bliiiiitz :o(
Fra : S.G

Dato : 04-10-01 19:18

Kom kørende ind mod X (hæhæ) her for ½ times tid siden.
I udkanten af X, dvs lige omkring hvor den skifter til by (50km/t) bliver
jeg blitzet. Jeg gad så godt vide om det bare er en parkeret bil med
automatik, eller om der osse sidder en betjent inde i bilen og trykker
billedet af?
Hvor hurtigt jeg kørte ved jeg ikke, men jeg tænkte på om der var nogle
herinde der har erfaringer med at blive blitzet. Får jeg regningen? eller
dropper de det pga manglende nummerpladenummer (jeg tvivler på de fik det da
det var mørket, og blitzbilen stod parkeret mellem at par biler, hvilket gør
der ikke er ordentligt udsyn ud af foruden)?
nogle herinde må da have erfaringer med at blive blitzet...

MR. X

Fra : Pein

Dato : 04-10-01 20:29

S.G skrev ...
>nogle herinde må da have erfaringer med at blive blitzet...

Jeg blev blitzet før sommerferien i en større dansk by (hæhæ) med ca. X
gange halvanden km/t.
Har aldrig set en bøde.
Min nummerplade er ellers meget synlig og læsbar. Ikke det mindste bukket
eller andet halløj. Så der er håb forude.

De (snupper-jensen) er ellers gode til at stille sig op på de steder hvor
forholdene indbyder til at køre lidt hurtigere. :-/

Mvh. Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-01 23:13

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> De (snupper-jensen) er ellers gode til at stille sig op på de steder hvor
> forholdene indbyder til at køre lidt hurtigere. :-/

Jep. Ole og jeg blev blitzet igår på vej hjem fra træning i F_X_slev med
hver sin trailer med motorcykel i.
De er sgu lidt irriterende, de kassebiler.

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 04-10-01 23:34

On Fri, 5 Oct 2001 00:12:57 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Jep. Ole og jeg blev blitzet igår på vej hjem fra træning i F_X_slev med
>hver sin trailer med motorcykel i.
>De er sgu lidt irriterende, de kassebiler.

Enig. Men hvis der en ting her i verden jeg ved med sikkerhed, så er
det, at du betaler ved Kasse 1, uden at kny! Ikk'?

For piben har vel ikke fået en anden lyd, nu hvor det ikke mere er en
forsøgsordning mod fynboer og sjællændere?

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-10-01 13:45

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

> Enig. Men hvis der en ting her i verden jeg ved med sikkerhed, så er
> det, at du betaler ved Kasse 1, uden at kny! Ikk'?

Jeg betaler naturligvis ved kasse 1, men jeg klynker nu nok lidt på vej
derhen...

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-10-01 13:59

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article

> Jeg betaler naturligvis ved kasse 1, men jeg klynker nu nok lidt på vej
> derhen...

Endnu en grund til samkørsel!

--
Søren

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-10-01 14:40

> Endnu en grund til samkørsel!
> Søren

Kommer vel an på om man er solidarisk og deler trafikafgiften
- eller mener at det er førernes ansvar
- eller mener at der er passagerens ansvar som codriver at se kassevognen i
tide og advare føreren

/A

Fra : MIC

Dato : 05-10-01 08:31

Pein <niels@pein.dk> wrote in article
<5R2v7.3191$%D3.250269@news000.worldonline.dk>...

> Jeg blev blitzet før sommerferien i en større dansk by (hæhæ) med ca. X
> gange halvanden km/t.

Jeg fik en brev fra Charlottenlund (X) Politi, sidste år da de mente min
motorcykel havde kørt for stærkt i Hellerup den 1. September (altså lige
nøjagtig den dag bøderne blev hævet).

Udfaldet vil jeg ikke komme ind på - ingen grund til at starte _den_
flamewar igen

Men man kan da godt være uheldig og få et billede med posten.

--
Mikkel

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 04-10-01 20:55

> nogle herinde må da have erfaringer med at blive blitzet...
>
> MR. X

Ja desværre.
De sidder inde i bilen og vender sig om ag aflæser nr pladen igennem en
kikkert.
Jeg har lige haft besøg at fætter betjent.

Henrik
GSX750F

Fra : S.G

Dato : 04-10-01 21:08

> Jeg har lige haft besøg at fætter betjent.

dvs de via aflæsningen af nummerpladen kan finde ud af hvem man er, og så
derefter sende billedet med tilhørende regning til den uheldige????

Hvor lang tid efter "blitzen" gik der før du hørte fra dem????

En bekymret fartsynder

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 04-10-01 21:41

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in message

> [...]
> derefter sende billedet med tilhørende regning til den uheldige????
>
> Hvor lang tid efter "blitzen" gik der før du hørte fra dem????

Der gik vel en lille måned før jeg fik det første brev, en måned efter et
til, da jeg heller ikke reagerede på det blev jeg ringet op en aften. Jeg
mente jo ikke at kunne se om det var mig, eller om det overhovedet var min
mc, så fik jeg beskeden at der ville komme en betjent en dag og kigge på
mig.
3-4 måneder efter ringer det så på døren, det var forresten d. 11/9, jeg
troede de havde andet at lave den dag.
Betjenten mente at det var meget nemt at se at det var mig inde i hjelmen så
det var bare at betale.
Han sagde forøvrigt at det var temmeligt sandsynligt at en dommer ville sige
at det HELT sikkert var min mc uanset om det så var mig der kørte eller ej,
upåagtet at de ikke havde billede af min nr plade.

Henrik

Fra : S.G

Dato : 04-10-01 22:00

puha det lyder som en ubehagelig oplevelse.
Well du har så betalt bøden??
anyway, tja jeg kan jo kun gå med uvisheden de næste mange uger, og håbe på
at jeg ikke får et brev..
Det værste er sq at jeg ikke er sikker på min hastighed. jeg regner med jeg
lå lige omkring de 80, da de jo holdte 200 meter efter 50km/t zonen, og jeg
kom lige fra en 60 km/t zone
Jeg håber selvfølgelig at personen i bilen ikke har aflæst min nummerplade,
for så kan de jo ikke finde frem til mig.
Jeg var osse lige ude og tjekke, jeg kan se der IKKE er nummerplade lys på
mc´en, dvs står den tændt i mørke, kan nummerpladen ikke aflæses særlig
tydeligt. men arghhhh hader denne uvished, men det har da haft sin effekt,
jeg tror sq jeg har taget ved lære, dvs jeg bliver nok mere opmærksom på
speedometeret fremover..

