Danske Afgifter
Fra : Raven_

Dato : 05-10-01 16:45

Hej NG

'Lige et par spørgsmål...

Er der nogen der har købt dvd'er fra et ikke EU land, f.eks. USA? Jeg ville
gerne vide om DVD'erne bliver pålagt dansk moms og andre afgifter, eller om
de slipper gennem tolden.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh
Ian Cemann

Fra : s.l

Dato : 05-10-01 20:01

der kommer både told og afgift på + post danmarks nyopfundne 50krs gebyr...
det kan efterhånden ikke betale sig at bestille fra usa.. prøv nogle danske
importører istedet og sammenlign priserne..

prøv evt. www.laserdisken.dk , www.dvdoo.dk og www.dvdmekka.dk

har købt alle stederne fra..

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-10-01 20:44

"Raven_" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ville
> gerne vide om DVD'erne bliver pålagt dansk moms og andre afgifter, eller

Nogle slipper igennem, men som udgangspunkt skal der betales 25% moms og
3,5% afgift for en DVD. De stakkels, overbebyrdede postarbejdere tager så
oven i købet 50kr for det frygtelige besvær med at omregne dollarkurs og
udfylde toldpapirerne. Som et typisk eksempel betalte jeg sidst 144kr (!) i
told/moms og gebyr på en DVD til $34. Folk gambler gerne på, at forsendelsen
slipper igennem, men personligt synes jeg, det er blevet sværere på det
seneste.

MVH
Jens

Fra : Raven_

Dato : 06-10-01 16:43

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bbe0d47$0$213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> oven i købet 50kr for det frygtelige besvær med at omregne dollarkurs og

Ja, de er nogen fjolser! Hvorfor får de udenlanske sider ikke en aftale med
f.eks UPS. Post Danmark har ikke monopol på pakker længere, dvs at dvd'erne
skal veje mere end 20g.

> [...]
forsendelsen
> slipper igennem, men personligt synes jeg, det er blevet sværere på det

Hvad med priserne i f.eks UK, de er jo medlem af EU og man skal derfor kun
betale engelsk moms og afgifter. Det der bekymre mig er, at de i England er
meget glade for cencur.

Men det har vel ingen indflydelse, hvis skiverne er reg 1

Mvh
Raven_

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-10-01 16:52

"Raven_" <not@valid.dk> writes:

> Ja, de er nogen fjolser! Hvorfor får de udenlanske sider ikke en aftale med
> f.eks UPS.

UPS tager vist omkring 150 kr. for det samme arbejde.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Jesper Stampe

Dato : 07-10-01 08:58

> [...]
ville
> gerne vide om DVD'erne bliver pålagt dansk moms og andre afgifter, eller

Det kommer lidt an på hvordan forsendelsen er mærket. Som andre har svaret,
vil der typisk ryge moms/afgift osv. på. Men ............ på forsendelser
fra USA (og andre lande for den sags skyld) skal afsenderen udfylde et grønt
mærke der sættes på pakken. Her skal det anføres hvad der er indeni, hvilken
værdi det har og fremfor for alt om det er noget man har betalt for
(kommericelt) eller om det er andet - "free" eller "gift" tror jeg det
hedder.

Pakker/breve med x i det kommercielle felt sorteres fra til toldbehandling.
Alle andre slipper i reglen igennem. Jeg har i hvert fald gennem 4 år aldrig
betalt en krone i told/afgift, hvis krydset har været sat "rigtigt" *G*.
Spørg før du køber. Jeg bør lige nævne at mine filmindkøb er smalle film og
de købes ikke hos de store i branchen men hos de mindre/små, der drives som
hobby/bijob. De store vil næppe flytte krydset - for det er dybt ulovligt og
opdages det, falder hammeren promte.