"Nights in White Satin"
Fra : Christian Muus

Dato : 05-10-01 16:03

Dav

2 spørgsmål:

1. Hvem har lavet originalversionen af "Night in White Satin"

2. Hvad er det for en gut, som Sune Wagner (pt. livebassist for Sort Sol og
tidligere Psyched Up Janis-forsanger/guitarist) har tatoveret på sin
underarm?

--
Christian Muus

Fra : Peter G.

Dato : 05-10-01 17:28

In article <3bbdcb35$0$51412$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Christian
Muus <gergen@post.tele.dk> wrote...
> Dav
>
> 2 spørgsmål:
>
> 1. Hvem har lavet originalversionen af "Night in White Satin"

The Moody Blues

> 2. Hvad er det for en gut, som Sune Wagner (pt. livebassist for Sort Sol og
> tidligere Psyched Up Janis-forsanger/guitarist) har tatoveret på sin
> underarm?

Som jeg husker det: Forfatteren Jack Kerouac

Hvad har vi vundet?

--
M.v.h. / Kind regards
Peter

Fra : Max

Dato : 05-10-01 18:03

Hej

> The Moody Blues

Men, den hedder "Knights in white satin".

Mvh Max

Fra : Lurifax

Dato : 05-10-01 19:21

> Men, den hedder "Knights in white satin".
>
> Mvh Max

Næh, det gør den ikke. Den hedder "Nights in white satin"

Fra : Rick Madsen

Dato : 05-10-01 19:29

Lurifax korrigerede:

> Næh, det gør den ikke. Den hedder "Nights in white satin"

Årrhh...det var da ellers et meget humoristisk forslag; "Bøsseridderne"
med Bloody Moos...

hvm

Fra : Max

Dato : 06-10-01 00:48

Hej

> Næh, det gør den ikke. Den hedder "Nights in white satin"

Jeg undskylder, checkede lige coveret, og du har ret, jeg
har bare altid troet det var knægte at Dustin Howard sang om.

Mvh Max

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 06-10-01 08:44

Nu betyder Knight jo ikke knægt på engelsek, men ridder...

Fra : Martin Helbo

Dato : 06-10-01 12:11

> Nu betyder Knight jo ikke knægt på engelsek, men ridder...

Riddere er vel også en slags knægte!!

/Martin

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 08-10-01 15:02

Mikael Eriksen wrote:

> "Max" <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu betyder Knight jo ikke knægt på engelsek, men ridder...

Det kunne jo være han mente knægte i et kortspil. Der siger du vel ikke
'spar ridder'?

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 08-10-01 21:27

Ja, men en knægt er ikke en knægt i kortspil. Billederne på billedkortene
forestiller faktisk riddere - det er den danske "undersættelse" den er gal
med..., så jo, man burde faktisk sige 'spar ridder'!

/mikael

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 09-10-01 15:20

Mikael Eriksen wrote:

> Ja, men en knægt er ikke en knægt i kortspil. Billederne på billedkortene
> forestiller faktisk riddere - det er den danske "undersættelse" den er gal
> med..., så jo, man burde faktisk sige 'spar ridder'!

Man ser for sit indre blik Mikael Eriksen på korstog rundt i Danmark til
bridgeklubber og plejehjem, agiterende foran et måbende ældre publikum:
"Nej! Nej! Det hedder ikke spar knægt! Spar RIDDER, siger jeg, RIDDER!"

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 09-10-01 19:25

/mikael

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-10-01 14:28

Karsten S. Jørgensen

> [...]
> måbende ældre publikum:
> "Nej! Nej! Det hedder ikke spar knægt! Spar RIDDER,

Hvorefter de ældre, der udmærket kender etymologien bag ordet "knægt",
fyrer rolatorer efter Mikael og nikker ham flyveskalder.

(Knægt: fra plattysk 'knecht'; sml. eng. 'knight', ridder)

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse