Hvilken firewall er bedst ??
Fra : Gizmo :o\)

Dato : 06-10-01 13:23

Hej

Er der nogen der vil fortælle mig hvilken firewall jeg skal installere. Så
jeg trygt kan sove om natten, medens min puter er online. ??

Gizmo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-01 13:38

Gizmo skrev:

>Er der nogen der vil fortælle mig hvilken firewall jeg skal installere.

Den der sidder mellem dine to ører og som får dig til at slagte
de tre overflødige Windowsnetprotokoller som er hægtet på dit
netkorts opsætning.

>Så jeg trygt kan sove om natten, medens min puter er online. ??

Nemlig.

--
Lær det sprog som du har kært.
Stav om så det gælder.

Fra : John Hinge

Dato : 06-10-01 14:13

Bertel Lund Hansen wrote:

> Den der sidder mellem dine to ører og som får dig til at slagte
> de tre overflødige Windowsnetprotokoller som er hægtet på dit
> netkorts opsætning.

Hey den har jeg også installeret.
Men jeg kombinerede den med at sætte mig ind i hvad jeg kørte for
services, og checkede om der var eventuelle sikkerhedsupdates til disse.

> Nemlig.

Nu larmer min godt nok lidt, så jeg orker ikke at ha den kørende, men
når
vi får 'kontor/serverrummet' lavet færdig, så kommer den på 24/7 igen.

Og det mest interessante i alt det ?
Jeg kører web+mail+ftp server fra en Win98 dåse, nok mest for at
bevise for mig selv og visse af mine vantro kammerater at det godt
kan lade sig gøre uden at maskinen bryder grædende sammen.
Det skal nemlig bemærkes at det er samme computer som jeg også sidder
og 'arbejder' på. Og den kører altså alt det her gejl uden brok.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-10-01 21:25

"John Hinge" skrev

> Jeg kører web+mail+ftp server fra en Win98 dåse,

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 10-10-01 12:52

er der en der gider komme emd et seriøst svar, da jeg også synes det er
interessant at vide. Er det Blackice Defender, Zonealarm eller noget helt
andet? Eller er det virkeligt nødvendigt at investere i en hardware
Firewall?

--
<--------------------------------------->
Tony Reinkvist

* Og på 8. dagen sagde Gud: "Man må lære at leve med lidt afvigelser" *

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-10-01 13:04

On Wed, 10 Oct 2001 13:52:22 +0200, "Tony H. Reinkvist"
<tony@stofanet.dk> wrote:

>er der en der gider komme emd et seriøst svar, da jeg også synes det er
>interessant at vide.

Hvad skal den kunne?

--
- Peter Brodersen

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 10-10-01 17:57

Forhindre at der er nogen der kommer ind på min private maskine. Jeg troede
det var formålet med en firewall?

--
<--------------------------------------->

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-10-01 19:06

On Wed, 10 Oct 2001 18:56:33 +0200, "Tony H. Reinkvist"
<tony@stofanet.dk> wrote:

>Forhindre at der er nogen der kommer ind på min private maskine. Jeg troede
>det var formålet med en firewall?

Jaeh, men er der da nogen, der kan det i dag?

--
- Peter Brodersen

Fra : Alex Holst

Dato : 10-10-01 19:46

Tony H. Reinkvist <tony@stofanet.dk> wrote:
> Forhindre at der er nogen der kommer ind på min private maskine. Jeg troede
> det var formålet med en firewall?

Ja, det er en udbredt misforstaaelse. Det er alt sammen forklaret i OSS'en.

http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#firewalls

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-10-01 13:08

"Tony H. Reinkvist" wrote:

> [...]
> interessant at vide. Er det Blackice Defender, Zonealarm eller noget helt
> andet? Eller er det virkeligt nødvendigt at investere i en hardware

Det var ikke en joke Bertel kom med! .. hør evt.
http://www.securityfocus.com/media/13

/Kim