Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikon f
Fra : Søren Sohl

Dato : 18-01-01 17:10

Hej.

Jeg har arvet min fars gamle Nikon F kamera med et udskifteligt hus, eller
hvad det nu hedder. Problemet er lysmåleren og nogle gummi pakninger.

Hvad angår lysmåleren har jeg prøvet at skifte batterierne, men den vil
stadig ikke. Nu har kameraet lagt i mange år - vel 10-20år, så det kan måske
være derfor?

De gummi pakninger der sidder ved objektivet er smulret.

Det er de to ting jeg godt kunne tænke mig at vide, hvad vil koste at få
lavet. Det er vel synd at købe et nyt, hvis man kan få lavet dette billigt!
Eller hvad?

mvh søren

Fra : N/A

Dato : 19-01-01 16:17

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-01-01 16:17

"Knud Nielsen" <knud.nielsen@skolekom.dk> wrote in message

> Gummipakninger?..... Jeg har selv en Nikon F4, men der er ingen pakning.

Der er noget du har misforstået. En Nikon F blev SVJV lanceret i 1959,
og har meget, meget lidt med en F4'er at gøre.
Nikon F er en ægte klassiker, der bør omgærdes af højtidelig
respekt, hvorimod en F4 bare er endnu et stykke teknologi

Se http://www.cameraquest.com/fhistory.htm for en hurtig oversigt eller
den ultimative
http://www.cs.kau.se/~nicke/private/photo/camera/neoff2/neof/foverview/

mvh
Jan

Fra : stefdnk@my-deja.com

Dato : 25-01-01 23:37

In article <9474gp$rov$1@news.inet.tele.dk>,
"Søren Sohl" <0031sps@but.auc.dk> wrote:
> [...]
> stadig ikke. Nu har kameraet lagt i mange år - vel 10-20år, så det kan måske

Jeg tror slet ikke at du kan få de batterier,der blev brugt dengang mere.
De er blevet forbudt p.g.a kviksølvindholdet.

> [...]
> lavet. Det er vel synd at købe et nyt, hvis man kan få lavet dette billigt!

du skal ikke regne med at kunne reparere en F billigt, men til gengæld
skal du passe godt på den.Hvis en er velholdt ,bliver den mere og mere
værd,hvis ikke kan du glæde dig over at eje en moderne antikvitet.
Den kan sagtens bringes i orden og du kan endda stadig få objektiver til
den. De 2 cifre i serienummeret angiver fremstillingsåret,med undtagelse
af de første årgange.
vh
stef

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-01-01 17:51

Hej

En skive af en cykkelslange giver de gamle optik nye liv.

--
Venlig hilsen

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

PS: Jeg samler på gamle kameraer og udstyr, har du noget ?