Genvej til åbning af CD-skuffen
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-10-01 15:57

Hej

Nu har der i det sidste stykke tid været lidt snak om genveje... Jeg
lurede på om der fandtes en genvej til åbning af CD-skuffen?

Evt. ved hjælp af applescript eller en udvidelse.

--
MVH Nicolai Brandt

Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-10-01 16:44

In article <1f0tdbb.qz1qcl1e3reteN%nicstone@mac.com>, Nicolai Brandt wrote:

> Nu har der i det sidste stykke tid været lidt snak om genveje... Jeg
> lurede på om der fandtes en genvej til åbning af CD-skuffen?

Klik på cd'en, tryk [æbl]e + [e] (eject).

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-10-01 18:04

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Klik på cd'en, tryk [æbl]e + [e] (eject).

Elller i Mac OS X 10.1, tryk F12.

Har andre iøvrigt opdaget at "rulle hjulet", hvis man har et sådan, på
sin mus kan rulle i menuerne. (I Mac OS X altså)
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-10-01 19:23

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Klik på cd'en, tryk [æbl]e + [e] (eject).

Ja, men det jeg tænkte på var, om der fandtes en genvej til at åbne
skuffen inden CD'en ryger ind...

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-10-01 17:18

In article <1f0tn48.rbkzc61jcrnooN%nicstone@mac.com>, Nicolai Brandt
<nicstone@mac.com> wrote:

> Ja, men det jeg tænkte på var, om der fandtes en genvej til at åbne
> skuffen inden CD'en ryger ind...

F12 som Michael skrev.
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 06-10-01 17:29

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> F12 som Michael skrev.
> - David

Jeg har desværre ikke OSX endnu... I øvrigt får min lille maskine også
lidt problemer med at trække den (sidder med den lækre beige G3/MT/266)

Men kontrolpanelet Ejectdisc klarede ærterne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-01 05:59

Hej Janus

- Ja, men den virker ikke, hvis skuffen er tom -) - Og jeg forstår Nicolai
sådan, at han mener det generelt.

Svjh. kan kontrolpanelet 'EjectDisk' sættes til at gøre det, men det er
efterhånden så længe sidne, jeg har brugt den, at jeg ikke er sikker. Link:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=1360/ejectdisk.sit.hqx>.

mvh. Erik Richard

Janus Sandsgaard wrote:

> Klik på cd'en, tryk [æbl]e + [e] (eject).

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-01 15:41

Hej igen...

...Har lige prøvet den seneste version af EjectDisk 3.2, - men desværre (-, - den kan
heller ikke åbne en tom skuffe.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 06-10-01 17:26

> Hej igen...
>
> ...Har lige prøvet den seneste version af EjectDisk 3.2, - men desværre
> (-, - den kan heller ikke åbne en tom skuffe.

Meget pudsigt, jeg skulle ellers lige til at skrive tak, for her hos mig
virker det perfekt

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 06-10-01 17:35

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Meget pudsigt, jeg skulle ellers lige til at skrive tak, for her hos mig
> virker det perfekt

Også her! Beige G3/266 (overclocket til 300). OS 9.2.1Z, 416 mb RAM.

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice (2 uger endnu...)

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 06-10-01 18:02

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Også her! Beige G3/266 (overclocket til 300). OS 9.2.1Z, 416 mb RAM.

Er det svært at overclocke sin G3'er?
Er det en mærkbar forskel?

Jeg har en, sikkert magen til, beige G3/MT/266...

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 06-10-01 18:29

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Er det svært at overclocke sin G3'er?

Nej!

<http://www.macinfo.de>
<http://www.macinfo.de/tuning/tuning-g3.html>
<http://www.macinfo.de/tuning/tuning-g3bench.html>

> Er det en mærkbar forskel?

Tja - måske det hele er lidt tjeppere?! Det er lidt svært at sige, men i
hvert fald skulle den ikke tage skade af det!

Min er i øvrigt overclocket til 300 MHz med 66 MHz bushastighed.

> Jeg har en, sikkert magen til, beige G3/MT/266...

Ja - jeg skulle lige til at foreslå dig det :)

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 06-10-01 18:55

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Nej!
>
> <http://www.macinfo.de>
> <http://www.macinfo.de/tuning/tuning-g3.html>
> <http://www.macinfo.de/tuning/tuning-g3bench.html>

Argh... Det er jo på tysk... Hen til reolen og støve de gamle ordbøger
af... Jeg troede ellers ikke jeg skulle se mere til det efter jeg forlod
folkeskolen...

Men tak alligevel

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-10-01 00:37

> [...]