Det positive er dog at jeg er studerende, dvs bøden som nok render op
omkring de 2000-2500 (og forhåbentligt ikke betinget) kommer ned på ½-pris

Fra : Anders Vinther

Dato : 04-10-01 22:09

> [...]
>
> Det positive er dog at jeg er studerende, dvs bøden som nok render op
> omkring de 2000-2500 (og forhåbentligt ikke betinget) kommer ned på ½-pris

Beregning på www.razzia.dk:

Beregningsresultat
Din hastighed : 80 km/t
Måleusikkerhed på din hastighed : 3 km/t
Din korrigerede hastighed : 77 km/t
Lovlig hastighed i området : 50 km/t
Hastighedsoverskridelse : 27 km/t
Hastighedsoverskridelse i procent : 54 %
Din bøde er udregnet til : Kr. 1500,-

Hvilket jeg selv måtte slippe for samme forseelse sidste efterår, så det
passer nok.

Mvh.

Anders V.
- Der ikke er studerende og betaler højeste indkomstskat og dermed får den
'fulde' værdi af fartbøder ( -

Fra : Anders Vinther

Dato : 04-10-01 22:11

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Lovlig hastighed i området : 50 km/t
> Hastighedsoverskridelse : 27 km/t
> Hastighedsoverskridelse i procent : 54 %

Medmindre altså du kørte 85....

Beregningsresultat
Din hastighed : 85 km/t
Måleusikkerhed på din hastighed : 3 km/t
Din korrigerede hastighed : 82 km/t
Lovlig hastighed i området : 50 km/t
Hastighedsoverskridelse : 32 km/t
Hastighedsoverskridelse i procent : 64 %
Din bøde er udregnet til : Kr. 2000,-

Mvh.

Anders V.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-10-01 08:31

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det positive er dog at jeg er studerende, dvs bøden som nok render op
> omkring de 2000-2500 (og forhåbentligt ikke betinget) kommer ned på ½-pris

Spoiler: Blev muligheden for "studie-rabat" ikke afskaffet sidste år
samtidig med, at bøderne blev sat op?

--
Jakob

Fra : madcat

Dato : 05-10-01 10:20

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev >
> Spoiler: Blev muligheden for "studie-rabat" ikke afskaffet sidste år
> samtidig med, at bøderne blev sat op?

Der har i lang tid ikke været tale om studierabat, men rabat afhængig af ens
indkomst. Grænsen lå lige omkring en årsindkomst på 100-110.000 kr., som
mange studerende går ind under.

Hvordan reglerne er i dag skal jeg ikke kunne udtale mig, men de gjaldt
stadig i efteråret 2000, hvor jeg havde en sag kørende.

Susanne

Fra : Anders Vinther

Dato : 05-10-01 15:52

"madcat" <madcat@c.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvordan reglerne er i dag skal jeg ikke kunne udtale mig, men de gjaldt
> stadig i efteråret 2000, hvor jeg havde en sag kørende.

Med min bøde her i september i år modtog jeg følgende (frit efter original
skrivelse):

Der kan gives nedsættelse til personer over 18 mod dokumentation for særlig
lav indtægt. Bøden nedsættes til det halve, dog ikke under kr. 300.

Nedsættelse kan ske hvis årsindtægten (før skat) på gerningstidspunktet er
under kr. 115.000 eller 9.000 pr. md.

Mvh.

Anders V.

Fra : RpR

Dato : 05-10-01 21:38

> [...]
> lav indtægt. Bøden nedsættes til det halve, dog ikke under kr. 300.
>
> Nedsættelse kan ske hvis årsindtægten (før skat) på gerningstidspunktet er

Har fået noget lignende i September måned iår, bare med 500,- i stedet for
300,-

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : bo thomsen

Dato : 05-10-01 22:17

> Der kan gives nedsættelse til personer over 18 mod dokumentation for
særlig
> lav indtægt. Bøden nedsættes til det halve, dog ikke under kr. 300.

dog ikk hvis den er bestemt af en retsal har jeg lige fået et brev om
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-10-01 09:50

S.G <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in article
> [...]
effekt,
> jeg tror sq jeg har taget ved lære, dvs jeg bliver nok mere opmærksom på

Jamen så har det jo effekt med disse målinger

Jeg ifk selv lyset for et par uger siden, med ca. 62 i en 60 km-xone, så nu
får vi se..
--
Søren

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 05-10-01 10:16

On Fri, 5 Oct 2001 08:50:02 +0000 (UTC), "Søren L Hansen"
<lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote:

<snip>
>Jeg ifk selv lyset for et par uger siden, med ca. 62 i en 60 km-xone, så nu
>får vi se..

62 km/t? 62? Hvad mon den fabriksgaranterede maksimale fejlvisning på
sådan et speedometer er? På mit speedometer er nålen for bred til at
man kan se, om man kører 60 eller 62 km/t - og så starter det først
ved 30 km/t, så jeg håber ikke de sætter hastighedsgrænserne ned under
det :(

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-10-01 12:04

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> wrote in article
<cVev7.17232$lk7.263613@news.get2net.dk>...
> [...]
> man kan se, om man kører 60 eller 62 km/t - og så starter det først
> ved 30 km/t, så jeg håber ikke de sætter hastighedsgrænserne ned under

Helt enig, men nu får vi også se om der kommer en hilsen. Jeg kører tit med
GPSen i instrumentppanelet, så jeg ved tet eksakt hvad speedometeret viser
for meget ved forskellige hastigheder. De 62 er da også et skøn, men det
var helt sikkert over 60 og under 65. Og som sådan er det et udmærket skøn.
Nu får vi så se om der kommer noget fra dem, i øvrigt kørte der en bil ved
siden af med ca. samme fart, så jeg ved ikke hvilken bil der er blevet
"prikket"
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : madcat

Dato : 05-10-01 13:16

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i > Nu får vi så se om
der kommer noget fra dem, i øvrigt kørte der en bil ved
> siden af med ca. samme fart, så jeg ved ikke hvilken bil der er blevet
> "prikket"

Der må da ikke være mere end et køretøj på sådanne billeder, eller hva'?

--
Mvh Susanne
GSX-R 400

Fra : Anders Vinther

Dato : 05-10-01 15:59

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in message

> [...]
> Nu får vi så se om der kommer noget fra dem, i øvrigt kørte der en bil ved
> siden af med ca. samme fart, så jeg ved ikke hvilken bil der er blevet

Sidst blev jeg fotograferet mens jeg kørte 60 i en 50 zone.

