Laserwriter IIg og Ethernet 10/100
Fra : Lars Henrik Jensen

Dato : 07-10-01 13:04

Jeg har hidtil haft printeren tilsluttet maccen med den "gamle brede"
ethernetstik samt 2 transivere, det har fung. fint.
Nu vil jeg have printeren op i et netværk over en 10/100 switch, for at
teste har jeg tilsluttet printeren til Maccens (PM7600) "phone-stik"
ethernetindgang ved hjælp af et Farallon friendly net omformerstik. Men det
virker ikke, maccen kan ikke se printeren.

--
Lars Henrik Jensen
Haraldsgade 7

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-10-01 13:44

In article <QkXv7.94$M_4.26129444@news.orangenet.dk>,
"Lars Henrik Jensen" <lhj@e-privat.dk> wrote:

> [...]
> ethernetindgang ved hjælp af et Farallon friendly net omformerstik. Men det
> virker ikke, maccen kan ikke se printeren.

Nu er jeg ikke 100% sikke på hvad du har gang i, men hvis du forsøger
med et ethernetkabel direkte mellem Mac og printer, så skal kablet være
krydset.

Jeg går du fra at du med "den "gamle brede" ethernetstik" mener
AAUI-porten.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Lars Henrik Jensen

Dato : 07-10-01 16:28

Hvordan ser jeg om et Ethernet kabel er krydset?

Fra : macsteen

Dato : 07-10-01 16:33

in article Yj_v7.102$z%1.27458655@news.orangenet.dk, Lars Henrik Jensen at
lhj@e-privat.dk wrote on 07.10.2001 17:28:

> Hvordan ser jeg om et Ethernet kabel er krydset?

Lægger de to ender ved siden af hinanden og ser efter om de farvede tråde
går spejlvendt i stikket eller ikke.
Hvis ikke der er spejlvendt er det ikke et krydset.

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-10-01 16:39

In article <Yj_v7.102$z%1.27458655@news.orangenet.dk>,
"Lars Henrik Jensen" <lhj@e-privat.dk> wrote:

> Hvordan ser jeg om et Ethernet kabel er krydset?

http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTCrossover.html

Og http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ville måske også være en
fin ide.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-10-01 15:15

Lars Henrik Jensen wrote:

> [...]
> ethernetindgang ved hjælp af et Farallon friendly net omformerstik. Men det
> virker ikke, maccen kan ikke se printeren.

Når det er via en switch skal du forbinde både printer og Mac til switch´en .
Du kan bruge dine gamle kabler og stik med trancivere i maskinerne. Transciver
- RJ45 stik- twisted pair kabel - RJ45 stik- Switch. Appletalk - forbind via
ethernet.
Farallon friendly net omformerstik bruges til lokaltalk (printer/modemporten)

Venlig hilsen
--
Villy Erichsen Tegner/Grafiker
http://www.hammel-nyt.dk