10.1 og websharing
Fra : Michael Holm

Dato : 06-10-01 12:57

hej,

på arbejdet har jeg haft websharing slået til under 10 .0.3 (så man
kunne se en masse aikido billeder via vores hjemmeside !) efter
opdateringen til 10.1 er web sharing slået fra, og når jeg prøver at slå
den til står den bare og hænger i uendelig lang tid... tænkte at det
kunne være et problem fordi jeg har opdateret 10.0.3 (som har dansk) til
10.1 (uden dansk), men jeg lige forsøgt med min hjemmeiMac som er opdat.
fra 10.0.4 (altså uden dansk) til 10.1 og her her samme problem.....
er der noget jeg har glemt at slå til ?

Er der andre med 10.1 som kan slå web sharing til ?

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-10-01 23:41

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> [...]
> 10.1 (uden dansk), men jeg lige forsøgt med min hjemmeiMac som er opdat.
> fra 10.0.4 (altså uden dansk) til 10.1 og her her samme problem.....

Det er vist et kendt problem. Ser her:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106505

Du skal måske lige logge ind for at se teksten...

> Er der andre med 10.1 som kan slå web sharing til ?

Jeg kan godt, men jeg har også lavet en total reinstallation af Mac OS X
10.0 og derefter opdateret til 10.1. File Sharing, Web Sharing og FTP
Sharing virker fint.

--
René

Fra : Michael Holm

Dato : 08-10-01 10:53

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Det er vist et kendt problem. Ser her:
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106505
>
> Du skal måske lige logge ind for at se teksten...

tak du kom mig i forkøbet ville havde været inde og kigge idag i
info.apple men desvære hjælper deres råd ikke her... er der en der
kan det med terminal... her er apples råd:

"This issue is caused by an entry in the configuration file for the
Apache Web server. Editing this file allows Web Sharing to start up.

To make this change, follow these steps:

1. Open the Terminal (/Applications/Utilities/).
2. At the prompt (#), type:

sudo pico /etc/httpd/httpd.conf

3. Press Return.
4. Enter your Admin user password and press Return.
5. While pressing the Control key, press the "W" key.
6. Type: libexec/httpd/mod_hfs_apple.so
7. Press Return. You should now see the line:

LoadModule apple_hfs_module   libexec/httpd/mod_hfs_apple.so

8. Change the line to read:

LoadModule hfs_apple_module   libexec/httpd/mod_hfs_apple.so

9. While pressing the Control key, press the "X" key.
10. Press the "Y" key.
11. Press Return.
12. Quit the Terminal.
You should now be able open System Preferences and successfully start
Web Sharing.

----
men det virker ikke i terminalen ser det nu sådan ud (jeg har indsat
pilen i indlæget ) :

LoadModule access_module libexec/httpd/mod_access.so
LoadModule auth_module libexec/httpd/mod_auth.so
#LoadModule anon_auth_module libexec/httpd/mod_auth_anon.so
#LoadModule dbm_auth_module libexec/httpd/mod_auth_dbm.so
#LoadModule digest_module libexec/httpd/mod_digest.so
#LoadModule proxy_module libexec/httpd/libproxy.so
#LoadModule cern_meta_module libexec/httpd/mod_cern_meta.so
#LoadModule expires_module libexec/httpd/mod_expires.so
#LoadModule headers_module libexec/httpd/mod_headers.so
#LoadModule usertrack_module libexec/httpd/mod_usertrack.so
#LoadModule unique_id_module libexec/httpd/mod_unique_id.so
LoadModule setenvif_module libexec/httpd/mod_setenvif.so
#LoadModule dav_module libexec/httpd/libdav.so
#LoadModule ssl_module libexec/httpd/libssl.so
LoadModule hfs_apple_module   libexec/httpd/mod_hfs_apple.so <---her
#LoadModule perl_module libexec/httpd/libperl.so
#LoadModule php4_module libexec/httpd/libphp4.so

# Reconstruction of the complete module list from all available modules
# (static and shared ones) to achieve correct module execution order.
# [WHENEVER YOU CHANGE THE LOADMODULE SECTION ABOVE UPDATE THIS, TOO]
ClearModuleList
#AddModule mod_vhost_alias.c
#AddModule mod_env.c
AddModule mod_log_config.c
#AddModule mod_mime_magic.c
AddModule mod_mime.c
AddModule mod_negotiation.c
#AddModule mod_status.c

----

i consolen får jeg flg. når jeg prøver at starte websharing:

"Syntax error on line 238 of /etc/httpd/httpd.conf:
LoadModule takes two arguments, a module name and the name of a shared
object file to load it from
/usr/sbin/apachectl start: httpd could not be started"

er der en haj som let kan se fejlen eller skal jeg til at
geninstallere..?

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-10-01 18:23

In article <1f0yj4h.1i99wrr1l58txqN%michael.holm@anthro.ku.dk>, Michael
Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> Web Sharing.
>
> ----
> men det virker ikke i terminalen ser det nu sådan ud (jeg har indsat
<znap>
> LoadModule hfs_apple_module   libexec/httpd/mod_hfs_apple.so <---her
<znip>

Stakkels dig, det må være surt Du kan sikkert ikke bruge det her
til noget, men jeg har lige gjort det, og det virkede altså. Og jeg er
ingen haj Har tjekket din linie, den ser rigtig ud. Er du sikker
på, du ikke er kommet til at rykke en linie et tegn eller sådan noget
småt, som Terminaler tager sig af? Control+X og derefter Y efter at du
har rettet linien? Well, måske er der nogen andre, der kan hjælpe?
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 08-10-01 21:35

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> In article <1f0yj4h.1i99wrr1l58txqN%michael.holm@anthro.ku.dk>, Michael
> Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

snip> >
> [...]
> småt, som Terminaler tager sig af? Control+X og derefter Y efter at du
> har rettet linien? Well, måske er der nogen andre, der kan hjælpe?

tak for at du prøvede

nu har jeg lige prøvet på hjemmeiMacen, og der virkede det ikke først
(samme problem som førnævnt) jeg rettede ved at copy/slette/paste i
terminal fra apples technote, men nu var jeg så "smart" at kopi'er den
"oprindelige terminal" så jeg kunne genskabe den oprindelig fejl,
herefter gik jeg ind og "skrev over" istedet for at copy/paste, (det
er jo egenligt kun meget lidt der skal ændres) og nu virker det !!
så det må prøves på jobbet igen imorgen !

Det underlige er at jeg kan ikke se forskellen, men måske har jeg
copy'et et mellemrum for meget, med ind ??? jeg ved ikke om terminalen
påvirkes af ekstra mellemrum efter teksten....

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com