/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
jeg vil vare svensker
Fra : Kim Persson


Dato : 06-10-01 15:20

Hvis man eksempelvis kober en kawazaki vn800 Drifter hos en dansk
kawazakiforhandler kan man slippe med 66.500 dkk uden afgift
(tal fra www.ca-mc.dk )

Hvis man derimod kober den i sverige koster den 81.900 Svenske kroner med de
svenske afgifter der matte vare, omregnet til dkk vil det sige 63.140 dkk
med en kurs pa 0,77
(tal fra http://www.mcpoolen.se )

Hvilket vil sige at man har sparet omkring 3000kr og de gode toldmyndigheder
kan vel nappe tillagge den hojere afgifter end en dansk solgt mc.

Grunden til alt dette, er fordi jeg lige sad og argede mig lidt over at Carl
Andersen ikke importerer ZZR600, hvor jeg sa lige kom til at tanke pa at man
bare kunne hente en ny i sverige, hvor deres importprogram er en hel del
storre en vores.

En bivirkning ved dette regnestykke er at jeg helt far lyst til at blive
svensker-bare for at kunne race billigt pa mc ;-D



tankespil lavet af
Kim





 
 
bo thomsen (06-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 06-10-01 15:30

> En bivirkning ved dette regnestykke er at jeg helt far lyst til at blive
> svensker-bare for at kunne race billigt pa mc ;-D

jep jeg har det sku på samme måde, men jeg fatter ikk et
hak af det svenske sprog, så jeg venter lige lidt endnu.
en ny r1 ca. 110.000 mener jeg hvist nok
(
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk



Kim Hansen (06-10-2001)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 06-10-01 16:09

On Sat, 6 Oct 2001 16:19:41 +0200, "Kim Persson"
<5th@image.dk> wrote:

>Hvis man eksempelvis kober en kawazaki vn800 Drifter hos en dansk
>kawazakiforhandler kan man slippe med 66.500 dkk uden afgift
>(tal fra www.ca-mc.dk )
>
>Hvis man derimod kober den i sverige koster den 81.900 Svenske kroner med de
>svenske afgifter der matte vare, omregnet til dkk vil det sige 63.140 dkk
>med en kurs pa 0,77
>(tal fra http://www.mcpoolen.se )

Hvis den kst. 63140.- i Sverige med afgift betalt
Hvad så med at købe den uden afgift i Sverige, og så tage
den til Dk, betale afgift. Og forblive Dansker.

>
>Hvilket vil sige at man har sparet omkring 3000kr og de gode toldmyndigheder
>kan vel nappe tillagge den hojere afgifter end en dansk solgt mc.
>
>Grunden til alt dette, er fordi jeg lige sad og argede mig lidt over at Carl
>Andersen ikke importerer ZZR600, hvor jeg sa lige kom til at tanke pa at man
>bare kunne hente en ny i sverige, hvor deres importprogram er en hel del
>storre en vores.
>
>En bivirkning ved dette regnestykke er at jeg helt far lyst til at blive
>svensker-bare for at kunne race billigt pa mc ;-D
>
>
>
>tankespil lavet af
> Kim
>
>
>

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Adam Christensen (06-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 06-10-01 21:23

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> wrote in message
news:re7urt8jqqb6154qdvr22b7ujog7javs5a@4ax.com...

> Hvis den kst. 63140.- i Sverige med afgift betalt
> Hvad så med at købe den uden afgift i Sverige, og så tage
> den til Dk, betale afgift. Og forblive Dansker.

Sverige har ikke registreringsafgift på biler og motorcykler...

