Søges:Småkager uden sukker.
Fra : Britta Mott Andersen

Dato : 04-10-01 20:12

Jeg søger nogle opskrifter/gode råd til at lave småkager uden sukker.

Britta M. Andersen
Box 109
3060 Espergærde
Tlf 4913 5555
Fax 4913 3455
Mobil 2026 7555
Hjemmeside: www.dbamott.dk

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 04-10-01 20:59

"Britta Mott Andersen" <britta@dbamott.dk> skrev i en meddelelse news:3bbcb3f8$0$272$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg søger nogle opskrifter/gode råd til at lave småkager uden sukker.

Diabetesforeningen har en kogebog hvor der er nogle opskrifter på småkager
uden sukker. Men helt ærligt, så smager mange af disse "uden-sukker" varianter
af traditionelle opskrifter ikke særligt godt, og jeg bryder mig ikke om at bruge
kunstige sødemidler (rent bortset fra sundhedsrisici, så har de i reglen en grim
bismag).

Gå hellere efter brød- og kageopskrifter hvor der traditionelt ikke bruges så meget
sukker, og skær så sukkermængden yderligere ned. Et eksempel er gærbrød
som kan laves i en kage-variant med en ganske lille smule sukker (aht. gæringen),
f. eks. til kanelsnegle, fastelavnsboller etc. Evt. fyld kan varieres efter smag og behov.
Der er sådan en opskrift i vores udgave af Gyldendals store kogebog.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : H. Olesen

Dato : 05-10-01 00:47

On Thu, 4 Oct 2001 21:11:50 +0200, "Britta Mott Andersen"
<britta@dbamott.dk> wrote:

>Jeg søger nogle opskrifter/gode råd til at lave småkager uden sukker.

Det kan godt være, at der er nogle i denne gruppe, som tilfældigt
skulle ligge inde med en opskrift.
Men jeg vil anbefale dig at prøve at stille spørgsmålet i
nyhdesgruppen dk.kultur.mad+drikke, det er den gruppe du finder
mad-guruerne i. [1]

[1] lige bortset fra Vagn altså, han smuglæser i denne gruppe

--
mange havehilsener
Helle