vandstand i vaskemaskine
Fra : mimi

Dato : 06-10-01 08:27

Hejsa
Vi har lige fået ny vaskemaskine fra Siemens som er a-mærket. Den vi havde
før var mindst 10-15 år gammel, og når man vaskede med den var der utrolig
meget vand i maskinen
når den vaskede. Tøjet var ihvertfald halvt dækket af vand som det blev
slynget rundt i.
Nu er det sådan at i vores nye maskine kan man knap nok se der er vand i
når den vasker. Tøjet er ganske vidst vådt, men man kan stort set ikke se
om der overhovedet er vand deri, og så kom jeg til at tænke på om det er en
fejl ved maskinen, eller om det bare er sådan med de nye a-mærkede
maskiner.
Er der nogen der ved om det skal være sådan?

mvh Mimi

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-10-01 08:56

> Er der nogen der ved om det skal være sådan?

Hej Mimi,
Du kan tage det helt roligt, der er sket en stor udvikling inden for de
sidste 10-15 år mht. vandforbruget i vaskemaskiner, i vores nye Bauknecht
kan man heller ikke se vand, men tøjet bliver dog både vådt og rent

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Aksel

Dato : 06-10-01 20:07

Det er helt i orden, vi har haft en vandspare maskine i to år den vasker
fint men det ser forkert ud når man er vant til en gammel model.
Hilsen Aksel

Fra : Brian Green

Dato : 07-10-01 22:58

Hej Mimi. Husk at nedsætte dit sæbeforbrug i samme forhold som vandforbruget
er nedsat. Ellers risikerer du nogle vaske som efter centrifugering stadig
indeholder sæbe.

Vh Green, Herfølge.

Fra : Kat

Dato : 09-10-01 14:36

Brian Green skrev:
> [...]
vandforbruget
> er nedsat. Ellers risikerer du nogle vaske som efter

Ja, uha, det er noget rod med pulver over det hele efter vasken!
Det har jeg prøvet flere gange, så nu vil jeg gå over til kun at
bruge flydende vaskemidler
Men kan man da egentlig ikke regne med, at
vaskemiddelfabrikanterne har korrigeret deres vejledninger bag på
æskerne?
---
/kat
---
www.symbiose.subnet.dk
Fysisk og psykisk sundhed
Forkæl dig selv eller din nærmeste

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-01 19:30

Hejsa,

> Hej Mimi. Husk at nedsætte dit sæbeforbrug i samme forhold som
> vandforbruget er nedsat. Ellers risikerer du nogle vaske som efter
> centrifugering stadig indeholder sæbe.

Advr-ja.. Hrm.. AEG har sådan en overdoseringsindikator. Ikke at jeg endnu
har formået at trigge den, så måske er den kun til pynt?

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-01 19:33

Hejsa Mimi,

> [...]
> a-mærkede maskiner.
> Er der nogen der ved om det skal være sådan?

Som andre skriver.. Sådan skal den vist være. Vi har en AEG Öko-dims, der
gør det samme. Den er til gengæld så pædagogisk indrettet, at den hele
vasken igennem pumper vand op så det sprøjter ned over tøjet fra en dims ved
toppen af lågen så man kan se at der sker noget!

Overvejede så også en kort øjeblik en A-tørretumbler lige indtil det gik op
for mig hvad den kostede (10000 kroner... *gys*) - hvor man godt nok kan
tørre en del tøj for hvad man sparer ved en almindelig automatisk
aftræksting.

** Lars

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 10-10-01 09:20

> [...]
> vasken igennem pumper vand op så det sprøjter ned over tøjet fra en dims ved
> toppen af lågen så man kan se at der sker noget!

Det er altså ikke kun for syns skyld at du kan se vandet! Det er en del af den
økonomiske del, at vasketøjet bliver overrislet med vand under vask (lidt a'la
et vandfald).

/Tobias

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-01 17:59

Hej Tobias,

> Det er altså ikke kun for syns skyld at du kan se vandet! Det er en del
> af den økonomiske del, at vasketøjet bliver overrislet med vand under
> vask (lidt a'la et vandfald).

Det anede mig nu nok, at der var en funktionel grund også!

** Lars