.eml filer en masse
Fra : Count Fata Morbid

Dato : 05-10-01 22:29

Kære gruppe

Jeg sad og arbejdede ved computeren. Jeg har ADSL og pludselig så jeg at min
switch arbejdede voldsomt selom jeg ikke var på med nogen programmer.

Det undrede mig meget og jeg genstartede. Nu var der en mail på min skærm
der hed noget med natur-61.eml.

Den havde en vedhæftning der hed readme.exe.

Nu er jeg jo klogere end som så så jeg slettede den.

Nu er jeg endnu klogere end som så - så jeg søgte i maskinene på natur og
fandt 550 andre mails gemt i alle mulige mapper. Jeg har slettet dem
allesammen. Jeg søgte nu på *.eml og fandt nogle der hed rose-2 og rose-1 og
description - jeg har nu slettet alle eml filer

Jeg har TDC-adsl og jeg har ikke installeret sikkerhedspakken - endnu.

Er der nogen der ved hvad der foregår og om jeg er i fare?

Men venlig hilsen

Jørn Pedersen

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-10-01 23:46

Count Fata Morbid wrote:

>Er der nogen der ved hvad der foregår og om jeg er i fare?

Du har højst sandsynligt en orm. Det tyder de mange mails og det faktum at
din switch arbejdede på overtid ihvertfald på.

Installer et antivirusprogram og se om det finder noget.

--
"...personality goes a long way."

Fra : Johnny Madsen

Dato : 06-10-01 07:03

Filer med *.EML og readme.exe er NIMDA.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-10-01 10:46

"Johnny Madsen" <windows2000server@os.dk> writes:

>Filer med *.EML og readme.exe er NIMDA.

*.EML er e-mail filer tilhørende Outlook Express & friends.

Nogle af dem *kan* måske indeholde Nimda, ligesom nogle README.EXE
*kan* indeholde Nimda.

Rigtigt mange gamle produkter blev shippet med README.EXE-filer,
da man så var nogenlunde sikker på, at folk kunne læse dem. Og så
man ikke behøvede at bruge alt for meget ekstra plads på disketten
til selvstændige pagere.

Mvh.
   Klaus.

Fra : El Diablo

Dato : 06-10-01 02:25

Hej

> Det undrede mig meget og jeg genstartede. Nu var der en mail på min skærm
> der hed noget med natur-61.eml.

Nimda ?? .. Det ville være mit bedste gæt !

.... Venligst ... El

Fra : Count Fata Morbid

Dato : 06-10-01 10:37

Ja - det var Nimda. Tak for støtten