Jeg ringede ind for at høre om ikke der var en bagatelgrænse, da jeg mente
at 7 km/t (60 - 3 (usikkerhed) - 50) var lige voldsomt nok at få en bøde på
kr. 500 for.

Nødtvunget fortalte den iøvrigt flinke dame, at i en 50 zone begynder de
først at tage billeder fra 59 km/t...

Mvh.

Anders V.
- Der nu ikke længere bøvser, prutter eller skifter CD mens han kører i 50
km/t zoner -

Fra : bo thomsen

Dato : 06-10-01 07:47

> Anders V.
> - Der nu ikke længere bøvser, prutter eller skifter CD mens han kører i 50
> km/t zoner -
cd-afspiller hmm hvor er den monteret på mc'en?
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : Anders Vinther

Dato : 06-10-01 10:23

"bo thomsen" <slet_bbt@worldonline.dk> wrote in message
> cd-afspiller hmm hvor er den monteret på mc'en?

Sidder i bæltet... tricket er at fiske den nye CD frem fra 'handskerummet'
under sædet mens man kører...

Anders V.
- Der med skam i stemmen må indrømme at madkassen bliver motioneret mere end
MC'en i disse dage -

Fra : bo thomsen

Dato : 06-10-01 12:52

> Sidder i bæltet..

smart
>tricket er at fiske den nye CD frem fra 'handskerummet'
> under sædet mens man kører...
jeg er sku lige her til formiddag blevet blitzet på bellahøjvej lige før
grøndalscentret af en hvid varevogn, og jeg synes jeg ku se noget der
bevægede sig derinde - håber min vildt meget bukkede nr.plade reddede mig
her på min førstegangsblitz oplevelse

> Anders V.
> - Der med skam i stemmen må indrømme at madkassen bliver motioneret mere
end
> MC'en i disse dage -
du burde skamme dig, så skammer jeg mig over at det er
1 måned siden vfr'eren er blevet vasket på trods af 50 km hver dag
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : RpR

Dato : 06-10-01 14:17

> [...]
> grøndalscentret af en hvid varevogn, og jeg synes jeg ku se noget der
> bevægede sig derinde - håber min vildt meget bukkede nr.plade reddede mig

Undrer mig over hvorfor nogle bukker deres plade så meget så den ikke kan
aflæses. Strisserne får bare basserne galt i halsen og kommer efter jer
selvom det skulle ske i kørte pænt :/

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"

Fra : bo thomsen

Dato : 06-10-01 14:34

> Undrer mig over hvorfor nogle bukker deres plade så meget så den ikke kan
> aflæses. Strisserne får bare basserne galt i halsen og kommer efter jer
> selvom det skulle ske i kørte pænt :/
jeg for 500 i bøde for nr.pladen
men den blitz jeg kørte forbi i dag ville nok have givet mig
1500 i bøde såå
og sku det ske at jeg kom til at brøle forbi en civil panserbil på
motorvejen så kan han heller ikk se den før jeg er over alle bjerge og
drejet væk fra vejen.
så sådan ser jeg på det, og jeg har kun fået advarsler indtil videre ang.
nummerpladen.
mvh
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : RpR

Dato : 07-10-01 01:18

> [...]
> drejet væk fra vejen.
> så sådan ser jeg på det, og jeg har kun fået advarsler indtil videre ang.

Lyder som om det kun er dem der aldrig kan overholde hastigheds grænsen der
har brug for det trick...

Fra : bo thomsen

Dato : 07-10-01 13:53

> Lyder som om det kun er dem der aldrig kan overholde hastigheds grænsen
der
> har brug for det trick...
aldrig er nu et stort ord, jeg kører pænt lige for tiden da
jeg mest kører til og fra arbejde og lignene.
men kører jeg en tur for at kører en tur, så får motoren da lidt at leve af
og det samme gælder siderne på dækket,
der skal være lidt af hvert. men selv på de små veje kan
hastigheden da godt være høj.
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : RpR

Dato : 07-10-01 14:35

> [...]
af
> og det samme gælder siderne på dækket,
> der skal være lidt af hvert. men selv på de små veje kan

Synes bare stadigvæk det ville være en sur ting den dag en gnaven strisser
stikker dig en bøde på 500,- fordi din plade er bukket.

Fra : bo thomsen

Dato : 07-10-01 14:54

> Synes bare stadigvæk det ville være en sur ting den dag en gnaven strisser
> stikker dig en bøde på 500,- fordi din plade er bukket.

jeg ku ikk være mere enig,
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : james

Dato : 05-10-01 14:24

> Jamen så har det jo effekt med disse målinger

Ja, vi kan bekymre os mere om hastigheden end trafikken og kør én eller anden
cyklist ned...

Jeg vil indgå en aftale: jeg kører 50 i byen (som idag) og de holder blitz og
radar fra landevejen....fair?

-james

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 04-10-01 23:08

On Thu, 4 Oct 2001 22:41:28 +0200, "Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk>
wrote:

<snip>
>Betjenten mente at det var meget nemt at se at det var mig inde i hjelmen så
>det var bare at betale.

Det kan han da overhovedet ikke afgøre! Han er ihvertfald ikke
berettiget til at træffe den afgørelse - han kan kun indsamle beviser,
til brug overfor en dommer.

>Han sagde forøvrigt at det var temmeligt sandsynligt at en dommer ville sige
>at det HELT sikkert var min mc uanset om det så var mig der kørte eller ej,
>upåagtet at de ikke havde billede af min nr plade.

Det har han jo desværre nok ret i - jeg taler af egen erfaring. Men de
500,- kr i bøde, for ikke at oplyse førerens identitet og dermed opnå
imunitet iforhold til fartbøden - de er vel givet godt ud.

S.G. - tag et kig på min hjemmeside <http://www.twe.net/ticket.html>,
der finder du masser af relevant information.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Motorcyklister har også rettigheder - men hvorlænge?'

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-10-01 08:33

> S.G. - tag et kig på min hjemmeside <http://www.twe.net/ticket.html>,
> der finder du masser af relevant information.

Hej Uffe -

Din side er da ikke blevet opdateret med udfaldet af sagen?

--
Jakob

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 05-10-01 10:13

On Fri, 5 Oct 2001 09:33:28 +0200, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

>Din side er da ikke blevet opdateret med udfaldet af sagen?

