jeg kan ikke li blå understregede hyperlin~
Fra : Helstrup

Dato : 04-10-01 18:36

hvordan får jeg dem væk med html-proggrammering??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-01 18:53

Thu, 4 Oct 2001 19:36:01 +0200, skrev "Helstrup"
<Helstrup@telefona.dk>:

>hvordan får jeg dem væk med html-proggrammering?

Denne her gruppe har en side med OSS (Ofte Stillede Spørgsmål) på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/>, hvor du
bl.a. finder svar på dette spørgsmål og mange andre gode ting.
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/style.html#Underline>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 04-10-01 18:58

"Helstrup" <Helstrup@telefona.dk> skrev
> hvordan får jeg dem væk med html-proggrammering??

html er ikke et programmeringssprog.

Men bortset fra det er her en artikkel: <http://html.dk/faq/00019/>

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-01 19:30

Thu, 4 Oct 2001 19:57:31 +0200, skrev "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk>:

>Men bortset fra det er her en artikkel: <http://html.dk/faq/00019/>

Fint nok, at henvise til fremmede sider, men burde vi, faste
brugere af gruppen ikke prøve, at henvise til denne gruppes OSS i
første omgang og så som suplement henvise til fremmede sider?

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 04-10-01 19:43

> Fint nok, at henvise til fremmede sider, men burde vi, faste
> brugere af gruppen ikke prøve, at henvise til denne gruppes OSS i
> første omgang og så som suplement henvise til fremmede sider?

Jo det er da rigtig nok. Jeg huskede blot der lå noget her - derfor
henvisningen (Dit indlæg kom først op efter jeg postede indlægget, ellers
havde jeg ikke postet noget).

OSS'en er jo ved at være lidt outdated så det forekom mig slet ikke at kigge
deri til at vejlede i css. Den er sidst ændret den 17. februar 2000 står der
på siden. Meget er sket siden da... men ellers så har du fuldstændig ret, og
der er masser af guldkorn i OSS'en (Det sidste henvendt til nye brugere af
gruppen)

> Knud

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-01 20:42

Thu, 4 Oct 2001 20:42:43 +0200, skrev "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk>:

> [...]
>der er masser af guldkorn i OSS'en (Det sidste henvendt til nye brugere af

Det er jo bare, at nogen tager sig sammen og opdaterer den, så er
jeg sikker på, at det vil blive sat på siden.

Det var iøvrigt ikke specielt møntet på dig, men bare et
spørgsmål ud i luften til alle (faste) læsere i gruppen.

Det er ligeså meget for, at få folk til måske at læse lidt af det
andet på usenet.dk.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 04-10-01 21:57

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev
> Det er jo bare, at nogen tager sig sammen og opdaterer den, så er
> jeg sikker på, at det vil blive sat på siden.

Hvordan foregår det i praksis?

Vi skal vel være enige om i gruppen hvad vi synes der kommer mange spørgsmål
af eller hvordan?

> Knud

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-01 22:12

Thu, 4 Oct 2001 22:56:59 +0200, skrev "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk>:

>Hvordan foregår det i praksis?

Kommer med nogen foreslag om evt. ændringer eller tilføjelser her
i gruppen og så giver det et par uger til at se, om der kommer
nogen reaktioner og andre foreslag og så sender foreslaget til
styregruppen gennem news:dk.admin.opslag og news:dk.admin.

Jeg mener, det var sådan det foregik, da den eneste ændring af
siden, som jeg har oplevet i min tid på Usenet, skete.
(Det var favoritikoner, der blev tilføjet).

Fra : Toastmaster the NetC~

Dato : 05-10-01 22:51

Hva med at svare manden på hans spørgsmål, i stedet for at disukutere,
hvorvidt det er vigtigt, hvor man henviser til???

Nå men lav en

a:link {text-decoration: none; }
a:visited {text-decoration: none; }
, skriv den i mellem <head> tags'ne....

/Toastmaster

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 05-10-01 23:15

"Toastmaster the NetCrawler" <toastmaster@netcrawlers.dk> skrev
> Hva med at svare manden på hans spørgsmål, i stedet for at disukutere,
> hvorvidt det er vigtigt, hvor man henviser til???

Øhh vi svarede begge på spørgsmålet hvis du ser i toppen af denne tråd... vi
svarede med links til allerede eksisterende sider om emnet. Der står en
udførlig beskrivelse begge steder, samt linkhenvisninger til sider hvor der
er endnu mere udførlig vejledning til css.

Diskutionen gik på, jeg ikke havde undersøgt om spørgsmålet kunne besvares
ud fra denne gruppes OSS (Ofte Stillede Spørgsmål).

www.usenet.dk står der i øvrigt en masse gode ting. Som et lille ps. kan
jeg anbefale:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

> /Toastmaster

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Lotte M

Dato : 06-10-01 22:16

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

[oss]

> [...]
> nogen reaktioner og andre foreslag og så sender foreslaget til
> styregruppen gennem news:dk.admin.opslag og news:dk.admin.

Oss'en er gruppens og har ikke noget med d.a og sg at gøre. Det
er newsinfogruppen der vedligeholder usenet.dk, bortset fra
gruppeoversigten og fundatser, som Lars Kim Lund (sg) holder
opdateret. Jeg er sikker på LKL vil uploade en opdateret oss for
os.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside