ny kristen side !!!
Fra : Jimmy Johansen

Dato : 06-10-01 18:28

Tjek lige denne side. det er en ny spændende side.
Http://www.jimo.dk

med venlig hilsen
webmaster Jimmy

Fra : Live4Him

Dato : 06-10-01 20:18

"Jimmy Johansen" <jimo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Tjek lige denne side. det er en ny spændende side.
> Http://www.jimo.dk
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Det er en rigtig flot site. Især synes jeg det er godt med "åndernes magt"
debatforum, hvor du tager udgangspunktet i en Tv serie og tilbyder en anden
løsning end spiritisme.

jørgen.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 06-10-01 20:30

"Jimmy Johansen" <jimo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Tjek lige denne side. det er en ny spændende side.
> Http://www.jimo.dk

Bortset fra din "præsentation" om mormoner har nogle fejl...!

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 06-10-01 22:40

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> wrote in message

> Bortset fra din "præsentation" om mormoner har nogle fejl...!

> [...]

Du er alt for flink, Kenn, der er ikke "nogle fejl" -
det er simpelthen fyldt med fejl fra ende til anden.
Hvor har du dog fået koblet alt det sludder sammen
fra?

Check kirkens officielle hjemmeside: www.lds.org

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 06-10-01 23:09

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> Du er alt for flink, Kenn, der er ikke "nogle fejl" -
> det er simpelthen fyldt med fejl fra ende til anden.

Det kan vi hurtigt blive enige om, men jeg synes at jeg ville give Jimmy
en chance. Det ser jo ud som at Jimmy har lagt en del arbejde på sit
web-site, som egentlig er pænt lavet. Blot forstår jeg ikke at han vil
ødelægge sit ellers pæne arbejde, med mudderkastning mod andre
kirkesamfund.

Ellers tak for komplimenten om at være flink

> Check kirkens officielle hjemmeside: www.lds.org

Kirken har lanceret et nyt web site: www.mormon.org , hvor Jesu Kristi
Kirke af Sidste Dages Hellige bliver præsenteret på en let tilgængelig
måde´med video, audio osv. Bemærk at siden er på engelsk..!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-10-01 12:28

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> writes:

> Kirken har lanceret et nyt web site: www.mormon.org , hvor Jesu Kristi
> Kirke af Sidste Dages Hellige bliver præsenteret på en let tilgængelig
> måde´med video, audio osv. Bemærk at siden er på engelsk..!

Jamen, Kenn, det kan du vel ikke godkende. De kalder sig jo for
mormoner, så.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-10-01 14:02

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

Kristi

> Jamen, Kenn, det kan du vel ikke godkende. De kalder sig jo for
> mormoner, så.

Jeg vidste den ville komme

Men som sagt det er et øgenavn, som dog tildels er accepteret. Vi vil
bare helst kaldes Sidste Dages Hellige.....please....

Fra : TommyGun

Dato : 07-10-01 14:13

> Jeg vidste den ville komme
>
> Men som sagt det er et øgenavn, som dog tildels er accepteret. Vi vil
> bare helst kaldes Sidste Dages Hellige.....please....

Kristen er også et øgenavn, men det vil du godt kaldes ;)

> --
> Med venlig hilsen
>
> Kenn L. Schjødt

Tommy.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-10-01 14:19

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> wrote in message

> Kristen er også et øgenavn, men det vil du godt kaldes ;)

Det er vel også et mere sigende øgenavn

Fra : Erik

Dato : 07-10-01 14:27

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bc051a3$0$8090$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

> [...]
>
> Men som sagt det er et øgenavn, som dog tildels er accepteret. Vi vil
> bare helst kaldes Sidste Dages Hellige.....please....

Din egen hjemmeside http://www.kristus.dk nævner I jer selv som
MORMONERNE I DANMARK

Desuden hedder det Mormonernes bog ??????

Så det er et Øgenavn efter eget valg??

Erik

Fra : TommyGun

Dato : 07-10-01 14:56

> Din egen hjemmeside http://www.kristus.dk nævner I jer selv som
> MORMONERNE I DANMARK
>
> Desuden hedder det Mormonernes bog ??????

Næ, den hedder nu Mormons Bog.

> Så det er et Øgenavn efter eget valg??
>
> Erik

Tommy.

Fra : Erik

Dato : 07-10-01 15:17

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, den hedder nu Mormons Bog.