Nej, det er grumt! Men min scanner har været pakket ned siden 1.
marts, hvor vi flyttede. Nu er den kommet frem igen - hvor var det så
lige jeg fik lagt papirerne :( Nå, lige så snart de dukker op, så skal
de nok komme på siden. Giv mig lige et par uger :)

Fra : RpR

Dato : 05-10-01 11:50

> <snip>

> Det kan han da overhovedet ikke afgøre! Han er ihvertfald ikke
> berettiget til at træffe den afgørelse - han kan kun indsamle beviser,
> til brug overfor en dommer.

Hmm, er det ikke noget med at de skal kunne se så-og-så-mange procent af
førerens ansigt? Med integralhjelm kan de ihvertfald ikke genkende, dig har
jeg hørt.

> Det har han jo desværre nok ret i - jeg taler af egen erfaring. Men de
> 500,- kr i bøde, for ikke at oplyse førerens identitet og dermed opnå
> imunitet iforhold til fartbøden - de er vel givet godt ud.

Hvis de ikke har nummerpladen, hvordan kan de så afgøre om det er mandens
MC? Der er jo sikkert andre der har en MC af model X end lige ham der blev
knipset.

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 05-10-01 22:13

"Uffe R. B. Andersen" wrote in message
> Men de 500,- kr i bøde, for ikke at oplyse førerens identitet og dermed
opnå
> imunitet iforhold til fartbøden - de er vel givet godt ud.
der står vel netop på din hjemmeside, i den skrivelse du fik tilsendt, at
man ikke har pligt til at oplyse hvem der har ført køretøjet.
citat: "De har ikke pligt til at oplyse, hvem der har været fører at
køretøjet, Hvis de derved udsætter dem selv for straf".
Man kan vel bare sige at det kan man ikke huske....hvilket man vist heller
ikke kan bebrejdes hvis man først bliver kontaktet efter en måned
Derved har man ikke sagt at man har ført køretøjet og man slipper uden om
paragraffen om at oplyse hvem der ellers har ført køretøjet.....
Mvh Jacob

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-10-01 22:19

Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> wrote in article
<3bbe21d8$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> køretøjet, Hvis de derved udsætter dem selv for straf".
> Man kan vel bare sige at det kan man ikke huske....

Nej det må man ikke. Så lyver man og det er (vistnok) strafbart
Man siger derimod at 'man ikke vil udtale sig', og så er det jo ligesom
politiets opgave at opklare forbrydelsen.

--
Mikkel

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 05-10-01 22:41

"Mikkel Christensen" wrote in message
> Nej det må man ikke. Så lyver man og det er (vistnok) strafbart
det bliver det vel først når man kommer ind i en retssal (og har aflegt ed).

> Man siger derimod at 'man ikke vil udtale sig', og så er det jo ligesom
> politiets opgave at opklare forbrydelsen.
> Mikkel
Men det er vel heller ikke spor usandsynligt at man vitterligt ikke KAN
huske hvem der har kørt ens mc for en måned(?!) siden,
hvis den altså af og til lånes ud (ved godt det måske er en lidt søgt
tanke at nogen låner deres kæreste eje ud ).
Jacob

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-10-01 16:57

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis den altså af og til lånes ud (ved godt det måske er en lidt søgt
> tanke at nogen låner deres kæreste eje ud ).

Nåh, jæ ve nu ikke ...
Min off-roader har da efterhånden været lånt ud til halvdelen af
skribenterne herinde.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 06-10-01 18:20

Claus Rittig skrev ...
>Min off-roader har da efterhånden været lånt ud til halvdelen
>af skribenterne herinde.

Hvilken een af dem? 600'eren?
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve din KTM engang, for det var een
af dem jeg havde i tankerne, hvis såfremt ifald der skulle dukke lidt
penge op (eller blive nogen til overs efter Lisbeth har fået et eller
andet to-hjulet).

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-10-01 11:26

> Claus Rittig skrev ...
> >
> Hvilken een af dem? 600'eren?

Jep, 600'en.

> Jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve din KTM engang, for det var een
> af dem jeg havde i tankerne, hvis såfremt ifald der skulle dukke lidt
> penge op

Det finder vi nok ud af. Du skal nok også prøve en af WR'erne, den tror jeg
ville falde i din smag, og Thomas vil måske sælge sin.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 07-10-01 16:24

Claus Rittig skrev ...

>Du skal nok også prøve en af WR'erne, den tror jeg
>ville falde i din smag, og Thomas vil måske sælge sin.

Ved det, men som jeg også skrev til Thomas, så vil jeg gerne have een hvor
man på vej op ad en skrænt kan slække gassen og så give gas igen fra et
omdrejningstal der er 1500 lavere f.eks. (når man nu rammer en ujævnhed,
eller det hele går op i hjulspin). Det er en WR heller ikke stærk nok til,
så vidt jeg ved.

Og så har jeg stadig tit med at lave det nummer når jeg prøver at bremse
sent, at panikbremse ind i et sving, hvor jeg så ender i det forkerte gear
når jeg skal ud af svinget igen. Og går det så op ad bakke umiddelbart
efter svinget, så er det rigtigt noget bæ på en (for) lille to-takter.
Men den del af teknikken håber jeg at lære næste sæson på DT'eren (for den
skal køre en sæson mere).

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-10-01 18:13

> [...]
> eller det hele går op i hjulspin). Det er en WR heller ikke stærk nok til,

Så teoretisk har jeg aldrig anskuet det. Jeg tror nu en WR har power nok til
dig også, den har ihvertfald nok til mig. Nå men som Per P også konstaterede
i eftermiddags på motocross banen, så ser de hyppigste skader i vores sport
ud til at være hjerneskader...

> [...]
> efter svinget, så er det rigtigt noget bæ på en (for) lille to-takter.
> Men den del af teknikken håber jeg at lære næste sæson på DT'eren (for den

DT'en er også perfekt at lære den slags på! Kørte du nu rundt på en 300cc
Gasgas fx, så ville det faktisk være sværere for dig at mærke hvornår du
klokker i gearvalget, fordi dens motorkarakteristik er så tilgivende. Det er
fint nok når man HAR lært det, og kun laver småfejl, men man udnytter sin
læretid bedst på en DT hvor gearvalg fejl kan mærkes tydeligt.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 07-10-01 20:38

Claus Rittig skrev ...
> [...]
til
>dig også, den har ihvertfald nok til mig. Nå men som Per P også

Tja teori og teori... Jeg ved heller ikke om det lige er 1500
omdrejninger, jeg ved bare, at når det går løs op ad en skrænt, så kan jeg
ikke tillade mig at slække bare det mindste på gassen, så er den færdig.
Går det i hjulspin, så er det bare ærgeligt. Er en WR virkelig så meget
bedre på det punkt?

