/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Regina kæder igen. Advarsel!!!!
Fra : Per Pedersen


Dato : 04-10-01 19:55

Jeg har i dag skiftet kæde på min kammerats GSX 1100 F. Hvor meget
Regina-kæden havde kørt vides ikke med bestemthed men ikke over 15.000 km.
Den var derimod slidt meget ujævnt og det var meget tydeligt at se forskel
på hvilke lid der var slidte og hvilke der ikke var. Nogle led var praktisk
talt uden slid hvor i mod andre led var slidt så meget at kædelaskerne kunne
nå hinnanden!! Det giver et forfærdentlig rusken i hele cyklen når kæden
strammes og slækkes konstant.

Der er ikke tale om dårlig smøring med mindre man da mener at en scootoiler
ikke fungerer. Næh, der er bare tale om endnu et eksempel på at Regina kæder
ikke er sagen. Og det er dermed den femte Regina kæde som jeg selv har set
blive slidt så uens så man tror det er en kæde til 350 Dkr.

Og skulle du så kunne finde på at spørge om hvilken kæde jeg fortrækker, så
er svaret D.I.D.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen



 
 
origo@earthling.net (04-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 04-10-01 20:14


"Per Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> wrote in message
news:9pibks$1tse$1@abnew01.sonofon.dk...
> Jeg har i dag skiftet kæde på min kammerats GSX 1100 F. Hvor meget
> Regina-kæden havde kørt vides ikke med bestemthed men ikke over 15.000 km.
> Den var derimod slidt meget ujævnt og det var meget tydeligt at se forskel
> på hvilke lid der var slidte og hvilke der ikke var. Nogle led var
praktisk
> talt uden slid hvor i mod andre led var slidt så meget at kædelaskerne
kunne
> nå hinnanden!! Det giver et forfærdentlig rusken i hele cyklen når kæden
> strammes og slækkes konstant.
>
> Der er ikke tale om dårlig smøring med mindre man da mener at en
scootoiler
> ikke fungerer. Næh, der er bare tale om endnu et eksempel på at Regina
kæder
> ikke er sagen. Og det er dermed den femte Regina kæde som jeg selv har set
> blive slidt så uens så man tror det er en kæde til 350 Dkr.

I slutten av august skiftet jeg den Regina kjede som har sittet på min R1'er
siden starte av sesongen sidst år. Jeg har kjørt med 2 sett hjul, og dermed
2 forksjellige tannhhjul, hvilket har belastet kjedet ekstra hardt. 90% av
min kjørsel har vært på bane, hovedsakelig Nordschleife i Tyskland. Det var
med stor tilfreshet jeg kunne konstatere at Regina kjedet hadde holdt
distansen utrolig godt. Den belastning kjedet har vært utsatt for i de
forløpne 10-12.000km, kan med sikkerhet multipliseres med 3 når man
sammenligner med "normal" gatekjørsel. Jeg har vært meget tilfreds med
Regina, og var det også da jeg benyttet det på en tunet ZZR1100.

JS



Robert (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 04-10-01 20:53


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9picdb$mg1$1@sunsite.dk...
>

> I slutten av august skiftet jeg den Regina kjede som har sittet på min
R1'er
> siden starte av sesongen sidst år. Jeg har kjørt med 2 sett hjul, og
dermed
> 2 forksjellige tannhhjul, hvilket har belastet kjedet ekstra hardt. 90% av
> min kjørsel har vært på bane, hovedsakelig Nordschleife i Tyskland. Det
var
> med stor tilfreshet jeg kunne konstatere at Regina kjedet hadde holdt
> distansen utrolig godt. Den belastning kjedet har vært utsatt for i de
> forløpne 10-12.000km, kan med sikkerhet multipliseres med 3 når man
> sammenligner med "normal" gatekjørsel. Jeg har vært meget tilfreds med
> Regina, og var det også da jeg benyttet det på en tunet ZZR1100.
>
> JS
>

Hører sikkert ikke hjemme her, og reaktioner udebliver med garanti heller
ikke, men hvorfor er det lige, at kædetræk er så fedt i forhold til kardan
eller rem ? Jeg har altid holdt nallerne fra alt med kæde på... Har mere
end nok i vedligeholdelse af den på rugbrødscyklen

Mvh
Robert
VMX1200



Asger Steffensen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 04-10-01 21:04


"Robert" <robert@timewaste.dk> wrote in message
news:9piel7$182$1@sunsite.dk...
>
>
> Hører sikkert ikke hjemme her, og reaktioner udebliver med garanti heller
> ikke, men hvorfor er det lige, at kædetræk er så fedt i forhold til kardan
> eller rem ? Jeg har altid holdt nallerne fra alt med kæde på... Har mere
> end nok i vedligeholdelse af den på rugbrødscyklen
>
Nu er det jo ikke sikkert at ens yndlingskværn lige fås med den ellers
foretrukne sekundærtransmission.
Hvis man nu har smask-forelsket sig i en bestemt model kan man nok leve med
at den har kardan, resp. kæde (eller måske mellemrum mellem fortænderne ;).

