Konkurrentanalyse
Fra : Christian Møller

Dato : 04-10-01 23:42

Hejsa!

Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal forklare og sammenligne to
teorier om konkurrentanalyse.

Den ene bliver Porters "Five Forces", det ligger fast. Men er der nogen af
jer, der har en god idé til den anden? Eller evt. links til steder, hvor jeg
kan blive inspireret?

På forhånd tak
Christian

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 06-10-01 09:02

In article <3bbce4ba$0$4794$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
Christian Møller claimed the following:
> [...]
> jer, der har en god idé til den anden? Eller evt. links til steder, hvor jeg

Du kan eventuelt benytte en SWOT analyse (Strength, weaknesses, oppotunities
og threats) der belyser de stærke og svage sider af en virksomhed. Den kan
naturligvis kun bruges på én virksomhed ad gangen.

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in growing bricks-and-clicks supply-chains