Måske er det fordi jeg lige vejer de her 20 kg. mere end dig og endnu mere
end Thomas? Hvad siger Kent til små to-taktere på lange skrænter?

Anyways - DT'eren kører en sæson mere, men muligvis i forbedret version

Lydpotten bliver der dog ikke pillet ved. Jeg synes det er fedt at den er
nærmest lydløs.

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-10-01 21:55

> Tja teori og teori... Jeg ved heller ikke om det lige er 1500
> omdrejninger, jeg ved bare, at når det går løs op ad en skrænt, så kan jeg
> ikke tillade mig at slække bare det mindste på gassen, så er den færdig.

Det er helt sikkert ikke 1500, snarere mindst 5000.

> Går det i hjulspin, så er det bare ærgeligt. Er en WR virkelig så meget
> bedre på det punkt?

Næh, egentlig ikke. Op ad skrænter er der ingen 2-taktere der er voldsomt
gode, heller ikke min KTM, så skal du over i noget 4-takt. Vil man køre
2-takt må man lære at vælge et fornuftigt gear og finde biddet ved at flytte
sig, ikke kun ved at regulere på gassen - og det er det jeg mener med at
DT'en er en god begynder-cykel, for det får man lært på sådan en. Den er nu
også god til øvede, se bare hvor mange vi har af dem i klubben.

> Måske er det fordi jeg lige vejer de her 20 kg. mere end dig og endnu mere
> end Thomas? Hvad siger Kent til små to-taktere på lange skrænter?

Tjah, spørg ham, han har også haft WR200, jeg tror det var i '95.

Rittig

Fra : Claus MC

Dato : 05-10-01 22:37

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
> Nej det må man ikke. Så lyver man og det er (vistnok) strafbart
> Man siger derimod at 'man ikke vil udtale sig', og så er det jo ligesom
> politiets opgave at opklare forbrydelsen.

Som sigtet må man lyve alt det man vil!

/Claus

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-10-01 10:29

> Kom kørende ind mod X (hæhæ) her for ½ times tid siden.
> I udkanten af X, dvs lige omkring hvor den skifter til by (50km/t) bliver
> jeg blitzet.

FDM vil til at lave en sammenligning over hvor der bliver uddelt fartbøder
med hvor der sker uheld for at påvise/afvise om det bare er en pengemaskine

http://www.fdm.dk/digogfdm/foreningen/presse/pres_vis.asp?ID=131

Citat:" På den baggrund opfordrer FDM alle landets bilister til at sende en
kopi af de bøder, som de har fået i den automatiske hastighedskontrol til:
FDM, Firskovvej 32, 2800 Kgs. Lyngby og mærke konvolutten "kontrol". FDM vil
herefter sammenligne de steder, hvor der foretages kontrol, med de steder,
hvor politiet registrerer flest uheld."

/A

Fra : Finn Møller

Dato : 05-10-01 10:38

Svaret kender du på forhånd......
/Finn
Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) skrev i
meddelelsen <9pju9o$gis$2@sunsite.dk>...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-10-01 12:55

"Finn Møller" <limfjorden@get2net.dk>
> Svaret kender du på forhånd......

Ja men det vil s** være rart at se det dokumenteret. Så kan man droppe alt
den snak om trafiksikkerhed og istedet kigge på hvilke trafikanter der skal
betale. Hvis man bare vil hive X millioner mere i kassen kunne man jo også
bare hæve afgiften på en ansvarsforsikring eller andet der ikke kan flyttes
ud af landet .....

/A

Fra : Kristian

Dato : 05-10-01 14:13

Hellere noget roadpricing hvor man giver ca. 500 kr. om året lige meget hvor
meget man kører, men turister skal så give f.eks. 150 kr. for at køre i op
til en måned i Danmark. Tænk hvor mange gode penge man ville få fra
udenlanske turister, og de danske bilister tager jo ikke skade af at betale
500 kr. om året for dette og jeg tror heller ikke at turisterne vil fravælge
Danmark pga. det, da de kender det fra mange andre lande.... Det skal dog
ikke være ligesom i Frankrig hvor man kommer til betalingsanlæg og skal
betale for en kørt strækning, men noget med at turister køber dette
kørselsbevis ved grænserne!

Jeg syntes derimod at roadpricing udfra årligt kørselsbehov er en dårlig
ting, da der er mange som er nød til at køre langt på arbejde hver dag, og
hvem skal dække deres udgifter? Selvfølgelig kan man sige at de selv skal,
da de selv har valgt deres arbejdsplads, men det syntes jeg bare er unfair
da de allerede har meget store udgifter til benzin, service eftersyn, dæk
mv...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-10-01 14:36

> "Finn Møller"
> Hellere noget roadpricing hvor man giver ca. 500 kr. om året lige meget
hvor
> meget man kører

Der er ikke meget roadpricing i en fast pris for hele landet. Eneste
"forskel" er at du foreslå at udlændinge skal betale for at køre i DK... Men
las os bare runde op til 1000kr/årligt og så lade storebæltsbroen være
inkluderet ...

Men det hører vel snart til i news:dk.politik.trafik

/A

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-10-01 14:40

Kristian <kristianhansen@ofir.dk> wrote in article
<3bbdb155$0$42046$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hellere noget roadpricing hvor man giver ca. 500 kr. om året lige meget
hvor

Hvorfor betale for at køre på nogle veje jeg allerede (i terorien) har
financieret via vægtafgiften?

Nææh, hvis det er fordi staten mangler penge må de jo bare hæve skatterne
istedet for (endnu) flere uigennemskuelige afgifter og mere eller mindre
tilfældig uddelen af bøder.

--
Mikkel

Fra : Claus MC

Dato : 05-10-01 15:53

> Nææh, hvis det er fordi staten mangler penge må de jo bare hæve skatterne
> istedet for (endnu) flere uigennemskuelige afgifter og mere eller mindre
> tilfældig uddelen af bøder.

Tilfældig uddelen ? Jeg er enig i, at fotofælderne ofte er placeret
uhensigtsmæssigt, men det er en "afgift" du selv kan vælge om du vil betale
eller ej! Hvis du ikke vil betale, kan du bare lette højre fod lidt

/Claus

Fra : Anders Vinther

Dato : 05-10-01 16:25

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
> [...]
betale
> eller ej! Hvis du ikke vil betale, kan du bare lette højre fod lidt

Fod?