Den primære fordel ved kæde er jo som regel mindre krafttab, samt lavere
produktionsomk.

Asger
ZX-10



Robert (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 04-10-01 21:12


"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9pif9d$3b9$1@sunsite.dk...
>
> Nu er det jo ikke sikkert at ens yndlingskværn lige fås med den ellers
> foretrukne sekundærtransmission.
> Hvis man nu har smask-forelsket sig i en bestemt model kan man nok leve
med
> at den har kardan, resp. kæde (eller måske mellemrum mellem fortænderne
;).
>
> Den primære fordel ved kæde er jo som regel mindre krafttab, samt lavere
> produktionsomk.
>
> Asger
> ZX-10
>
>
Jeg havde også (engang) en yndlingskværn, men opgav grundet udsigten til
kæden.
Heldigvis fik jeg kig på noget andet... der virkelig glæder mig dagligt..
men sådan
har de fleste det vel, med "deres" maskine
- og den med krafttab har jeg både hørt og set meget om, men kan nogen
dokumentere
hvor meget det egentligt drejer sig om ? - og ville det ikke kræve, at man
virkelig nussede med
kæden stort set for hver 100 km ? og er kæden ikke også en temmeligt "dyr"
enhed, hvis den
skal være af ordentlig kvalitet ?

Mvh
Robert
VMX1200



origo@earthling.net (04-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 04-10-01 21:15


"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> wrote in message
news:9pif9d$3b9$1@sunsite.dk...
> Den primære fordel ved kæde er jo som regel mindre krafttab, samt lavere
> produktionsomk.
Og lavere vekt, og mindre følsomhet for gasgivning. Hvis jeg kjøpt en tourer
eller cruiser, så jeg gjerne at den hadde kardang. På en sportmaskine har
det ingen interesse.

JS



Robert (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 04-10-01 21:24


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9pifvq$5ma$1@sunsite.dk...
> Og lavere vekt, og mindre følsomhet for gasgivning. Hvis jeg kjøpt en
tourer
>
> JS
>
Mindre følsomhed ? øhhh er der mere slør i kardan end en kæde ?
Husk vægten af akslen i kardan er da væsentligt mindre en vægten af kæden,
derfor må der være mere der skal acceleres og bremses med en kæde.. hmm

Robert



origo@earthling.net (04-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 04-10-01 21:29


"Robert" <robert@timewaste.dk> wrote in message
news:9pigei$7ji$1@sunsite.dk...
> Mindre følsomhed ? øhhh er der mere slør i kardan end en kæde ?
Kanskje et dårlig ordvalg. Jeg tenkte ikke på slør, men på kardangeffekten
som stadig gjøre seg gjeldende i kurver.

JS



Asger Steffensen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 04-10-01 20:57


<origo@earthling.net> wrote in message news:9picdb$mg1$1@sunsite.dk...
>
> "Per Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> wrote in message
> news:9pibks$1tse$1@abnew01.sonofon.dk...
> > Jeg har i dag skiftet kæde på min kammerats GSX 1100 F. Hvor meget
> > Regina-kæden havde kørt vides ikke med bestemthed men ikke over 15.000
km.
> > Den var derimod slidt meget ujævnt og det var meget tydeligt at se
forskel
> > på hvilke lid der var slidte og hvilke der ikke var. Nogle led var
> praktisk
> > talt uden slid hvor i mod andre led var slidt så meget at kædelaskerne
> kunne
> > nå hinnanden!! Det giver et forfærdentlig rusken i hele cyklen når kæden
> > strammes og slækkes konstant.
> >
> > Der er ikke tale om dårlig smøring med mindre man da mener at en
> scootoiler
> > ikke fungerer. Næh, der er bare tale om endnu et eksempel på at Regina
> kæder
> > ikke er sagen. Og det er dermed den femte Regina kæde som jeg selv har
set
> > blive slidt så uens så man tror det er en kæde til 350 Dkr.
>
> I slutten av august skiftet jeg den Regina kjede som har sittet på min
R1'er
> siden starte av sesongen sidst år. Jeg har kjørt med 2 sett hjul, og
dermed
> 2 forksjellige tannhhjul, hvilket har belastet kjedet ekstra hardt. 90% av
> min kjørsel har vært på bane, hovedsakelig Nordschleife i Tyskland. Det
var
> med stor tilfreshet jeg kunne konstatere at Regina kjedet hadde holdt
> distansen utrolig godt. Den belastning kjedet har vært utsatt for i de
> forløpne 10-12.000km, kan med sikkerhet multipliseres med 3 når man
> sammenligner med "normal" gatekjørsel. Jeg har vært meget tilfreds med
> Regina, og var det også da jeg benyttet det på en tunet ZZR1100.
>
> JS

Det glæder mig at høre, da det netop er en Regina 532 XW ring jeg har
monteret på ZX-10'en for nylig.
Om et par år (forhåbentlig) skal I få en statusrapport.

