Lyder rimeligt barskt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jso

Dato : 08-10-01 18:06

Det er baske sager, som navnet siger er det syre og man skal ikke sprøjte på
ruder mm.
Da jeg var i lære i 50 erne brugte vi det tit til at få kalk til at skalle
af

MVH

Fra : G&H

Dato : 08-10-01 19:26

Jeg har haft samme problem ........
Jeg valgte at skrabe / hugge den gamle kalk af, og har nu pudset vægen op
igen. Jeg har valgt at lade resultatet stå i noget der minder om en
vandskuret væg, og det ser faktisk rigtigt godt ud.

Mvh
Thomas