Anders V.
- Der synes vi bør stemme for flere drivhusgasser/bedre MC-vejr i DK så vi
ikke behøver madkasser -

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-10-01 18:35

> Anders V.
> - Der synes vi bør stemme for flere drivhusgasser/bedre MC-vejr i DK så vi
> ikke behøver madkasser -

Vi behøver dem nu alligevel!
Hvordan skulle jeg ellers få fragtet raceren rundt til landets baner 2 gange
om ugen?

Rittig

Fra : Claus MC

Dato : 05-10-01 19:07

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Fod?

Ja, det er den, man trykker på speederen med

/Claus

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-10-01 19:31

Claus MC <clausmc@ofir.dk> wrote in article <9pkhj4$hjd$1@sunsite.dk>...
> [...]
betale
> eller ej! Hvis du ikke vil betale, kan du bare lette højre fod lidt

Mjae, nu skrev jeg jo også 'mere eller mindre'
Me ja, jeg synes det virker lidt for 'tilfældigt' at Aalborg politi f.eks
placerer en fotovogn på Hobrovej mellem Skelagervej og hvad det hedder der
hvor criketbanerne ligger. Det er en to sporet vej i begge retninger, 60
km/t, cykelsti samt fortov. Det er så langt uden for centrum at gående (på
fortovet) faktisk er en sjældenhed.
Jeg ville nok vælge at bruge krudtet et andet sted.

Og nej, jeg blev ikke knipset - jeg nåede i læ i spor 2 bag en varevogn i
spor 1...
Men ellers har du da ganske ret i at jeg bare kan lade være med at vride
håndtaget og det gør jeg jo som oftest heller ikke. Det er derfor jeg kører
RR...

Jeg ejer i øvrigt ikke en bil - jeg aner ikke hvordan jeg fik krydspostet
til d.f.bil?!?

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 05-10-01 19:43

On Fri, 5 Oct 2001 18:31:06 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mic@rrnord.dk> wrote:

>Men ellers har du da ganske ret i at jeg bare kan lade være med at vride
>håndtaget og det gør jeg jo som oftest heller ikke. Det er derfor jeg kører
>RR...

Du mener ikke man skal vride håndtaget i RR eller ?? ....Hmmm,det
forklarer jo en hel del :-Þ

Men jow,jeg har det på samme måde,man har ligesom ikke rigtigt det
samme behov for at køre gennemført råddent i trafikken når man starter
på at køre RR.

Har forresten fulgt dit eks. lidt,kører i øjeblikket rundt på en
skrammel-GS450,hold fast hvor er den_ringe_,men det gør på en eller
anden måde ikke så meget mere )

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-10-01 19:52

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<8cvrrtc24su0g4hgnt6lgr48clmju0t04p@4ax.com>...

> Du mener ikke man skal vride håndtaget i RR eller ?? ....Hmmm,det
> forklarer jo en hel del :-Þ

Haha.... (#(&"/%#) !
Men hellere sidst end et brækket kraveben eller udbrændt ræser for den sags
skyld...
Bare vent til næste år... (der må skudda snart starte en eller anden jeg
kan køre fra...)

> Har forresten fulgt dit eks. lidt,kører i øjeblikket rundt på en
> skrammel-GS450,hold fast hvor er den_ringe_,men det gør på en eller
> anden måde ikke så meget mere )

Hæhæ, join the rat bike club

Men nu skal vi til at 'chassis tune' MZen... Der er netop indkøbt et par
ZXR 400 fælge og bremser, så nu kan der langt om længe komme nogle
ordentlige dæk på istedet for det plastikl*rt der sidder på. Så skal vi
bare lige ha' gjort noget ved den løfteraket/udstødningsrør der sidder i
vejen.

Vi skal altså lige ha' taget et billede af Per P's GS450. Den er altså for
viderekommende...
Men han kan både lave stunts, råbe (håndfrit naturligvis) i mobiltelefon,
simulere landingsbane med hans nye forlygter og køre cross på den så helt
ringe er den vel ikke...

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 08-10-01 09:25

> Men hellere sidst end et brækket kraveben eller udbrændt ræser for den
sags
> skyld...

Ha ha, hellere fysisk skadet end psysisk

> [...]
> ordentlige dæk på istedet for det plastikl*rt der sidder på. Så skal vi
> bare lige ha' gjort noget ved den løfteraket/udstødningsrør der sidder i

Jeg har smidt cross udstøningen op til Per, så vi kan komme igang.

> [...]
> simulere landingsbane med hans nye forlygter og køre cross på den så helt

JO !!! Han har bare ingen respekt for naturlovene.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : james

Dato : 06-10-01 12:16

> [...]
> hvor criketbanerne ligger. Det er en to sporet vej i begge retninger, 60

Det samme placering som politiet i Thisted bruger...bare at på Strandvejen er
det 50 km/timen. Ingen krydsende veje, ingen gående, ingen huse...men mange
der kører 65. Penge i kassen. Men her i Sennels, hvor der er ingen fortorv,
ingen cykelsti, en sportsplads, en gammelhjem, en skole, flere sving på vejen;
og op til flere idioter i biler (mødre på vej til børnehave, skole osv er
nogle af de dummeste og farligste trafikanter jeg har været udsat for.....og
de kører ALT for stærk, lige forbi deres egne børns klassekammerater i 80-85)
......ser du aldrig en fotofælde eller politibetjent.

-james

Fra : The Bear

Dato : 05-10-01 23:09

On 5-Oct-2001, "Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> vil betale
> eller ej! Hvis du ikke vil betale, kan du bare lette højre fod

Fod? Hvilken MC kører du?

B-)

--
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Fra : Claus MC

Dato : 05-10-01 23:22

"The Bear" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse
> Fod? Hvilken MC kører du?

Tja - meddelelsen er tilsyneladende postet både i dk.fritid.motorcykel og
dk.fritid.bil - deraf misforståelsen!

/Claus

Fra : The Bear

Dato : 05-10-01 23:09

> [...]

> vil betale
> eller ej! Hvis du ikke vil betale, kan du bare lette højre fod

Fod? Hvilken MC kører du?

B-)

Fra : Brian Lænø

Dato : 05-10-01 14:49

"Kristian" skrev
> [...]
> da de allerede har meget store udgifter til benzin, service eftersyn, dæk

Vi har allerede roadpricing, det kaldes for vægtafgift.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : james

Dato : 06-10-01 12:09

> Hellere noget roadpricing

Det er IKKE roadpricing. Roadpricing er når du får indpodet en gps sender i din
hjerne og så kan myndighederne finde ud af hvor meget du har kørt på hvilke
strækninger og hvornår. Ved brug af et smart program; (som nok bliver 10 gange
dyrere end først beregnet) og en formel, bliver du så opkrævet et beløb for den
kørsel. Hvorfor i hjernen? Der er ikke plads på motorcykel og den eneste anden
foreslag var at forbyde dem. De er jo farlige...alle ved det.....og de kører
for hurtigt......