Asger
ZX-10



Thomas Makro (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 05-10-01 11:53

On Thu, 4 Oct 2001 21:13:33 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>sammenligner med "normal" gatekjørsel. Jeg har vært meget tilfreds med
>Regina, og var det også da jeg benyttet det på en tunet ZZR1100.

Og så lige en orientering til de der ikke har fulgt med på DFM ret
længe:
Regina versus andre kæder (især DID) har være oppe at vende her på DFM
flere gange før, og hver gang med samme udfald: Alle der har
kædeerfaringer er tilfredse med DID og meget utilfredse med Regina.
Den eneste der har været tilfreds med Regina er Jørund.

Hør Jørund, næste gang du skifter kæde, kunne det være du skulle prøve
en DID (bare et forslag). Det kunne være interessant at læse om din
erfaring med sådan en, sammenlignet med en Regina...


--
M.v.h. Thomas Makro
Der har dårlige erfaringer med Regina
Honda VFR 750 F
http://home.worldonline.dk/~pcmakro/


origo@earthling.net (05-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 05-10-01 13:37


"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message
news:ei3rrtc102j1qvmgj12bcjks832cm3nvt7@4ax.com...
> Hør Jørund, næste gang du skifter kæde, kunne det være du skulle prøve
> en DID (bare et forslag). Det kunne være interessant at læse om din
> erfaring med sådan en, sammenlignet med en Regina...

Hør, Thomas, det stod DID originalmontert på R1'en, og den ble skiftet ved
15.000km. Intet i veien med kvaliteten, men prisen for en ny av samme sort
var for høyt til at jeg valgte DID igjen.

Jeg undrer dog på om det er foskjell på Reginas kjeder. Noen av dem har
kopperbelagte ruller, og det er den modell som jeg har benyttet. Den har som
sagt fungert upåklagelig for meg, og det er det eneste jeg sier.

--
JS





Thomas Makro (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 05-10-01 17:21

On Fri, 5 Oct 2001 14:37:15 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Hør, Thomas, det stod DID originalmontert på R1'en, og den ble skiftet ved
>15.000km. Intet i veien med kvaliteten, men prisen for en ny av samme sort
>var for høyt til at jeg valgte DID igjen.
Okay, så er det afklaret. Rart at vide, at det er prisen der afgør
det.

>Jeg undrer dog på om det er foskjell på Reginas kjeder. Noen av dem har
>kopperbelagte ruller, og det er den modell som jeg har benyttet. Den har som
>sagt fungert upåklagelig for meg, og det er det eneste jeg sier.
Tja, den model jeg har prøvet havde også kobberbelagte ruller, men det
er der vel flere Reginaer der har...

--
M.v.h.
Thomas Makro
http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

origo@earthling.net (05-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 05-10-01 19:18


"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message
news:9anrrto2jppv912p7h9vsl7hs687sr7mge@4ax.com...

> Okay, så er det afklaret. Rart at vide, at det er prisen der afgør
> det.
Desto rarere å forklare, at det er prisen, i forhold til kvaliteten
Når jeg etter 15.000km - hovedsakelig på gate - var nødt til å sifte, så jeg
ingen grunn til å betale over dobbel pris for å få DID på maskinen igjen.
Spesielt ikke siden jeg hadde god erfaring med andre fabrikater.

JS



Asger Steffensen (07-10-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 07-10-01 12:52


"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message
news:9anrrto2jppv912p7h9vsl7hs687sr7mge@4ax.com...
> On Fri, 5 Oct 2001 14:37:15 +0200, <origo@earthling.net> wrote:
>
> >Hør, Thomas, det stod DID originalmontert på R1'en, og den ble skiftet
ved
> >15.000km. Intet i veien med kvaliteten, men prisen for en ny av samme
sort
> >var for høyt til at jeg valgte DID igjen.
> Okay, så er det afklaret. Rart at vide, at det er prisen der afgør
> det.
>
> >Jeg undrer dog på om det er foskjell på Reginas kjeder. Noen av dem har
> >kopperbelagte ruller, og det er den modell som jeg har benyttet. Den har
som
> >sagt fungert upåklagelig for meg, og det er det eneste jeg sier.
> Tja, den model jeg har prøvet havde også kobberbelagte ruller, men det
> er der vel flere Reginaer der har...
>
Det har min også. Så er det jeg kommer til at tænke på hvad det mon skal
gøre godt for? Min umiddelbare ide er noget med smøring. Kobber er jo
temmelig blødt, så måske det medvirker til smøring mellem ruller og
tandhjul?
- Anyone?