> Argh... Det er jo på tysk... Hen til reolen og støve de gamle ordbøger
> af... Jeg troede ellers ikke jeg skulle se mere til det efter jeg forlod

Prøv nu lige at kikke ordentligt efter, Nicolai!!! :)

(hint: højre spalte!)

.... så er der ikke flere undskyldninger for _ikke_ at gå i gang! :)

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 07-10-01 02:20

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Prøv nu lige at kikke ordentligt efter, Nicolai!!! :)
>
> (hint: højre spalte!)
>
> ... så er der ikke flere undskyldninger for _ikke_ at gå i gang! :)

Dok (lyden af hånfladen der rammer panden) Sorry jeg kiggede kun lige på
forsiden inden jeg sendte mit svar...

Det er jo' som at klø sig i nakken. Jeg har faktisk flere gange undret
mig over det røde klistermærke der sidder der midt på bundkortet.

Men lige inden jeg kaster mig ud i det:
Har du prøvet at køre med en højere CPU hastighed end de 300?
Evt. prøvet med en højere bus hastighed (end de 66)?

Jamen det er jo' bare at gå igang en dag man ikke lige ved hvad man
ellers skal lave...

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-10-01 10:39

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Det er jo' som at klø sig i nakken. Jeg har faktisk flere gange undret
> mig over det røde klistermærke der sidder der midt på bundkortet.

Ja - det er faktisk ret nemt. Dog kræver det nogle forholdsvis små
jumpers. Jeg brugte dog bare nogle (4 stks. i alt) jeg havde fra mine UW
diske.

> Men lige inden jeg kaster mig ud i det:
> Har du prøvet at køre med en højere CPU hastighed end de 300?
> Evt. prøvet med en højere bus hastighed (end de 66)?

Ja. Jeg har prøvet 333/66 MHz - men det gik tilsyneladende ikke idet den
kun bootede ind i OF. Jeg har dog ikke opgivet at få den højere op
endnu... :)

> Jamen det er jo' bare at gå igang en dag man ikke lige ved hvad man
> ellers skal lave...

Netop - jeg venter på min nye iBook - og i sådan en ventetid kan man
ikke lavet andet fornuftigt end at overclocke sin G3 :)

Held og lykke!

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-10-01 17:49

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Dok (lyden af hånfladen der rammer panden)

Du burde måske søge lægehjælp, den lyd kan bestemt ikke være sund, det
bør være et friskt slask.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-10-01 09:42

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Du burde måske søge lægehjælp, den lyd kan bestemt ikke være sund, det
> bør være et friskt slask.

Helt enig, men måske den gode Hr. Brandt mente spån-plade istedet for
hån-flade?

/Thomas

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 08-10-01 11:47

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Helt enig, men måske den gode Hr. Brandt mente spån-plade istedet for
> hån-flade?

Det ender med jeg må opsøge min psykolog istedet for lægen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-10-01 02:26

Hej Nicolai

Øøøh....Så må jeg vist hen og prøve en gang til -)

Men hvilket system bruger du den på? - Jeg har indtil nu kun prøvet OS
9.2.1DK...

Nicolai Brandt wrote:

> Meget pudsigt, jeg skulle ellers lige til at skrive tak, for her hos mig
> virker det perfekt

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 07-10-01 11:39

> Hej Nicolai
>
> Øøøh....Så må jeg vist hen og prøve en gang til -)
>
> Men hvilket system bruger du den på? - Jeg har indtil nu kun prøvet OS
> 9.2.1DK...

Beige G3'er MT/266 (Snart 300) System 9.2.1DK.

Man kan oprette forskellige key kombinations dvs, man kan ha forskellige
genveje til åbning/udsmidning fra de forskellige drev.

Aldrig mere behøver man at navigere til finderen før end man kan smide
disketten ud automatisk... Det er bare virkelig smart.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-10-01 15:48

Erik Richard Sørensen wrote:

> Hej Nicolai
>
> Øøøh....Så må jeg vist hen og prøve en gang til -)
>
> Men hvilket system bruger du den på? - Jeg har indtil nu kun prøvet OS
> 9.2.1DK...

Her fungerer den fint med 8.6 DK.
Skulle lige prøve.
Det kræver blot at man har Quicktime 5 installeret - iflg. Read Me filen.
VH
--
Villy Erichsen Tegner/Grafiker
http://www.hammel-nyt.dk

Fra : Steen Villumsen

Dato : 05-10-01 23:42

Der har tidligere i denne gruppe været tale om et lille program fra
Apple, der følger med 'sølv-fisken' - altså til maskiner der ikke er en
knap til at åbne cd-drevet. Måske du kan finde programmet på system 9.1
eller 9.2.1 installations CD'en.

/Steen