hjælp til zonealarm
Fra : Sanne Otte

Dato : 06-10-01 21:05

Hej Gruppe.
Håber virkelig på lidt hjælp, jeg ved godt der er mange der siger man ikke
skal bruge firewall hvis man ikke forstår de advarsler man får, det har jeg
nu valgt alligevel og så få hjælp til at analysere dem, hvis jeg er i tvivl
om hvad det drejer sig om.

Det der nu er mit problem er, at min kærestes og min PC er sat op i netværk,
min er opsat med ZoneAlarm min kæreste har ingen (han er ikke så mistænkelig
som jeg
Jeg har været inde i security settings og sætte sikkerheden på netværket til
minimum, men får advarsler om at adgangen til hans PC er blevet blokeret,
hvilket jo er lidt træls da det forhindrer os i at spille...

Er der en der gider hjælpe mig med opsætning sådan at den ikke bliver ved
med at blokere henover vores netværk??

På forhånd tak

Sanne

Fra : Gevaldi

Dato : 06-10-01 21:25

"Sanne Otte" <dsl13778@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket jo er lidt træls da det forhindrer os i at spille...
>
> Er der en der gider hjælpe mig med opsætning sådan at den ikke bliver

Bliver det ikke også anbefalet at bruge medium
security, hvis du nu læser rigtig godt efter hvad der står.

--
Hilsen Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Sanne Otte

Dato : 06-10-01 22:58

> Bliver det ikke også anbefalet at bruge medium
> security, hvis du nu læser rigtig godt efter hvad der står.

Jo det gør der, men da den blokerede for traffik satte jeg den ned, da jeg
håbede det ville hjælpe, men den kommer stadig (fordi jeg jo selvfølgelig
manuelt fjerner den igen)
Undskyld hvis jeg ikke udtrykte mig klart nok.

Sanne

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 06-10-01 22:52

"Sanne Otte" <dsl13778@vip.cybercity.dk> wrote in message news:9pno85$du4$1@news.cybercity.dk...

> Det der nu er mit problem er, at min kærestes og min PC er sat op i netværk,
> min er opsat med ZoneAlarm min kæreste har ingen (han er ikke så mistænkelig
> som jeg

Så var det da netop ham, der skulle have en firewall

--
Jens Axel

Fra : Sanne Otte

Dato : 06-10-01 22:59

> Så var det da netop ham, der skulle have en firewall

Øhh hvorfor det?

Sanne

Fra : Steffen Hedegaard

Dato : 06-10-01 23:58

On Sat, 6 Oct 2001 23:59:13 +0200, "Sanne Otte"

>mistænkelig

>Øhh hvorfor det?

mis'tænkelig adj.:ntr. -t: som giver grund til mistanke.
mis'tænksom ad.: ntr. -t plur. -me: som nærer mistanke til nogen.

Derfor.

~Steffen

Fra : Sanne Otte

Dato : 07-10-01 08:46

(han er ikke så

> mis'tænkelig adj.:ntr. -t: som giver grund til mistanke.
> mis'tænksom ad.: ntr. -t plur. -me: som nærer mistanke til nogen.
>
> Derfor.
>
> ~Steffen

Ok.....det er nu ikke fordi jeg ikke kan mit dansk og mente selvfølgelig
mistænksom....

Sanne

Fra : Gevaldi

Dato : 07-10-01 09:13

> [...]
> hvilket jo er lidt træls da det forhindrer os i at spille...
>
> Er der en der gider hjælpe mig med opsætning sådan at den ikke bliver

Det var vist også mig der ikke læste dit indlæg rigtigt:)

Du havde sat til min. og jeg skrev at du skulle sætte til
medium, men jeg tror at dit problem er at du ikke har
sat IP adressen til den anden pc ind i Secrurity/Advanced.

Jeg har selv to pc'er, hvor den ene er uden ZA, da den
jo er sikret ved at den der har adgangen til nettet bruger
ZA, og det er unødvendigt at bruge Firewall på begge når
man bruger delt internetforbindelse..

Så alfa og omega er at du for sat disse IP adresser op i ZA
f.eks. 192.168.0.1 - 255.255.255.0, så tror jeg problemet
er løst.