Grafikkort til to skærme.
Fra : SWL

Dato : 05-10-01 15:38

Jeg har overvejet at bruge to skærme.

Hvilket grafikkort kan anbefales dertil ?

Eller det bedre at supplere med et PCI-kort ?

Jeg ved ikke meget om emnet, så evt.besvarelse må godt begrundes.

På forhånd tak
/SWL

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-10-01 16:58

> Jeg har overvejet at bruge to skærme.
>
> Hvilket grafikkort kan anbefales dertil ?

Jeg har netop købt Matrox G550 dualhead. Det er kanon, Matrox er kongen
indenfor kort til to skærme.
Der er masser af indstillingsmuligheder for skærmene, en stor fordel er, at
skærmene kan køre hver sin opløsning, det er godt hvis skærmene ikke er af
samme størrelse eller kvalitet.

På it-svar.dk kan du under artikler finde nogen anmeldelser af grafikkort,
heriblandt en del om G550.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Helbo
mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-10-01 12:40

In article <9pkgpg$2fch$1@news.cybercity.dk>, 1234@jubiipost.dk says...
> Jeg har overvejet at bruge to skærme.
>
> Hvilket grafikkort kan anbefales dertil ?
>
> Eller det bedre at supplere med et PCI-kort ?
>
> Jeg ved ikke meget om emnet, så evt.besvarelse må godt begrundes.

hvis du vil spille, vil jeg anbefale dig at købe et Radeon 8500. Det yder som
et GeForce3 og lidt til og så er det billigere. Der går et stykke tid inden de
kan købes i DK, men det er værd at vente på.

Hvis du blot skal bruge PC'en til at arbejde på, så skal du kigge efter et
Matrox G400 eller G450. G400 yder lidt bedre end G450, men til gengæld kan G450
køre to skærme i uafhængig opløsning.

G550 er efterfølgeren til G400 og G450, men der er ikke rigtig nogen
ekstraydelse at komme efter. Nyskabelsen med dette kort ligger indenfor
videokonferencer, hvor der er nogle specielle funktioner, som understøtter
dette.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Lars

Dato : 06-10-01 16:02

On Sat, 6 Oct 2001 13:39:47 +0200, Søren 'Mufoxe' Lund Jensen
<mufoxe@stofanet.dk> wrote:

>Hvis du blot skal bruge PC'en til at arbejde på, så skal du kigge efter et
>Matrox G400 eller G450. G400 yder lidt bedre end G450, men til gengæld kan G450
>køre to skærme i uafhængig opløsning.

Det kan et G400 også.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Henrik V!

Dato : 08-10-01 08:21

Jeg har kørt med to kort. Det virkede fint, jeg var bare nødt til at disable
det ekstra kort, når der skulle køres D3D på hovedkortet. Desuden skal du
være opmærksom på at der KAN komme problemer med ressourcekonflikter.

/Henrik!