--
Adam
SV650S



Jes Vestervang (07-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-10-01 17:07

Adam Christensen wrote:

> "Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> wrote:
>
>> Hvis den kst. 63140.- i Sverige med afgift betalt
>> Hvad så med at købe den uden afgift i Sverige, og så tage
>> den til Dk, betale afgift. Og forblive Dansker.
>
> Sverige har ikke registreringsafgift på biler og motorcykler...
>
Joeh, på biler (og mc?) er der da noget de kalder skrotningsafgift, som
vist er på omkring et par tusinde kr.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

james (07-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 07-10-01 21:24

>
> >
> Joeh, på biler (og mc?) er der da noget de kalder skrotningsafgift, som
> vist er på omkring et par tusinde kr.

Fint, så bytter vi den danske registreringsafgift med en skrotningsafgift
pål. 2000.......det skal ikke betales for MC i Norge, måske det samme i
Sverige.

-james


Adam Christensen (08-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 08-10-01 07:58

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:diupp9.rr.ln@127.0.0.1...

> Adam Christensen wrote:
> > Sverige har ikke registreringsafgift på biler og motorcykler...

> Joeh, på biler (og mc?) er der da noget de kalder skrotningsafgift, som
> vist er på omkring et par tusinde kr.

De har også noget der hedder allemandsretten, men det har heller ikke noget
med _registrerings_afgift at gøre...

--
Adam
SV650S



Armand (06-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-10-01 22:35


Kim Persson <5th@image.dk> skrev i en
news:3bbf12fa$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> [..............................Hvis man derimod kober den i sverige
> koster den 81.900 Svenske kroner, omregnet til dkk vil det sige 63.140
> dkk med en kurs pa 0,77
> Hvilket vil sige at man har sparet omkring 3000kr og de gode
> toldmyndigheder kan vel nappe tillagge den hojere afgifter end en
> dansk solgt mc.

Holddakæftja!
Jeg havde ikke bemærket at svenskekronen atter var helt dernede - Måske
noget temmelig øjeblikeligt p.g.a. Manhattan-balladen og at deres krone
(måske) ikke er lænket til Euroen!?
Men sagen er klar nok: Med den kurs er Sverige afgjort blevet et
net-indkøbscenter! Hvad med dækpriser m.m.m.???

> Grunden til alt dette, er fordi jeg lige sad og argede mig lidt over
> at Carl Andersen ikke importerer ZZR600, hvor jeg sa lige kom til at
tanke
> pa at man bare kunne hente en ny i sverige, hvor deres importprogram
er en
> hel del storre en vores.

Hvor stor er momsen derovre??
Import af nyt stuff i den prisklasse er stadig hæmmet af regler til
kompensation af momsforskellen landene imellem, hvoved at der skal
svares dansk moms (med efterfølgende svensk tilbagebetaling).
Er den svenske moms betragtelig lavere, skal man indkalkulere denne
forskel i sine vurderinger; imens at en næsten ens moms udglatter
problemet!

Omkring dansk indregistrering:
At købe en ny motorcykel, der ikke er solgt herhjemme i et par år, givet
T&S frie hænder til selv at fastsætte et prisniveau, som de beregner
afgiften af
Derved kan man ikke være sikker på at gøre en god handel på den måde

For brugte sager gør denne regel sig ikke gældende, hvorfor det måtte
være så meget desto fornuftigere og enklere at købe en let brugt model
til import + indregistrering

--
Armand.






origo@earthling.net (06-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 06-10-01 23:26


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9pnth8$k1c$3@news.cybercity.dk...
> Hvor stor er momsen derovre??
> Import af nyt stuff i den prisklasse er stadig hæmmet af regler til
> kompensation af momsforskellen landene imellem, hvoved at der skal
> svares dansk moms (med efterfølgende svensk tilbagebetaling).
> Er den svenske moms betragtelig lavere, skal man indkalkulere denne
> forskel i sine vurderinger; imens at en næsten ens moms udglatter
> problemet!
Nå er den svenske moms 25%, så det gjør ingen forskjell, men svjv er det du
skriver over er ikke helt korrekt. Hvis man kjøper en MC i Sverige, eller
Tyskland for den saks skyld, står man fritt til å velge hvor man vil betale
momsen. Samme gjelder hvis f.eks. en tysker kjøper en ny MC i Danmark. Han
kan da kjøpe den uten dansk moms, innbetale tysk moms av fakturagrunnlaget
hos sitt lokale "Finanzamt", og blot sende en kopi av innbetaling til DK.