> ved grænserne!

Hvilke grænser? Har du forsøgt at passere en grænse i det sidste? Et skilt og
en uvedligeholdt bygning.........

> hvem skal dække deres udgifter?

De skal jo bruge offentlig transportmiddel.....Uden privat transport, kan jeg
tage taxi 189 kroner....eller en bus....ca 3 timer hver vej.....(18 kilometer)
.....eller cykle ( har prøvet det 2 somre...faktisk god motion.....ca 1 time,
samt tid til at skift/bade) eller flyt nærmere, eller blive arbejdsløs.

Roadpricing........

-james

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-10-01 13:16

> strækninger og hvornår. Ved brug af et smart program; (som nok
bliver 10 gange
> dyrere end først beregnet) og en formel, bliver du så opkrævet et
beløb for den

Tænk engang, hvor tror du de penge skal hentes , både de bugeteret
+ det ekstra ((((((((((((((((((((.

--
Jørgen Møller Rasmussen, også kendt som JR.
Ved lidt om alt, men vil gerne vide ALT om alt. !

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-10-01 14:27

Kristian wrote:

> Hellere noget roadpricing hvor man giver ca. 500 kr. om året lige meget hvor
> meget man kører,

Det har/havde vi allerede, det hedder vægtafgift.

> men turister skal så give f.eks. 150 kr. for at køre i op
> til en måned i Danmark. Tænk hvor mange gode penge man ville få fra
> udenlanske turister

Helt enig. Et speciel klistermærke med en påprintet dato til at
smide i bagruden eller på bagsmækken, så er det tydeligt at se
hvornår de skal være ude af landet igen.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jens U

Dato : 05-10-01 16:16

Anders Majland skrev...

> [...]
>bare hæve afgiften på en ansvarsforsikring eller andet der ikke kan flyttes

Sidste nyt fra Vejdirektoratet om FDM.

http://www.vd.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=17583

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-10-01 14:14

email)" wrote:

> [...]
> bare hæve afgiften på en ansvarsforsikring eller andet der ikke kan flyttes

Hvis man vil have X millioner mere i kassen, så er det eneste
reele sgu at sætte skatten op.

--
Hygge..
Thomas

Fra : petersen_michael

Dato : 07-10-01 09:30

Thomas Strandtoft skrev i meddelelsen
<3BBF037A.17791EBA@anderledes.dk>...

>Hvis man vil have X millioner mere i kassen, så er det eneste
>reele sgu at sætte skatten op.

enig, mere reelt, end alle de skvattede punkt afgifter
der rammer som spred hagl..

men hvor f. bliver alle mønterne egentlig af ?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-10-01 14:43

email)" wrote:

> FDM vil til at lave en sammenligning over hvor der bliver uddelt fartbøder
> med hvor der sker uheld for at påvise/afvise om det bare er en pengemaskine

Herligt initiativ. Mon det ender med at bevise at kameraer på
motorvejene er en god ide, jeg mener der sker jo en del uheld på
motorveje og der bliver sikkert også snuppet en del for at køre
for stærkt?!?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-10-01 15:55

> [...]
> motorvejene er en god ide, jeg mener der sker jo en del uheld på
> motorveje og der bliver sikkert også snuppet en del for at køre

mon de tager hoejde for at der er andre ting end fart der
er skyld i uheld ??

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Claus MC

Dato : 05-10-01 19:12

"Jon Bendtsen" <bendtsen@brok.diku.dk> skrev i en meddelelse

> mon de tager hoejde for at der er andre ting end fart der
> er skyld i uheld ??

.......hvilket får mig til at tænke på tråden "Hurra jeg lever" (el. lign ?).

Kører 140 km/t - dækket sprænger. Det gik godt i dette tilfælde, men, med
fare for at blive sablet af fart-entusiasterne, jeg vil mene, at risikoen
for at det skulle gå *helt* galt ville være mindre hvis man kørte 110.

/Claus

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-10-01 22:28

> [...]
> fare for at blive sablet af fart-entusiasterne, jeg vil mene, at risikoen
> for at det skulle gå *helt* galt ville være mindre hvis man kørte 110.

Det var ikke ment som at jeg ville tale uden om hastigheden, men
nogle vejstrækninger har bedre oversigt end andre, og nogle har
lumske kastevinde, nogle er våde i glat føre, osv. De steder
kører folk måske med lovlig hastighed, men der sker alligevel
ulykker. Hvis hovedparten kører lovligt er det nok ikke lige
der der skal blitzes.

Jeg mener at hvis de står tilfældige steder, og folk bliver
taget flere steder, så vil de generelt sænke hastigheden
fordi de ikke ved hvor der overvåges. Hvorimod hvis vi alle
ved at der kun overvåges ved skoler, og andre steder af samme
slags, saa kører vi jo bare langsomt der, og hurtigt andre
steder ,-0

ion++

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-10-01 04:26

>Hvorimod hvis vi alle
> ved at der kun overvåges ved skoler, og andre steder af samme
> slags, saa kører vi jo bare langsomt der, og hurtigt andre
> steder

Hvilket jeg oplevede nede i det sorte Tyskland i sommer: Blev
"geblizt" i en snottet bjerglandsby, fandt så en "lokal" som jeg kunne
køre på "baghjul" hos, han kørte som død&djævel, 130-150, og så
pludselig; bum-bang-stop, kun 50, vi passerede nemlig en skole med
tilhørende "fuglekasse", igen outnowhere. Straks efter igen "fuld
skrue", så med lidt lokalkendskab slipper man let uden om. Har for
øvrigt stadig ikke set en regning for det "portræt".

Fra : petersen_michael

Dato : 06-10-01 08:28

Jørgen M. Rasmussen skrev i meddelelsen
<3bbe7a56$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Har for
>øvrigt stadig ikke set en regning for det "portræt".

det får du heller ikke, lige som turisterne i DK slipper
for at blive bonnnet, selv om de smiler til fotografen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-10-01 10:04

> det får du heller ikke, lige som turisterne i DK slipper
> for at blive bonnnet, selv om de smiler til fotografen

Det regnede jeg sån' set heller ikke med, ellers var den jo nok dukket
op nu. At have mennesker til at vurdere de famøse turistfotos, og
følge op på dem, ville også være at smide go' penge efter dårlige.

