Hjælp søges til en SCSI benchmark i Jyllan~
Fra : Lasse

Dato : 06-10-01 01:42

Hej nyhedsgruppe.

Er der ikke en venlig bruger mellem Varde og Tarm (LOL) eller i Esbjerg, hvor
jeg arbejder, eller Århus tir. d. 9. okt., der har en PowerMac med SCSI, for
jeg skal undersøge, om det kan svare sig at afstøve nogle gamle externe SCSI
4.3´ere og købe et SCSI kort.
Forhandlerne maler fanden på væggen, hver gang de hører, at jeg tror, at de
nok skulle dække behovet for at køre 50 audiospor 24bit/48Khz ud samtidig med 8
ds. ind. Og jeg lavede i sin tid samme nummer med 8500´s interne 2 Gb Seagate
SCSI, faktisk med over 70 ud / 10 ind, dengang var det bare 16 bit.
Og selvfølgelig kan jeg ikke vide mig sikker på de her 2 gl 4.3´ere, og det
ville være rart at nøjes med et PCI-kort, hvis de nu er hurtige nok i opstart.
Jeg vil bare benchmarke med HardDiskToolkit, og jeg kan tillige efterlade et
par andre goodies i bytte.
Der var forresten en forhandler, der mente, at en ATA 100 på 7200 rpm var god
for det, men jeg mener selv, at audiosequencerprogrammet er følsom overfor
opstartshastigheden, - er der nogen, der har erfaringer ?

Venlig hilsen Lasse, Filsø ved Henne stationsby ved Varde ved Esbjerg....., som
skal til Århus på kursus kommende tirsdag.

--
Posted from ip215.vanxr1.ras.tele.dk [195.249.130.215]

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-01 15:27

Hej Lasse

Lasse wrote:

> [...]
> jeg skal undersøge, om det kan svare sig at afstøve nogle gamle externe SCSI

Jeg er da hjemme efter kl 15:30, hvis det kan have interesse....

> [...]
> ds. ind. Og jeg lavede i sin tid samme nummer med 8500´s interne 2 Gb Seagate
> SCSI, faktisk med over 70 ud / 10 ind, dengang var det bare 16 bit.

- Helt 'skøre' er forhandlerne nu heller ikke..-) - For at du virkelig skal få
noget ud af de diske, skal det først og fremmest være 7200rpm diske med 1mb eller
2mb cache, - ellers vil de simpelthen være for langsomme, og det vil så uvilkårlig
give 'hak' i musikken.

> [...]
> Jeg vil bare benchmarke med HardDiskToolkit, og jeg kan tillige efterlade et

Hvad står der på den lille label, der sidder under bunden på dem? - De labels kan
godt være ret afslørende....

> Der var forresten en forhandler, der mente, at en ATA 100 på 7200 rpm var god
> for det, men jeg mener selv, at audiosequencerprogrammet er følsom overfor
> opstartshastigheden, - er der nogen, der har erfaringer ?

Ja, ja, Lasse! - han kan godt have ret, hvis en ATA 100 disk er en 7200rpm med fx.
2mb cache. De fleste fra både Quantum og Seagate ligger på omkring 60ns i
accesstid, og med fx. 2mb cache når du end ikke at fylde cachen op, før disken er
i fulde omdrejninger.

Ellers kunne et alternativ være en 10.000rpm disk med 2mb cache. Den får du
garanteret ingen problmer med! - Og de er efterhånden ved at være nede i priser,
der er til at betale - også for almindelige mennesker.

> skal til Århus på kursus kommende tirsdag.

Hvis du ikke finder ud af andet, så er jeg som sagt hjemme efter 15:30, og hvis du
ikke er 'selvkørende', så går der bus lige til døren.

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Aftale Lasse.

Dato : 07-10-01 04:14

Det er bare i orden Erik. Jeg aftaler det lige med ham, som jeg følges med. Vi
skal være hos DanMedia kl. 17:00, så det bliver nok på slaget 15:30. Jeg ser
frem til at mødes og få en lille Mac-snak.

Med venlig hilsen Lasse.

--
Posted from ip200.vanxr1.ras.tele.dk [195.249.130.200]