Asger
ZX-10



RasmusZX9R (05-10-2001)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 05-10-01 14:58

> Den eneste der har været tilfreds med Regina er Jørund.

Der vil jeg da gerne lige kaste en kommentar ind...
Jeg har også god erfaring med Regina.
Da jeg på en tur ned gennem tyskland pludselig fik en længerere og
længerere kæde, købte jeg(mest som nødløsning) en regina kæde og satte
på, uden at skifte tandhjul.
Det var så meningen at jeg ville sætte et komplet sæt på når jeg kom
hjem fra ferie.
Det endte istedet op med at jeg kørte ca 25000 km med den kæde og de
gamle tandhjul og de sad stadig på da jeg solgte cyklen.Jeg havde både
kørt en del på bane,mange lange stræk med over 200 km/t og en frygtelig
masse burnouts.
Den holdte fint til det hele og som ekstra plus blev den ved med at se
godt ud.Det var en af dem med "guld" sider.
Det skal lige siges at det var på en Kawasaki Gpz 900 r.
Mvh
Rasmus ZX9R-C (som snart skal have nyt kædekit,med letvægts tandhjul og
520 kæde)

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Mads Lund (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 05-10-01 15:01

> Rasmus ZX9R-C (som snart skal have nyt kædekit,med letvægts tandhjul og
> 520 kæde)

www.bandcexpres.co.uk er at anbefale. Hvis ikke lige de har det ønskede
tandhjul i sortimentet laver de et special tandhjul uden merpris.

Og holdbarheden er ganske fin. jeg har kørt ca 5.000 på mit og det ser stadi
ud som nyt. jeg kører dog på 530 kæde.

Mads Lund
Ninja9RT



Mads Lund (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 05-10-01 15:04

fuck forkert link, det rigtige er www.bandcexpress.co.uk


"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
news:O2jv7.17272$lk7.265334@news.get2net.dk...
> > Rasmus ZX9R-C (som snart skal have nyt kædekit,med letvægts tandhjul og
> > 520 kæde)
>
> www.bandcexpres.co.uk er at anbefale. Hvis ikke lige de har det ønskede
> tandhjul i sortimentet laver de et special tandhjul uden merpris.
>
> Og holdbarheden er ganske fin. jeg har kørt ca 5.000 på mit og det ser
stadi
> ud som nyt. jeg kører dog på 530 kæde.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
>
>



Michael K.S. (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 05-10-01 15:07

On Fri, 5 Oct 2001 16:01:07 +0200, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>> Rasmus ZX9R-C (som snart skal have nyt kædekit,med letvægts tandhjul og
>> 520 kæde)
>
>www.bandcexpres.co.uk er at anbefale. Hvis ikke lige de har det ønskede
>tandhjul i sortimentet laver de et special tandhjul uden merpris.

Jepper - Second that emotion,købte et 520-conversion kit (Renthal) til
min CBR600 og det var jeg vældig tilfreds med.

-M


Claus Rittig (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-10-01 18:32

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:acfrrt03vabhieh78p430gh30mdb588s8r@4ax.com...

> Second that emotion

Du mener "Second that motion". Det der "e" får det til at betyde noget lidt
andet...

Rittig



Michael K.S. (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 05-10-01 18:49

On Fri, 5 Oct 2001 19:31:43 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:


>Du mener "Second that motion". Det der "e" får det til at betyde noget lidt
>andet...

Næh gør jeg faktisk ikke,"second that motion" er noget man typisk
bruger i afstemningssituationer,....støtter et fremlagt forslag

Mens second that emotion er blot når man er enig i et fremlagt
synspunkt/mening/følelse

Begge kunne vel bruges her....egentlig

-M

Jan Petersen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Petersen


Dato : 04-10-01 22:30

> Og skulle du så kunne finde på at spørge om hvilken kæde jeg fortrækker,

> er svaret D.I.D.
>
> Med Venlig Hilsen
> Per Pedersen

Jeg monterede en D.I.D kæde i foråret - og har endnu ikke strammet den. Men
den kostede også 350 Mark

Mvh Jan Petersen

VFR



SmaRTrxxv (04-10-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 04-10-01 22:58



> Jeg monterede en D.I.D kæde i foråret - og har endnu ikke strammet den.
Men
> den kostede også 350 Mark
>
Samme her...... jeg har kørt ca 7000 km, siden kædeskiftet.....

Thore Jensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste