Problemer med korrekt visning af Applet
Fra : Kristian Erbou

Dato : 04-10-01 22:58

Hejsa

Jeg har forsøgt at lege lidt med at lave applets - men det virker
tilsyneladende ikke... Koden skal generere et par rektangler, men de bliver
af en eller anden grund ikke tegnet. Hvad går galt?

Kristian

Koden er som følger - først HTML, dernæst Java-koden:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</HEAD>
<BODY>

<APPLET CODE="test.class" WIDTH="200" HEIGHT="200">
</APPLET>

</BODY>
</HTML>

import java.awt.*;
import java.applet.Applet;

public class test extends Applet
{
public void paint (Graphics g)
{
Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;

Rectangle cerealBox = new Rectangle(50,80,20,30);
g2.draw(cerealBox);

cerealBox.translate(15,30);
g2.draw(cerealBox);
}
}

Fra : Kresten P. Vester

Dato : 05-10-01 11:52

Jeg er ikke 100% sikker...
Men en applet skal da også indeholde metoderne:
init()
stop()
destroy()

--
Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more

Fra : Jon Rønningen

Dato : 05-10-01 17:48

Hei,

Det er nok fordi du kjører disse i en browser som ikke støtter Java 2, dvs.
ikke inneholder noen av de klassene som du bruker nedenfor (Graphics2D
o.l.). Prøv å kjøre applettene dine i en browser som støter Java 2
(Appletviewer som følger med jdk'en din, eller netscape 6.0). Evt. kan du
bruke Java-plugin.

Hilsen
Jon Rønningen

Kristian Erbou <kerbou@worldonline.dk> skrev i

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 05-10-01 17:50

on Thursday 04 October 2001 23:57, Kristian Erbou <kerbou@worldonline.dk>
wrote:

> public void paint (Graphics g)
> {

super.paint(g);

> Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;

Denne mangler i hvert fald.

--
Jonas Kongslund <jonas@kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

Digital Rights - raising awareness of rights in the digital world
http://www.digitalrights.dk

Fra : Kristian Erbou

Dato : 06-10-01 17:59

Jeg bruger MS Explorer 6.0 - kan det være problemet?

Kristian