Fra : Deaster

Dato : 06-10-01 11:14

-- "Jon Bendtsen" <bendtsen@brok.diku.dk> wrote in message

> mon de tager hoejde for at der er andre ting end fart der
> er skyld i uheld ??

Hvorfor skulle man det, det er jo altid farten som er skyld i uheldene for
hvis alle biler holdt stille ville der jo ikke være nogen færdselsuheld med
biler involveret.

Og jo det var ironisk

Mvh
Jesper (Deaster)
Øhhh, hva ern` usenet?
www.usenet.dk

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 05-10-01 10:42

Selv om jeg hverken er fyldt halvtreds eller kører Opel, er jeg alligevel medlem af FDM. Jeg læste i
seneste nummer af Motor at de starter en kampagne der skal afgøre om de automatiske fartkontroller
er motiveret i trafiksikkerhed eller beskatning (budgetteret med 400 mill på finanloven i
indtægter). De opfordrer medlemmerne til at indsende kopier af bøder med personidentificerende
oplysninger blændet ud, for at sammenligne fotofældelokationerne med ulykkeslokationer.

Selv om måske ikke så mange her i gruppen er med i FDM, kan vi vel give en hånd, når det nu er
anonymt. Det koster kun en fotokopi, en kuvert og et frimærke. Alternativt en skanning og en mail.

Adressen er:
FDM
Firskovvej 32
2800 Kgs. Lyngby
mærk kuverten "kontrol"

Mailadressen er: moa@fdm.dk

HUSK: At strege de oplysninger ud, der kan identificere køretøj og fører!
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : bo thomsen

Dato : 05-10-01 22:12

> Jeg gad så godt vide om det bare er en parkeret bil med automatik, eller
om der osse sidder en betjent inde i bilen og trykker
> billedet af

ander det ikk der for er jeg medlem af
www.trafik-information.dk
og for ca. 5-8 sms'er for kbh alene pr.dag.
mvh
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : Henrik Ott

Dato : 05-10-01 22:44

On Fri, 5 Oct 2001 23:12:01 +0200, "bo thomsen"

>ander det ikk der for er jeg medlem af
>www.trafik-information.dk
>og for ca. 5-8 sms'er for kbh alene pr.dag.

Betaler man ikke 3,- per besked?
5-8 beskeder om dagen = 5475,- til 8760,- om året.

Det lyder da ikke som en god deal?

Mvh
Henrik Ott

Fra : Anders Vinther

Dato : 06-10-01 10:30

"Henrik Ott" <henrik@kabinettet.dk> wrote in message

> Betaler man ikke 3,- per besked?
> 5-8 beskeder om dagen = 5475,- til 8760,- om året.
>
> Det lyder da ikke som en god deal?

Det kommer vel an på hvor mange fartbøder man ellers er vant til at få om
året

Anders V.
- Der ikke får SÅ mange -

Fra : bo thomsen

Dato : 06-10-01 14:00

> Betaler man ikke 3,- per besked?
> 5-8 beskeder om dagen = 5475,- til 8760,- om året.

det tror jeg da ikk jeg gir hvis nok bare 150,- om året
mvh
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : Henrik Ott

Dato : 07-10-01 18:16

On Sat, 6 Oct 2001 15:00:15 +0200, "bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk>
wrote:

>det tror jeg da ikk jeg gir hvis nok bare 150,- om året

Jeg overvejde selv at tilmelde mig den samme service men undlod fordi
de skriver at det koster 3,- per modtaget oplysning på deres
tilmeldingsside. Kan man tegne et abbonoment eller hvad så man betaler
et beløb om året? Eller modtager du bare kun 50 beskeder om året ?

Mvh
Henrik Ott

Fra : bo thomsen

Dato : 07-10-01 18:35

jo, det gør man hvis man tilmelder sig fremover

jeg har delvist ret.

> Kan man tegne et abbonoment eller hvad så man betaler
> et beløb om året?
nej, jeg har lige ringet til dem på 70226465, og de siger at de havde lidt
brok med at folk modtog sms'er for alt for store områder, så nu er det
ændret så man kan nøjes med at tilmelde sig i en bestemt komune. og det
koster 3,- pr. sms.
jeg tilmeldte mig åbenbart før den ændring, så jeg har betalt for et år med
gratis sms'er. og modtager så for hele sjælland og lolland-falster. men det
kan man ikke mere.
desværre. mvh
bo thomsen
www.vfr.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-10-01 17:03

"Henrik Ott" <henrik@kabinettet.dk> skrev i en meddelelse

> Betaler man ikke 3,- per besked?
> 5-8 beskeder om dagen = 5475,- til 8760,- om året.

Det kan næppe være meget værd. Forleden holdt de to Aalborgensiske
camerabiler nær min bopæl (en mørkerød og en gul VW transporter). De holdt
på Egensevej i ca. 2 timer, så holdt de ovre ved Gistrup (500 meter væk, på
en anden hovedvej) i en times tid, derefter flyttede de igen 500m til en
anden større vej (Bodumvej) for så at flytte næsten 1 km op til ... (kan
ikke huske hvad den hedder, men næsten oppe ved motorvejen). Med så hyppige
flytninger kan SMS advarsler vist ikke have megen værdi?

Rittig

Fra : Pein

Dato : 06-10-01 18:24

Claus Rittig skrev ...

> [...]
>anden større vej (Bodumvej) for så at flytte næsten 1 km op til ... (kan
>ikke huske hvad den hedder, men næsten oppe ved motorvejen).

De ved hvor du bor hva'

/Pein

Fra : bo thomsen

Dato : 07-10-01 13:56

snip
> Det kan næppe være meget værd

det er nu bedre end ingen advarsel
imo
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : N/A

Dato : 26-06-02 22:55

Fra : james

Dato : 26-06-02 22:55

Så du på MCN fra England, at i Holland, gemmer de fotofælde i containere,
skrælspande osv? Modsat i UK, hvor de nu skal være synlige på ....hvad var
det nu....100m på landevejen el lign. ...og de må kun oprette nye der hvor
der er påvist mange ulykker...

-james

Fra : Pusterummet

Dato : 27-06-02 02:59

kan da sige jeg er blevet blitzet et par gange siden
Har endnu ikke fået en bøde.
Ham fætter betjent der sidder indeni skal jo kunne nå at læse min
nummerplade.
Tror bare han trykker billedet af for at skræmme en, hvilket skam osse er
fair nok

Sebastian, Odense
RF600