Andet multimedie
bentjuul 3670
Gemme et billede med linkinformation
Fra : Morten Heise

Dato : 05-10-01 11:11

Er det muligt at gemme et stykke grafik, hvor man samtidig gemmer
oplysninger om en url, billedet skal linke til, hvis det bliver klikket
på? -
Jeg ved at man i Adobe Image-Ready kan gøre noget lignende, men måden den
går det på er at lave en html-film, hvor den sætter billedet ind sammen med
linkoplysninger..... Dette vil heg helst undgå

Hilsen Morten

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-10-01 12:03

Morten Heise skrev i news:3bbd875c$0$14821$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Er det muligt at gemme et stykke grafik, hvor man samtidig gemmer
> oplysninger om en url, billedet skal linke til, hvis det bliver klikket
> på?

Nej.

> Jeg ved at man i Adobe Image-Ready kan gøre noget lignende, men måden
> den går det på er at lave en html-film, hvor den sætter billedet ind
> sammen med linkoplysninger..... Dette vil heg helst undgå

Det kommer du nok ikke udenom. Hvis links skal fungere på nettet, så skal de
defineres i et forståeligt format (typisk HTML). Om du laver et tekstlink,
eller markerer et billede som link, er HTML ligeglad med.

--
Kasper Damkjær - http://www.damkjaer.net

Outlook Express er _ikke_ en newsreader!
http://xnews.3dnews.net

Fra : Anders Ravn

Dato : 05-10-01 11:33

Så kan dette svjv ikke lade sig gøre...

Anders

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-10-01 12:14

"Morten Heise" <Mortenheise@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
med
> linkoplysninger..... Dette vil heg helst undgå

Så skal du have fat i et billede-format, som understøtter en eller anden
form for interaktivitet. Jeg kna lige komme i tanke om quicktime (.mov)
eller flash (.swf). Om der skulle gemme sig muligheder feks. i svg (scalable
vector graphic) er jeg ikke klar over, men muligvis.

Med mere alm. formater (tiff, jpg, gif, eps o.lign.) er det ikke muligt.

/Per