Forsvunden harddisk på Performa 5200 - god~
Fra : Poul Hallin

Dato : 07-10-01 11:57

Efter flytning af Mac'en vil den ikke starte op, men viser et blinkende
spørgsmålstegn. Det er vel nok et tilfælde at det er efter flytningen det er
sket, men alligevel. Kan det mon være en løs forbindelse eller hva'?
Jeg kan starte fra Performa CD'en, men så viser harddisken sig ikke på
skrivebordet og hvis jeg vil lægge et nyt system ind på på Mac'en kommer den
og siger at der ikke er nogen harddisk.
Er der nogen gode råd til dette problem???

Jeg ønsker ikke at bruge noget videre på 5200 mac'en da jeg også har en
Power Mac 6500, men min datter benytter 5200

På forhånd tak
Poul

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-10-01 12:14

In article <3bc03504$0$51395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Poul Hallin" <vipo@post9.tele.dk> wrote:

> Er der nogen gode råd til dette problem?

Hvad siger Diskværktøj?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Poul Hallin

Dato : 07-10-01 12:42

Diskværktøj kan ikke finde harddisken

Mvh.
Poul

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-10-01 13:36

In article <3bc03fa3$0$51398$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Poul Hallin" <vipo@post9.tele.dk> wrote:

> Diskværktøj kan ikke finde harddisken

Så er det igang med skruetrækkeren.

Du må forresten gerne læse http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Christian Flintrup

Dato : 07-10-01 12:35

Poul Hallin <vipo@post9.tele.dk> wrote:

> Er der nogen gode råd til dette problem???

Vi har / havde selv en Performa 5200 som gjorde det samme.
Prøv at ruske lidt i stikket til harddisken efter at have taget
bagpanelet af. Tag det evt. helt ud og sæt det i igen.

Vi fjernede bagpanelet permanent da fejlen opstod ret ofte.

--
Christian Flintrup

Fra : Poul Hallin

Dato : 07-10-01 13:45

Tak for tippet, det afgjorde sagen den kører igen.

Mvh Poul

Fra : Christian Flintrup

Dato : 07-10-01 14:09

Poul Hallin <vipo@post9.tele.dk> wrote:

> Tak for tippet, det afgjorde sagen den kører igen.

Godt at høre :)

--
Christian