Ved (postordre) salg til Danmark eksistere riktignok den regel vi alle
kjenner omkring momsavregning i DK (hvis selger eksporterer over et gitt
beløp), men det er et problem som firmaet i salgslandet skal håndtere, og
ikke kjøper.

--
JS



Armand (07-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-01 19:43


<origo@earthling.net> skrev i en news:9po0eo$31m$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:9pnth8$k1c$3@news.cybercity.dk...
> > Hvor stor er momsen derovre??
> > Import af nyt stuff i den prisklasse er stadig hæmmet af regler til
> > kompensation af momsforskellen landene imellem,
> Nå er den svenske moms 25%, så det gjør ingen forskjell, men svjv er
> det du skriver over er ikke helt korrekt. Hvis man kjøper en MC i
> Sverige, eller Tyskland for den saks skyld, står man fritt til å velge
> hvor man vil betale momsen.

Øh !?

Jo, jeg var vistnok lidt for forstokket i den udtalese :-/

Og så var jeg inde på BIKE - S's site for at checke annoncer og derved
prisleje: Tilsyneladende kan de ikke følge med tyskernes lave
brugtprisleje :-/

--
Armand.



james (07-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 07-10-01 21:30

> man fritt til å velge hvor man vil betale
> momsen.

Der er en undtagelse for nye køretøjer. Momsretten tilhører
registreringslandet indenfor EU.

-james


origo@earthling.net (07-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 07-10-01 21:27


"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
news:3BC0BB55.1145B0BD@post5.tele.dk...
> Der er en undtagelse for nye køretøjer. Momsretten tilhører
> registreringslandet indenfor EU.
Kan godt være, men det er intet krav om registrering tilknyttet, kun bopel.

JS



madcat (07-10-2001)
Kommentar
Fra : madcat


Dato : 07-10-01 09:22


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev > Holddakæftja!
> Jeg havde ikke bemærket at svenskekronen atter var helt dernede - Måske
> noget temmelig øjeblikeligt p.g.a. Manhattan-balladen og at deres krone
> (måske) ikke er lænket til Euroen!?

Den svenske krone har nu befundet sig nede omkring 0,80 og derunder i lang
tid, så det har næppe noget at gøre med, hvad der er sket i USA.

--
Mvh
Susanne



james (07-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 07-10-01 21:29

>
>
> Hvor stor er momsen derovre??

Det samme som i DK.

>
> Import af nyt stuff i den prisklasse er stadig hæmmet af regler til
> kompensation af momsforskellen landene imellem, hvoved at der skal
> svares dansk moms

>
> At købe en ny motorcykel, der ikke er solgt herhjemme i et par år, givet
> T&S frie hænder til selv at fastsætte et prisniveau, som de beregner
> afgiften af

.....en praksis som er MEGET ulovlig iht EU regler, men som T&S kører med på
trods "indtil de taber en sag om det i retten."



Så køb den på eksport plader i Sverige....osv

-james



james (07-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 07-10-01 21:21

>
>
> En bivirkning ved dette regnestykke er at jeg helt far lyst til at blive
> svensker-bare for at kunne race billigt pa mc ;-D

Du behøver ikke blive svensk....du skal bare have en svensk adresse!

-james



origo@earthling.net (07-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 07-10-01 21:25


"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
news:3BC0B935.585FAB9F@post5.tele.dk...
> Du behøver ikke blive svensk....du skal bare have en svensk adresse!
Men hvis man har begge deler, men hovedadresse/arbeide i DK, kan man kun
kjøre på den utenfor DK, eller?

JS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste