Ny harddisk i iMAC
Fra : Andreas Roepstorff

Dato : 05-10-01 08:30

Hej,
Har set i nyeste MacWorld nummer en opskrift på at sætte en ny harddisk
i min 233 MHz I Mac.
Det lyder nemt, men kan jeg bruge enhver IDE harddisk, eller der er
noget særligt, jeg skal lede efter?
Andreas

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 05-10-01 09:41

Hej Anders

Jeg har lige for en uges tid siden skiftet HD i en iMac rev. A "Bondi
Blue". Det gik ret smertefrit. Jeg valgte en Seagate IV 40 GB, pga. at
den skulle være den mest lydløse på markedet, hvilket kan vise sig
praktisk, hvis jeg falder over en af de nyere iMac'er, uden blæser, en
dag. Alle IDE diske af den rigtige fysiske størrelse 3.5" kan bruges. I
første omgang vil jeg foreslå dig at du nøjes med at løsne CD-drevet og
forsøge at tage HD'en ud derfra. HD'en sidder i en lille metalkasse som
den i første omgang skal løsnes fra. Efterfølgende monterer du den nye
HD i metalkassen og skubber den på plads. Det kan være nødvendigt at
løsne motherboardet (den store printplade) lidt for at få HD op og ned,
men den bør ikke afmonteres. Du kan ikke sætte den gl. HD ind i stedet
for CD'en på denne model, som det ellers beskrives her i gruppen. Det må
gælde de nyere modeller. Husk derfor at lave en fornuftig backup. Læs
f.eks. min tråd omkrng det at ghoste systemet.

M.v.h.

Jesper

Fra : Andreas Roepstorff

Dato : 07-10-01 11:17

Tak for svaret, det er jo så bare med at finde en HD, men det skal nok
ikke være en IBM 75GXP....
Andreas