> Tommy.

Var det ikke før mormon blev til mange mormoner??
Erik

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-10-01 21:03

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> "TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse

Kære Erik.

Jeg kan godt forstå, hvis der er forvirring.
Men den nævnte hjemmeside er altså ikke
en officiel hjemmeside, selv om de skriver det,
det er enkeltperson, som har gjort noget - ikke
kirken. Desværre har vi en del bøvl med det
lige nu for tiden, men mon ikke det løser sig efterhånden?

Kirkens officielle hjemmeside hedder: www.lds.org
På den side kan du også høre konferencetalerne,
det sidste møde begynder nu kl. 22 dansk tid.

Under sidste møde(kl. 20, dansk tid) forklarede kirkens leder, præsident
Gordon B. Hinckley, at krigen i Afghanistan er begyndt.
Og at han sammen med andre kirkeledere var blevet inviteret
til et møde med præs. Bush, før denne talte til kongressen
for et par uger siden.
Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-10-01 15:37

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> wrote in message

> Næ, den hedder nu Mormons Bog.

Tak fordi du har svaret Tommy, da jeg har smidt Erik i mit kill-filter.

Fra : Live4Him

Dato : 06-10-01 23:06

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Check kirkens officielle hjemmeside: www.lds.org
~~~~~~~~~~~~
Jo tak. Jeg faldt lige over læren om tiende, hvor der bla står :

>In modern times the Prophet Joseph Smith prayed, "O Lord, show unto thy
servants how much thou requirest of the properties of thy people for a
tithing" (D&C 119, section introduction). The Lord answered: "This shall be
the beginning of the tithing of my people. And after that, those who have
thus been tithed shall pay one-tenth of all their interest annually; and
this shall be a standing law unto them forever" (D&C 119:3-4)...

Latter-day revelation tells of another blessing for those who tithe: "Verily
it is a day of sacrifice, and a day for the tithing of my people; for he
that is tithed shall not be burned at his coming" (D&C 64:23).<

Det er jo en tiendeforkyndelse der er endog mere radikal og direkte end den
man møder i eks. trosbevægelsen. Er det i det hele taget muligt at være SDH
medlem uden at betale tiende ? - jeg mener sætningen " for he that is tithed
shall not be burned at his coming" efterlader jo ikke meget til fantasien.

jørgen.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 06-10-01 23:20

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
tithed
> shall not be burned at his coming" efterlader jo ikke meget til

Det er muligt at være medlem uden at betale tiende, da tiende betaling
er et forhold mellem det enkelte medlem og Gud. Jeg har f.eks. i starten
af mit medlemskab af kirken ikke betalt tiende i perioder. Jeg skulle
lige vænne mig til den udgift på budgettet

Senere hen er jeg dog bedre til det og fået mange velsignelser der har
styrket min tro på tiende. Det fundamentale i tiende er tro, ikke
penge...!

Dog er jeg glad for at jeg har mulighed for at bidrage til at der bygges
kirkebygninger over hele verden. Læg mærke til at SDH har ikke-lønnet
præsteskab, dvs. at der ikke sidder nogen og "skummer fløden". Tiende
går kun til opbygning af kirken og til kirkens drift.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 06-10-01 23:37

> [...]

> præsteskab, dvs. at der ikke sidder nogen og "skummer fløden". Tiende
> går kun til opbygning af kirken og til kirkens drift.

Her er en link hvor der forklares hvad tiende betalingerne går til:

Fra : TommyGun

Dato : 06-10-01 23:19

> [...]
tithed
> shall not be burned at his coming" efterlader jo ikke meget til fantasien.

Jo, du kan sagtens være medlem, det er ikke et problem.
Men vælger du ikke at betale, kan du ikke forvente at komme i templet.
Jeg oplevede ikke en fordømmende tone, men blev ofte opfordret til at betale
tiende.
Det skal sige jeg fik en tempel anbefaling, uden at have betalt fuld tiende.

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Thomas Schmidt

Dato : 06-10-01 22:57

"Jimmy Johansen" <jimo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Tjek lige denne side. det er en ny spændende side.
> Http://www.jimo.dk

Den ser fin ud, bortset fra at siden i Opera 5, opdateres ca. en gang i
sekundet. Hvilket gør den lidt vanskelig at gå til.....

mvh. Thomas