Sikkerheds job?
Fra : Karsten

Dato : 06-10-01 20:52

Hejsa alle
Jeg er måske lidt off-topic, håber i bærer over med mig.
Lad mig starte med at fortælle lidt om mig selv, jeg er ingeniør studerende
og skal snart i praktik, men hvor?
Jeg interessere mig meget for it-sikkerhed (virus, hackning, kryptering mm)
OG programmering. Min lille drøm er hvis jeg på en eller anden måde kan
kombinere dette. Arbejde som administrator er ikke lige mig, jeg vil hellere
sidde og nørde i en eller anden udviklingsafdeling :)

Så er der nogen som kender nogle fede virksomheder i Danmark som
beskæftigere sig med dette, så skriv endelig. Det eneste jeg har kunnet
finde er Cryptomathic i Århus, men så vidt jeg kan se beskæftiger de sig kun
med kryptering.

Fra : Alex Holst

Dato : 06-10-01 22:04

Karsten <glx2k@mail.com> wrote:
> Jeg interessere mig meget for it-sikkerhed (virus, hackning, kryptering mm)
> OG programmering.

Det lyder meget generelt.

> [..] jeg vil hellere sidde og nørde i en eller anden udviklingsafdeling :)

Det lyder lidt mere specifikt.

Jeg ved ikke hvad du vil arbejde med eller hvilke evner du har, saa jeg kan
ikke komme med ret mange konkrete forslag.

Min erfaring siger mig, at de organisationer som _virkeligt_ har noget at
tabe ved et indbrud er de som ikke gaar paa kompromis med at beskytte sig
selv. Dette er isaer medicinal og biokemi firmaer. Det gaelder ogsaa for
militaeret og nogle dele af regeringen. Der kommer du naeppe i praktik.

Det er desvaerre en udbredt misforstaaelse at banker er godt beskyttet. De
har blot brug for at deres kunder tror de har god sikkerhed. Maaske du kan
faa en begraenset plads hos en bank.

Et andet alternativ kunne vaere ISP'er.

Fra : Karsten

Dato : 06-10-01 23:07

> Jeg ved ikke hvad du vil arbejde med eller hvilke evner du har, saa jeg
kan
> ikke komme med ret mange konkrete forslag.
Jeg har ikke den voldsom store erfaringer med de forskellige sikkerheds
aspekter, så jeg skal et eller andet sted hen hvor jeg kommer til at prøve
noget og der er nogen som har tid til at hjælpe mig i gang. Det betyder vel
at det skal være en større virksomhed?

> Et andet alternativ kunne vaere ISP'er.
Hmm ja jeg havde slet ikke tænkt på at det kunne være en afdeling af en
virksomhed der ikke umiddelbart beskæftiger sig med softwareudvikling.

Du kender ikke nogle konkrete navne?

Tak

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 07-10-01 16:32

Gigasoft Denmark

Vi beskæftiger os med nogle spændende projekter angående sikkerhed.

Se beskrivelse af nogle af vores projekter her www.gigasoft.dk

I øjeblikket arbejder jeg med en videreudvikling af PC Finder

PC Finder skal kunne opspore computere der er blevet væk/stjålet
Vi har udgivet et par versioner, der virker fint.

Herudover har jeg et projekt med kopisikring af disketter i skuffen.
Det sendte jeg tidligere ud her på gruppen og den diskette jeg troede at
have lavet kopisikker var der straks en der kopierede alligevel.

Men det projekt er nødt til at vente lidt da jeg har lovet den nye version
af PC finder klar i november.

Mvh.
Bjarne Østergård
PS du er velkommen til at ringe til os eller maile hvis du vil vide mere.
Tlf. og adresser findes på hjemmesiden.

Fra : Alex Holst

Dato : 07-10-01 16:46

Bjarne Østergård <boe@gigasoft.dk> wrote:
> Gigasoft Denmark
>
> Vi beskæftiger os med nogle spændende projekter angående sikkerhed.

Nej I goer ikke. Du har adskellige gange bevidst at mindst du er inkompetent,
og hvis du er det, kan det vaere svaert at ansaette gode folk.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 07-10-01 16:53

"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message

> Nej I goer ikke. Du har adskellige gange bevidst at mindst du er
inkompetent,
> og hvis du er det, kan det vaere svaert at ansaette gode folk.

Det må da vær lige omvendt.
Nettop fordi jeg er så total inkompetent og uduelig har jeg nettop brug for
gode folk.

Mvh
Bjarne

Fra : Alex Holst

Dato : 07-10-01 17:15

> [...]
>
> Det må da vær lige omvendt.
> Nettop fordi jeg er så total inkompetent og uduelig har jeg nettop brug for

Du har ikke evnerne til at bedoemme de folk du tager til samtale.

Du kan ikke engang forstaa hvorfor folk herinde ikke stoler paa dine
produkter. Du har gentagne gange udvidst mangel paa forstaaelse og
baggrundssviden i de omraader du kaster dig ud i.

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 08-10-01 18:57

"Karsten" <glx2k@mail.com> skrev i en meddelelse
> Lad mig starte med at fortælle lidt om mig selv, jeg er ingeniør
studerende
> og skal snart i praktik, men hvor?

Det kunne vel aldrig skade at lægge billet ind hos TDC Internet. TDC har
uddannelsesprogrammer for trainees, og TDC Internet har landets største
sikkerhedsafdeling med > 30 ansatte i Århus og København, som udelukkende
beskæftiger sig med IT-sikkerhed. Der er - så vidt jeg ved - pt. ikke nogen
praktik-/uddannelsespladser i sikkerhedsafdelingen, men hvis du virkelig
brænder for sagen, så kan du måske overtale personaleafdelingen. Der er i
hvert fald en del ingeniører ansat, så hvem ved?

Ring på tlf. 86 78 33 00, hvis du er interesseret. Og læs evt. mere her:

www.tdcinternet.dk
www.sikkerhed.zillion.dk
www.certifikat.dk

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som med denne meddelelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet og
derfor ikke kan hjælpe dig med at få et job, men som egentlig er ret glad
for sit job i sikkerhedsafdelingen og derfor gerne vil anbefale andre at
søge...)