Afgifter på hjemmeside!
Fra : Søren Ottosen

Dato : 07-10-01 06:08

Hej NG!

Jeg går og sysler med tanken om at lave en database på en hjemmeside.
Denne database skal indeholde hvad folk har givet i afgift på deres
udenlandske MC

Det er så meningen at den skal kunne bruges som opslagsværk til at
sammenligne med sin egen MC.

Jeg mangler derfor lidt hjælp fra jer. Har du fået vurderet en MC??
Hvis ja, send da venligst en mail til mig med følgende oplysninger:

Fabrikat:
Model:
Årgang:
Km:
Stand: (under middel/middel/over middel/perfekt.)
By: (Den blev vurderet i.)
Afgift:
Dato: (hvor den blev vurderet)
Importeret fra: (Land)
Evt andet:

Oplysningerne kan sendes til soreotto@post4.tele.dk

Hjemmesiden bliver sat i gang når der begynder at komme oplysninger ind.

På forhånd tak.

Søren Ottosen

Fra : Preben Christensen

Dato : 07-10-01 13:02

Hej Søren
Det ville være en meget god ide jeg er sikker på der er mange der vil give
dig oplysninger.
Her er et hint til en hjemmeside med lidt oplysninger om afgifter jeg skal
nok sende dig nogel på dem jeg efterhånden har fået betalt afgift på
http://www.folmersmc.dk/faktiske_afgifter.htm
Hilsen Preben

Fra : Armand

Dato : 07-10-01 19:52

> [...]
> udenlandske MC
> Det er så meningen at den skal kunne bruges som opslagsværk til at

Måske nok brugbart for nogle; men vil alle oplysninger ikke blive
forældet ved årsskiftet, hvorved du skal starte forfra? :-/

--
Armand.

Fra : Jan Petersen

Dato : 07-10-01 22:50

> Måske nok brugbart for nogle; men vil alle oplysninger ikke blive
> forældet ved årsskiftet, hvorved du skal starte forfra? :-/
>
>Armand

Ikke hvis han sætter vurderingsåret på - så kan man jo prøve at regne lidt

Mvh Jan Petersen

VFR

Fra : Armand

Dato : 08-10-01 14:56

Jan Petersen <jan_j_p@undermaaten.dk> skrev i en

> Ikke hvis han sætter vurderingsåret på - så kan man jo prøve at regne
> lidt

Det er da akkurat lige så usikkert at kalkulere sig til en given afgift
ud fra en to år gammel sag, som det er at regne med T&S's: "60% af
gældende brugtprisleje" :-/

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 08-10-01 15:08

> Det er da akkurat lige så usikkert at kalkulere sig til en given afgift
> ud fra en to år gammel sag, som det er at regne med T&S's: "60% af
> gældende brugtprisleje" :-/

Det lyder som om Armand ikke tror på den helt store anvendelighed af en
sådan side?

--
Jakob

Fra : Jan Petersen

Dato : 08-10-01 18:40

> Det er da akkurat lige så usikkert at kalkulere sig til en given afgift
> ud fra en to år gammel sag, som det er at regne med T&S's: "60% af
> [...]
Men det kan måske give et fingerpeg - sammen med 2/3's-reglen. Og så viser
det måske om T&S kan finde ud af at afgiftsberegne 2 ens med samme afgift

Mvh Jan Petersen

Fra : Jens U

Dato : 07-10-01 23:00

Søren Ottosen skrev ...
>Hej NG!
>
>Jeg går og sysler med tanken om at lave en database på en hjemmeside.
>Denne database skal indeholde hvad folk har givet i afgift på deres
>udenlandske MC

Puha, jeg troede liige at folketinget efter deres laaange ferie igen
havde fremsat et nyt lovforslag, for at pumpe danskerne for flere moneter.

--

Har du nogle ide om hvor mange procent der er enlig er egen import. ?
10-50-100 om året ?

Kilde: TN 6/2001 skulle der være indregistre små 2000 nye mc'er første halvår 2001.

Jeg ved heller ikke hvor meget en 10 år gammel egen import er værd i 2001.

Kim Armand og Anders Majland har tidligere skrevet omkring afgift
og de har nogle huske regler for afgift beregning.

Aktualitet er nok vigtigst, så en forespørgsel hos T & S vil nok være mere aktuelt end en HP.

Ikke for at slå en god ide ihjel, men vil det ikke kun blive en historisk oversigt.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Armand

Dato : 08-10-01 14:50

Jens U <reveredk@studmc.dkX> skrev i en
> Søren Ottosen skrev ...
> >
> Kim Armand og Anders Majland har tidligere skrevet omkring afgift
> og de har nogle huske regler for afgift beregning.

- - - Og det var ganske kort:
For at sikre sig overskud i handelen bør man focusere på modeller der
ikke koster over 1/3 af det danske brugtprisleje!

--
Armand.